Haas: Nepřišel jsem do F1, abych v ní udělal revoluci

iM2, 3. dubna 2016, 20:14 Google+

Pokud Günther Steiner má za povinnost obhajovat přístup Haasu k F1, který je výsadním zákazníkem Ferrari, majitel týmu, Gene Haas, naznačuje, že zde není proto, aby "vrhl kouli do mraveniště".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gene Haas, hrdý majitel velké strojírenské firmy, který má zajímavou vizi

Gene Haas, hrdý majitel velké strojírenské firmy, který má zajímavou vizi | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Američan je především velkým fanouškem automobilového sportu a Formule 1 byla logickým pokračováním jeho životního dobrodružství. Přál si, aby vzrostla jeho popularita, obzvláště u něj doma v USA. "Byl to přirozený přechod, protože jsem tu už v minulosti v mém dobrodružství byl tolikrát jako sponzor. V roce 2008 jsem podporoval projekt US F1. Viděl jsem způsob, jakým ta společnost pracovala. Bohužel ten projekt nespatřil světlo světa. Později mi Günther Steiner, který s námi byl v NASCAR od roku 2006, navrhl tuto myšlenku zákaznického auta," začíná Gene Haas své povídání pro l’Equipe.

"[Günter] zanalyzoval neúspěch US F1 a dospěl k závěru, že musíme najít novou cestu, jak se dostat na rošt. Nepřišel jsem, abych v F1 udělal revoluci. Myslím, že by bylo pěkné udělat tento sport otevřenějším. Vím, jak lidé fungují ve Spojených státech. Mají rádi sledování sportu a vím, jak televizní kanály mohou učinit Formuli 1 díky palubním kamerám anebo natáčení blíže jednotlivým stájím zajímavější. Bylo by to lepší, než jen vidět pouhý závod. Myslím, že budoucnost sportu tkví zde, v možnosti znovu nahlížení do srdce děje," pokračuje Američan.

img-responsive

Romain Grosjean při pátečním tréninku v Bahrajnu | foto: Pirelli

"Formule 1 je vášní, ano můžeme to tak říci. Mám rád automobilové závodění obecně. Má společnost a zvláště mé strojové nářadí jsou zahrnuty v konstrukci spousty závodních automobilů. Ze závodů jsem se hodně naučil čerpat při navrhování svého nářadí. Haas Automation a automobilové závody jsou v symbiotickém vztahu. Množství zúčastněných stran v motorsportu, dokonce i ty malé, používají naše produkty."

img-responsive

Piloti Haasu během víkendu v Bahrajnu | foto: McLaren

"Mimo Spojené státy, s výjimkou 500 mil Indianapolis, nejsou naše závody [kategorie, ve kterých se Haas prezentuje] moc populární. Měl jsem touhu zpropagovat moje produkty v zahraničí. Formule 1 je v mých očích dobrý způsob, jak zlepšit reputaci mé společnosti. Formule 1, to je to nejlepší v motorsportu. Pokud budou mé produkty v F1, což Haas je, tak jsou to ty nejlepší obráběcí stroje."

Vytisknout

Diskuze: Haas: Nepřišel jsem do F1, abych v ní udělal revoluci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při pátečním tréninku v Bahrajnu

Max. rychlosti: Hamilton jel v Bahrajnu 340,5 km/h, McLaren jen o 4,4 km/h méně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud