MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Bylo tam pár sexy kol. Dnes jsem si to na trati užil. Nastavení bylo správné a auto se chovalo velmi dobře. Neudělali jsme žádnou chybu a jsem s výsledkem velmi spokojen. Dnes jsem na to šlápl, cítil jsem se dobře a to poslední kolo bylo moje nejoblíbenější. Opravdu klobouk dolů týmu. Opět zvedli laťku, to mě motivuje a inspiruje.
Nico Rosberg, 2. místo
To poslední kolo v Q3 bylo dobré, ale Lewis odvedl lepší práci. Je ještě brzy, takže musíme být opatrní, ale vypadá to, že jsme nejrychlejší a s pohodlným náskokem. To je úžasné. Stále se posouváme a to je skvělé. Samozřejmě s druhým místem nejsem spokojen, ale stále mám zítra řadu příležitostí.
Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Je skvělé znovu být na trati, zvlášt když jsme první a druzí. Gratuluji Lewisovi a týmu, odvedli skvělou práci. Jsem ten poslední, kdo by chtěl hledat jen negativa a pomlouvat náš sport, ale musíme s otevřenýma očima čelit realitě. Je to hloupost, je to těžko čitelné a na konci je trať prázdná. To byla negativa, o kterých jsme věděli. A nyní je jasné, že zcela převažují pozitiva. Podle mého názoru se musíme pečlivě zamyslet nad tím, co uděláme dál.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Nejsem zklamaný, že nejsme výš. Často jsem říkal, že jsme udělali krok vpřed, což je pravda. Obzvlášť zítra bychom měli být blíž. Čekali jsme, že bude Mercedes v kvalifikaci silný a potvrdilo se to. Zpočátku jsme bojovali s nalezením rytmu, ale zlepšilo se to. Jsem opravdu spokojen s tím kolem, které jsem předvedl na konci, takže jsme se rozhodli zajet do boxů a ušetřit pneumatiky. Samozřejmě to není první řada, ale pro závod máme stále vysoké ambice. Rok je dlouhý a toto auto má potenciál, proto si myslím, že start ze druhé řady je dobrým výsledkem. Tým tvrdě pracuje a jak jsem řekl, bude to dlouhá sezóna.
Kimi Räikkönen, 4. místo
Nebylo to ideální, ale ani úplně špatné. Auto je dobré a i když je Mercedes rychlejší, neměli bychom si z toho příliš dělat vrásky. Trošku jsem se trápil s pneumatikami, ale jinak to bylo dobré a zlepšovalo se to. Možná by pro nás bylo lepší, kdyby bylo tepleji. Co se nového formátu týče, je to pro jezdce jiné, než u TV. Dnes jsme jako tým odvedli dobrou práci. V Q3 jsme měli další sadu pneumatik, ale kdybychom vyjeli, mnoho by se nezměnilo, proto jsme se je rozhodli šetřit na závod. Zatím je to dobré, ale vždy může být lépe. Uvidíme, co zítra dokážeme.
TORO ROSSO
Max Verstappen, 5. místo
Musíme být realističtí, Mercedes a Ferrari jsou na nás až moc rychlí, ale i tak je to skvělý výsledek pro celý tým. Myslím, že se můžeme nazvat těmi nejlepšími ze zbytku v tuto chvíli. Auto se dobře řídí, to jsme věděli už díky testování. Co jsme však nevěděli je to, co dělají ostatní. Udělali jsme však krok vpřed nejen s autem, ale i pohonnou jednotkou. Dnes to šlo perfektně, byl jsem na limitu a na hraně, ale neviděli jsme moc chyb a tak si myslím, že si páté místo zasloužíme. V závodě by to mělo být dobré a máme dobrou šanci si tuto pozici udržet.
Carlos Sainz, 7. místo
Můžeme být s výsledky spokojeni. Jsem šťastný, přestože jsem v Q3 nezopakoval své dobré kolo jako v Q2, ale 7. místo je dobrá startovní pozice. Auto je dobré a tvrdá práce, kterou jsme dělali přes zimu, se začíná vyplácet. Bylo to dnes hektické a náročné, ale doufáme, že si to fanoušci užili. Měli jsme dobrou rychlost a cílem je získat co nejvíc možných bodů. Míříme mezi prvních sedm a těším se, bude to zábava.
James Key, technický ředitel
Bylo zde hodně neznámých, které jsou po dnešku zodpovězeny. Týmy se učili, neboť toho za sucha moc nenajezdily. Potom nový formát kvalifikace a také rozložení sil mezi piloty a týmy. Ráno jsme se snažili získat co nejvíce dat, která nám chyběla, stejně jako ostatní. Dobrá zpráva je, že auto bylo na superměkké sadě velmi dobře vyvážené, což je povzbudivé. I když Max měl ráno k vyvážení výhrady, Carlos byl spokojen a zajeli dobré časy. Pro kvalifikace jsme se drželi plánu, ačkoliv jsme moc nevěděli, jak t novému formátu přistupovat. A vyšlo to. Oba piloti v Q1 udělali přesně co měli, Carlose jsme pro jistotu vyslali znovu, ač to nebylo potřeba. Musel tak nastoupit do Q2 s opotřebenými pneumatikami, zatímco Max měl nové, ale zvládl to a oba se dostali dál. Bylo skvělé vidět, co dokážeme. Páté místo Maxe je výborný výsledek a skvěle zajel i Carlos. Toho je mi však líto, v Q3 nezopakoval tak dobré kolo jako v Q2, ačkoliv byl velmi konkurenceschopný. Zasloužil by si být ve třetí řadě. Děkuji celému týmu za skvělou práci, kterou přes zimu odvedli. Tento výsledek je zasloužený.
WILLIAMS
Felipe Massa, 6. místo
Byla to dobrá kvalifikace, udělal jsem maximum, co jsem mohl. Bohužel jsem jen těsně ztratil na páté místo. To je jediné negativum. Zajel jsem pár dobrých kol a auto se chovalo dobře, jsem spokojen. Není lehké jezdit s vědomím, že každých pár minut začíná nové odpočítávání. Naštěstí jsem neměl žádný problém, ale pokud byste se dostali do provozu nebo udělali chybu, mohlo by to být mohem těsnější, než jak to dnes dopadlo.
Valtteri Bottas, 11. místo
Je to zklamání, trápil jsem se s přilnavostí, takže se na to musíme podívat a zkontrolovat, proč jsme nedostali z pneumatik vše (tlak a teplota). Doufal jsem v Q3, ale zítra je další den a start z 11. místa není tak špatný, stále můžete mít dobrý závod.
Rob Smedley, šéfinženýr
Kvalifikaci jsme plánovali víc, než by to mu bylo za starých pravidel a pilotům jsme říkali, že je zde pár věcí, které potřebujeme zvládnout a dokázali jsme to celkem dobře. Udělali jsme dobrá rozhodnutí a výsledek je slušný. Tento systém je pochopitelně mnohem složitější a potřebujeme se nad ním více zamyslet. Ale pokud zvládnete pár základních věcí, jste v klidu. Byla škoda, že se Valtteri nedostal do Q3, ale jinak jezdci odvedli dobrou práci. Auto má dobrý základ a po testování jsme si mysleli, že budeme v té třetí pozici a to se víceméně ukázalo. Mezi námi a Red Bullem a Toro Rosso je to těsné. Nyní musíme zapracovat na vývoji. Zítra však z těchto pozic můžeme mít dobrý závod. Valtteri má volnou volbu pneumatik a Felipe bude startovat výš a na super měkké sadě. Úkoly ohledně strategie jsme udělali během ranního tréninku a snad tedy zítra získáme dost bodů.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 8. místo
Dostat se do Q3 je dobré, tak nějak jsme očekávali, že se dostaneme do první osmičky. Z mého pohledu byla Q1 a Q2, stále vzrušující pro fanoušku, ale Q3 byla zklamání. Nedává smysl, že čas běží, ale všichni mají hotovo. Q3 byl udělal jako probíhala loni. Q1 a Q2 přináší větší tlak a intenzitu, to bylo ok.
Daniil Kvjat, 18. místo
Těžko říci, co se stalo. Pocitově to nevypadá právně, že začínáme sezónu tímto způsobem. Z dnešního dne se musíme poučit. Samozřejmě startovat 18. je frustrující a neužívám si to, ale poučíme se. Moje první kolo bylo ovlivněno provozem a musel jsem to vzdát, během druhého kola jsme ztrácel kvůli pneumatikám a nebylo to dost. Je to nový systém a někdo to musel pokazit. Dnes jsme to byli my, ale máme spoustu věcí k analyzování. Zítra udělám maximum, abych se probojoval polem, je to dlouhý závod a musím se pokusit z toho vytěžit maximum a získat body.
Christian Horner, šéf týmu
Měli bychom uznat, že nová kvalifikace nefungovala a omluvit se fanouškům. Obzvlášť při prvním závodě sezóny není dobré, když se posledních pět minut nic neděje. Je třeba bojovat až do konce. Musíme akceptovat, že jsme to zkusili a napravit to.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 9. místo
S výsledkem jsem spokojen. Tým odvedl skvělou práci a je to pozitivní začátek sezóny. Co se trategie, dává nám deváté místo řadu možností, protože si můžeme zvolit pneumatiky. To může být klíčové, takže je to dobře. Co se nové kvalifikace týče, musíme se podívat na reakce fanoušků. Já myslím, že nový systém nahrává velkým týmům a pod větší tlak dostává střed pole, protože téměř každá chyba znamená konec a nemáte šanci se znovu zlepšit. Všichni v týmu jsou tak pod větším tlakem. Stále máme otázky ohledně průběhu závodu, bude to však zajímavé kvůli nedostatku testování za sucha. Máme šanci získat body.
Nico Hülkenberg, 10. místo
Nový systém kvalifikace můj přístup rozhodně nezměnil, i když rozhodně přidává na tlaku, abyste zajeli během prvních kol co nejlepší čas, jinak to může znamenat brzký konec. Takže začátek Q1 a Q2 jsou velmi důležité. Co se výsledku týče, jsem spokojen a je to víceméně to, co jsme mohli dosáhnout. Loni bychom byli v Q3, ale pod novým formátem je to dobrá pozice, protože otevírá více strategických možností a volnou volbu pneumatik pro start. Zítra to však kvůli nedostatku pátečního testování bude tak trošku neznámá co se závodní rychlosti týče a první závod je většinou nepředvídatelný a plný akce. Očekávám, že to bude náročné, protože to je těsné, ale rád bych získal body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Celý tým myslím může být s tímto výsledkem spokojen. Být v první desítce je pěkné. Nový kvalifikační systém toho nakonec příliš nezměnil. Cílem nyní je převést tyto výsledky do zítřejšího závodu a získat body.
MCLAREN
Fernando Alonso, 12. místo
Jsem opravdu nadmíru spokojen, protože jsme byli mnohem konkurenceschopnější, než jsme po testech čekali. Dlouho jsme byli v první desítce, 1,2 s ztráta na Mercedes a to bylo velké překvapení. Nečekali jsme, že bychom se dostali do Q3. To je exkluzivní skupina a je tam jen osm aut. Když jsm ebyli na nových pneumatikách, byli jsme desátí před Ricciardem a před ostatními, které jsme za námi neočekávali. Jsem šťastný, kdybychom měli další sadu pneumatik, mohli jsme být blízko Q3. Co se nového formátu týče, favorizuje velké týmy.
Jenson Button, 13. místo
Nakonec to v kvalifikaci funguje, nejrychlejší auto vepředu a šetří pneumatiky. Nic to nezměnilo. 12. a 13. místo, to je podle mě velmi dobrá startovní pozice. Je to o něco lepší, než jsme očekávali a mnohem lepší než loni. Oproti loňsku je to změna a udělali jsme stejně velký pokrok jako ostatní. Abych pravdu řekl, tak se domnívám, že máme lepší závodní než kvalifikační auto. V závodě se toho může stát spousta, je za námi Williams, se kterým určitě nebudeme závodit. Ale jsme pozitivně překvapeni tím, jak blízko jsme takovému Williamsu a Force Indii.
Eric Boullier, závodní ředitel
V Q1 to ze začátku bylo vzrušující, ale nakonec z toho bylo zklamání. A stejně jako ostatní představitele týmů, i já jsem smutný, že nová kvalifikace dodala tak málo k vidění. Co se našeho výsledku týče, 12. a 13. místo není nic moc, o čem bychom psali domů, ale v Q2 jsme byli ve středu pole, máme volnou strategii volby pneumatik a musíme se tedy zaměřit na to, jak získaná data využít a optimalizovat strategii. Oba piloti si auto pochvalovali a vyvážení jim dovolilo na to zatlačit, což je vše, v co závodníci doufají. Budeme pokračovat ve vývoji a mezitím uvidíme, co přinese zítřek.
RENAULT
Jolyon Palmer, 14. místo
Byli jsme zpočátku hodně zaneprázdnění, samozřejmě protože to byla první kvalifikace v tomto formátu. Stále jsme se zrychlovali a museli jste se ujistit, že se udržíte nad vodou a nevypadnete. Jsme rádi, že jsme se dostali do Q2, víc jsme nečekali. Za sucha jsem toho příliš nenajezdil a snažil jsem se neustále zlepšovat a v posledním kole jsem do toho dal vše. Stačilo to na Q2, takže jsem šťastný.
Kevin Magnussen, 15. místo
Nečekali jsme, že budeme tak silní. Nečekali jsme, že se dostaneme z Q1 a nakonec jsme byli v Q2 a s oběma vozy. Moje kolo nebylo perfektní, mohl jsem získat víc, takže to je povzbudivé. Frustrující bylo, že to v Q2 nevyšlo, protože jsem se dostal do provozu a svůj čas nedokázal zlepšit. Ale kvalifikace je stejná pro všechny a jedou se to otočí zase v náš prospěch.
Alan Permane, šéf traťového provozu
Jsme relativně spokojeni. Oba vozy byly spolehlivé a jsme ve středu pole, takže máme šanci získat body, což by bylo fantastické a je to rozhodně naším cílem. Jolyon strávil hodně času na simulátoru, aby se připravil na tento okruh, který je pro něj nový a odvedl skvělou práci a na trati si to užil. Kevin se bohužel dotal do provozu v Q2, ale vlastně jsme byli na opotřebených pneumatikách a bojovali mezi sebou. Počasí by mělo být zítra podobné dnešnímu a je zde šance, že kvůli měkčím sadám pneumaik uvidíme více zastávek v boxech než v posledních letech.
SAUBER
Marcus Ericsson, 16. místo
Bylo to slušné. Auto bylo dobře vyvážené a tým odvedl dobrou práci, i když jsme toho včera příliš nenajezdili. Očekávali jsme, že to v Q1 bude těsné, byli jsme blízko Q2, ale ne dostatečně. Zítra uděláme maximum, abychom bojovali o body.
Felipe Nasr, 17. místo
Bylo to pro nás náročné. Celý startovní rošt je konkurenceschopný a stále máme před sebou kus práce, kterou musíme udělat. Pro závod věřím, že se posuneme vpřed. Je škoda, že jsem vyjel na superměkké sadě a nemohl zajet další rychlé kolo, protože mi došel čas. Ale to je součást nového formátu kvalifikace.
HAAS
Romain Grosjean, 19. místo
Bylo to dobré kolo a najednou jsem venku... Nedostal jsem ani šanci dokončit kolo, což je k vzteku. Auto bylo dobré, základ je dobrý, co se výkonnosti týče, je to dobré. Trošku jsme ztratitli v garáži a jsme takhle mimo pozice. Tohle je jeden z těch závodů, kdy je to těžké a musíte dojet. To je prvním cílem a možné je všechno. Je to dlouhý závod a jsou zde nová pravidla v radiokomunikaci, takže musíme zkusit využít zkušenosti.
Esteban Gutiérrez, 20. místo
Bylo to trošku frustrující nevidět čas, který jsme zajeli, zobrazený ve výsledku. Potenciál tu však je. Celkově to byl náročný víkend a s časem se zlepšíme jako tým. Dobré je to, že náš čas by nám umožnil být výš. Musíme být pozitivní, tvrdě pracovat a posouvat se vpřed.
Günther Steiner, šéf týmu
Můžeme být spokojeni i nespokojeni zároveň. Dnes jsme viděli potenciál auta, ale nevyužili ho kvůli pár chybám. První kolo nebylo perfektní a potom už nám chyběl čas. Nyní ale víme, jak si kdo stojí a zítra se pokusíme vytěžit maximum. Bylo to náročné, ale neudělali jsme nic výrazně špatně, což je pro nový tým úspěch. Nemohu se dočkat závodu.
MANOR
Rio Harjanto, 21. místo
(k tomu penalizace 3 místa za kolizi v boxech s Grosjeanem při tréninku)
Po systému, kdy jste měli 20 minut na to dostat ze sebe a auta to nejlepší je zvláštní, že je kvalifikace tak krátká. Měli jsme čas jen na jedno kolo a nebylo to kolo špatné, ale ani perfektní. Mohl jsem být rychlejší a na tom budeme pracovat i když mi nám pár desetin nepomohlo. Nicméně, dokončil jsem svoji první kvalifikaci, hodně se toho naučil a mou prací je se nadále zlepšovat. Těším se na zítřejší závod a jsem si jistý, že můžeme mít lepší den.
Pascal Wehrlein, 22. místo
Není to výsledek, ve který jsem doufal, ale nemohu si stěžovat. Systém je systém. Zkusili jsme to poprvé a musíme najít cestu ke zlepšení. Času je málo a zatímco dobré kolo je klíčové, musíme optimalizovat strategii a zjistit, kde můžeme získat další sekundy navíc. Nemyslím, že jsme dnes mohli dokázat víc, musíme na tom zapracovat, aby to bylo lepší. Počítá se však zítřek a na to jsem hodně dlouho čekal. Takže i když jsem dnes zklamaný, nic to neubere na tom, jak se na zítřejší start těším.
Dave Ryan, závodní ředitel
Náročný a provokující formát kvalifikace, to je jisté. Z boxů jsme vyjeli podle plánu a dali si čas na to, abychom měli čistý vzduch. Pokazil nám to trošku Sauber, ale hlavní je, že musíme dál pracovat na tom, abychom optimalizovali náš výkon. Musíme poskládat všechno lépe. Nemyslím, že bychom se s hodnocením měli unáhlovat a na tom systému se musí pracovat a potrvá pár závodů, než se ukáže, jestli splnil cíle. Pozitivnější pocity mám ohledně závodu, naše závodní rychlost je slibná a snad uděláme pokrok při stažení ztráty na ostatní týmy. Snad budeme mít zítra víc příležitostí.