Severské země se formule 1 příliš nenabažily - v letech 1973-1978 se smečka pilotů a týmů v rámci švédské Grand Prix podívala do lesního prostředí trati Scandinavian Raceway v těsném sousedství městečka Andersdorp. Dozajista na tom měl největší zásluhu Ronnie Peterson. Už po pěti letech ale Švédové udělali revizi a zjistili, že F1 je pro ně příliš drahým špásem.
Jestliže Finové dříve v této oblasti tahali za kratší provaz a bývalý šampion prvního ročníku Intersérie Leo Kinnunen (vyhrál jej na Porsche 917), takto finský průkopník v F1, už dávno vymizel z paměti příznivců F1, podobně jako Mikko Kozarowitzky, zakrátko se začalo blýskat na lepší časy, zejména díky Keke Rosbergovi. Není podstatné, že Peterson byl označován za budoucím šampionem a tragické smrti získal přízvisko Korunní princ, Finové se najednou dostali před své švédské sousedy, mistři světa přibývali, ale vlastní Grand Prix nedisponovali. Tvrdilo se, že prostě není vhodné prostředí. Ostatně stačí zalovit ve vzpomínkách motocyklového hrdiny československé éry Františka Šťastného, který občas do Finska zavítal: "Jejich trati nebyly náročné, spíš jsem měl pořád neodbytný pocit, že mě kromě soupeřů budou prohánět po okruhu různá zvířata. Panenská příroda, málo diváků, docela jsem se tehdy bál."
Teď by se to mělo změnit, tedy alespoň podle novin Ilta Sanomat. Bernie Ecclestone prý v rámci maďarské Grand Prix navázal kontakty s paní Marjou-Leenou Lappalainenovou, exmanželkou promotéra Roberta Lappalainena, který v posledním desetiletí minulého milénia zkoušel přivést do hlavního města Země tisíce jezer závody DTM. Byly tu pořádány v letech 1995 a 1996 a celkem je shlédlo kolem čtvrt milionu návštěvníků. "Ecclestone je myšlenkou závodu v Helskinkách nadšený, plán na realizaci Grand Prix posvětil," uvedla Lappalainenová. Předložila už i první návrh nového okruhu o délce 4,5 km, jenž by měl být situován do pobřežní čtvrdi Hernesaari.
Na tyto zprávy reagoval helsinský starosta Jussi Pajunen: "Osobně jsem nikdy žádný závod F1 nenavštívil, ale soudě podle toho, co mám možnost vidět v televizi, bych pořádání Grand Prix v Helsinkách označil za příliš ambiciózní projekt. Konání závodu formule 1 v ulicích našeho hlavního města vidím jako nepříliš realistické. Úspěch DTM v minulých letech dokazuje, že ve Finsku motorističtí fanoušci jsou. Prodej vstupenek by byl zcela určitě úspěšný, ale je tu především otázka, zda bychom našli dostatek sponzorů ochotných Grand Prix financovat," pokračuje Pajunen.