Názorové spektrum na vyřazovací způsob kvalifikace bylo hodně široké, ale dá se říci, že po zmatcích, které zavedení této varianty provázelo, se mnoho pilotů vyjádřilo v tom duchu, že by jim bylo milejší, kdyby se o postavení na startovním roštu rozhodovalo ve stejném duchu jako loni. Jejich názor sdíleli i někteří týmové šéfové, zajímavý názor pronesl Maurizio Arrivabene (čtěte zde), který nejspíš deklaroval svou zálibu shánění nezbytných životních potřeb v obřích obchodních řetězcích.
První část kvalifikace:
Na konci boxové uličky se jako první objevily oba Mercedesy, následované vozy Haas. A ještě v průběhu zaváděcího kola předjel Rosberg Hamiltona, ovšem chyboval v nájezdu do první zatáčky, i proto zajel čas 1:33,806. Hamilton byl podstatně lepší - 1:26,635. Vzápětí obhájce titulu posunul svůj výkon na 1:25,351, což se stalo měřítkem pro ostatní. Také Vettel měl začátek slabší (1:33,543), ale pak se i on posunul do bezpečné fáze.
Pak už začalo jít do tuhého a ukázalo se, že týmy musí ještě zapracovat na správném načasování ohledně výjezdu. Byl to případ Gutiérreze, který sice dokázal zajet vynikající čas 1:26,645, ale započítán mu byl výkon 1:29,606. Byli jsme i svědky mírně zmatené grafiky a také útoku Palmera v posledním možném čase, kdy se na úkor Ericssona spasil a postoupil do Q2. TOP 5 v první části kvalifikace: Hamilton, Massa, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen.
Vyřazeni z první části (jak postupně vypadávali): Wehrlein, Harjanto, Gutiérrez, Grosjean, Kvjat (kvůli mechanické poruše), Nasr a Ericsson.
Druhá část kvalifikace:
Na trať opět vyrazil jako první Hamilton a rozhodl se zasadit ostatním jasný a zřejmý úder - 1:24,605 a dál se nemusel snažit. Rosberg ho s jistým odstupem následoval - 1:24,796. Ferrari si chvíli podržely 3. a 4. místo, ale pak se startovní pole promlelo. Jisté bylo jedno - Renault i přes veškerou snahu tahal za nejkratší konec, Palmer jen odvrátil své vypadnutí tím, že se posunul před týmového kolegu. Piloti McLarenu asi pochopili své šance a k zajišťovacímu pokusu vůbec nevyjeli. Zato Sainz jr. perfektně načasovaným pokusem poskočil na průběžné 4. místo a přihrál černého Petra Bottasovi, který posledním pokusem v hodnotě 1:26,029 nezlepšil své předchozí maximum. A protože ani Force Indie nešly do závěru kvalifikace naplno, byla jasná osmička. TOP 5 po druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Vettel, Sainz jr., Ricciardo.
Vyřazeni z druhé části (jak postupně vypadávali): Magnussen, Palmer, Button, Alonso, Bottas, Hülkenberg, Pérez. O jejich odstoupení už bylo jasno dvě minuty před koncem této části.
Třetí část kvalifikace:
Na trať vyjel jako první Rosberg a po chybě v zatáčce Clark určitě tušil, že čas 1:25,260 nebude stačil. Nakrátko ho překonal Vettel, poté se ale do čela dostal výkonem 1:24,133 Hamilton. Zbývající pětice pilotů zajela jediné měřené kolo - a to byl de facto konec. Odpočítávání časů znamenající vyřazení klidně plynulo a piloti dleli v boxech. Prakticky těsně za polovinou času vymezeného pro poslední část kvalifikace zazněla z boxů Ferrari informace, že rudé vozy z Maranella už nevyjedou a vlastně kromě Mercedesů, kteří si to ještě v závěru zkusmo rozdaly o pole-position, všechno skončilo dávno předtím. Nenaplnil se tedy záměr, že půjde o bitvu do poslední možné chvíle, kvalifikace zívala nudou a zejména evropští fanoušci, kteří si řídili budíky na časnou sobotní ranní hodinu asi odcházeli dospávat s nelichotivými výrazy na rtech.
Vyřazeni z třetí části (jak postupně vypadávali): Ricciardo, Sainz, Massa, Verstappen, Räikkönen, Vettel.
Kvalifikaci absolvovaly týmy na červené směsi, tedy superměkkých pneumatikách. Rio Harjanto byl kvůli způsobení kolize v úvodu kvalifikace penalizován třemi místy na startovním roštu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:23,837 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:24,197 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:24,675 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:25,033 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:25,434 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:25,582 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:25,582 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:25,589 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:25,753 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:25,865 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:25,961 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:26,125 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:26,304 |
14. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:27,601 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:27,742 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:27,435 |
17. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:27,958 |
18. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | 1:28,006 |
19. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:28,322 |
20. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:29,606 |
21. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:29,627 |
22. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:29,642 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ