Přemýšlí Scuderia o nasazení dvojitého DRS Mercedesu? "Zanalyzovali jsme tento systém a dokončili s tím související práce," uvádí hlavní designer Nicolas Tombazis, který přiznává, že začátek sezóny pro tým z Maranella byl velkým šokem.
Samozřejmě tam zpočátku byly nějaké nejasnosti ohledně jeho legálnosti - tím nechci říct, že by byl systém Mercedesu nelegální, nacházel se jen v šedé oblasti pravidel - byl to chytrý návrh.
Vyhodnocovali jsme podobné systémy, přišli jsme na některá negativa jejich instalace do našeho vozu a na to, že přínosy by odpovídaly zhruba podobnému rozsahu. Zůstává to systémem, který je zajímavý a bude dále vyhodnocován, ale neřekl bych, že je hlavní prioritou našeho vývoje."
Ferrari se od Barcelony daří zvyšovat výkonnost současného vozu, rádo by však udělalo další pokroky, aby mohlo vyhrávat závody: "Nejsme však ještě úplně spokojeni, protože ještě nedominujeme závodům, což je našim cílem," říká Tombazis.
Proto usilovně pokračují ve vývoji monopostu F2012. Co nového chystají v Maranellu pro příští závod ve Valencii? "Budeme experimentovat s předním křídlem, s podlahou, přivezeme další evoluční verze výfuků i vylepšení zadního křídla a deflektorů."
Fernando Alonso s vozem Ferrari F2012 v Kanadě (foto: Scuderia Ferari)
Scuderia v současnosti pracuje ještě na dalších dvou vozech - na evoluci F2012 pro příští rok a na monopostu pro sezónu 2014.
V roce 2013 moc nezmění, proto bude možno přenést spoustu poznatků a aerodynamických vylepšení i do příští sezóny. Několik lidí pracuje na obecném návrhu vozu a hlavních mechanických komponentech, protože cítí, že v jistých oblastech mohou učinit pokrok ve srovnání s letošním vozem.
V roce 2014 dojde k podstatné změně v oblasti vozů i motorů, proto se již věnují i tomuto modelu, aby dokázali přijít s konkurenceschopným balíkem, do nějž by dobře zapadlo nové pohonné ústrojí - 1,6l V6 turbomotor se systémem ERS.
Nicolas Tombazis hovoří o tom, co stojí za zlepšením Ferrari, a o dalším vývoji
(zdroj: Youtube / Scuderia Ferrari)