Motor v hlavní roli: Pro Renault jsme nyní nejlepší sázka, uvedl Marko

Jana Šrámková, 11. března 2016, 15:20 Google+

Odborný konzultant Red Bullu, Helmut Marko, v rozhovoru pro oficiální stránky F1 okomentoval situaci týmu, jezdce i jejich šance v nadcházející sezóně.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 14.03. 14:24) Napište svůj názor
Marko, Helmut

Marko, Helmut | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se několikrát nechal slyšet, že jeho tým není v F1 kvůli účasti, ale kvůli výhře. Poslední vítězství však datují do roku 2014, konkrétně se jednalo o závod v Belgii, kde se radoval Daniel Ricciardo.

Hlavním problémem je podle nich motor Renault, na který si často velmi stěžovali. V minulém roce tak Mateschitz hrozil dokonce vystoupením z F1. Odborný konzultant týmu, Helmut Marko, nyní prozradil, proč se zatím rozhodli zůstat.

"Nejprve jsme v krátké době sehnali motory: Ferrari a TAG Heuer. Také jsme hodně očekávali od nezávislého motoru, neboť by to pomohlo vyřešit naše problémy. Bohužel se to nakonec nepodařilo, takže vlastně stále není jasné, co s námi v budoucnu bude. Žádné jednání nám zatím nepřineslo kýžený výsledek a stále nevíme, jak nezávislý tým může získat konkurenceschopný motor," komentuje situaci dvaasedmdesátiletý Rakušan.

Jednu z možností vidí v loterii. "Týmy by se rozdělily na tovární a ty další. A losovalo by se o motor.  Tak byste alespoń měli šanci," vtipkuje. Ani nejlepší auto a jezdec totiž prý nemůže přebít nedostatky na straně motoru.

V jeho očích je to všechno uděláno naschvál a ačkoliv chápe pozici Mercedesu i Ferrari, FIA by podle něj měla jednat. Spolupráci s TAG Heuer si však zatím pochvaluje a ačkoliv zmenšení ztráty na vedoucí týmy bude trvat, věří, že jdou správným směrem.

Na vývoji motoru se však tým nepodílí. "Dostaneme motor a ten dáme do auta. Tečka. Nesmíme se ho jinak dotknout a měnit software či mapování. Musíme vzít, co dostaneme. Musím však říci, že Renault jednal v minulosti férově a očekávám, že v tom budou pokračovat," poznamenal s tím, že Renaultu kvůli změnám v týmu bude zřejmě ještě dva roky trvat, než se dostanou na úroveň Red Bullu. "My jsme pro ně tedy nyní tou nejlepší možnou sázkou. Nebylo by chytré, kdybychom nedostali stejné vybavení," upozorňuje.

Na vítězství to však zatím nevidí (pokud by nepřišly výjimečné okolnosti jako například lehký déšť či chyby ostatních) a dokonce se domnívá, že na začátku sezóny a to především první polovinu roku před Red Bully budou i piloti ze sesterského Toro Rosso poháněné loňskou specifikací motoru Ferrari.

"Jakmile nemáte konkurenceschopný motor, nejste konkurenceschopní a v dnešní době je to především o motoru. Mercedes a Ferrari jsou před námi, bojovat budeme s Force Indií a Williamsem. Pokusíme se dostat Williams. Myslím, že můžeme být na konci třetí, což ale není dostatečně dobré. Musíme brzy získat konkurenceschopný motor," popisuje Marko.

Byl také dotázán na případný přestup Maxe Verstappena do Red Bullu. Ohledně nizozemského mladíka je však zdrženlivý. "Náš juniorský program je založen na výkonnosti. Žádná přestřelka, ale je to jasné: kdo nemá výsledky, odchází. Uvidíme, jak se mu bude dařit. Druhá sezóna je mnohdy náročnější než ta první."

Vytisknout

Diskuze: Motor v hlavní roli: Pro Renault jsme nyní nejlepší sázka, uvedl Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 14.03.2016 14:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Otmar Szafnauer s Ecclestoneovými záměry ne zcela souhlasí

Ecclestone naznačil možnou investici do alternativního motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud