Symonds: Z odkladu změn pravidel budou hodně těžit velké týmy, malé v nevýhodě

Petr Hlawiczka, 10. března 2016, 06:20 Google+

Schválení konečné podoby pravidel pro rok 2017 se odsunulo na konec dubna. Z toho budou podle technického ředitele Williamsu, Pata Symondse, těžit velké týmy s rozsáhlejšími zdroji, malé se naopak dostanou do nevýhody.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds (vlevo) s jezdcem Felipem Massou

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds (vlevo) s jezdcem Felipem Massou | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Komise F1 na svém posledním zasedání posunula konečný termín schválení nových technických pravidel na 30. dubna, což Symondse nepotěšilo: "Kdybychom se 29. února rozhodli, jaká budeme mít v roce 2017 pravidla, tak bych řekl: 'No, je už celkem pozdě, ale všichni mají ještě čas na to, aby to zvládli.'"

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017

Boční srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 | zdroj: Giorgio Piola

"Když se to posune na 1. května, pak si myslím, že to poskytne obrovskou výhodu velkým týmům. Mají větší zdroje, pokud jde o peníze i lidi. Takže se dostáváme do bodu, kdy už pravidla nejsou pro všechny stejná. Nebo dopad těch pravidel není stejný pro všechny," upozorňuje technický ředitel Williamsu.

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zepředu

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zepředu | zdroj: Giorgio Piola

FIA má za cíl schválit pro sezónu 2017 takovou sadu pravidel, která by vedla k vytvoření "více vzrušujících vozů, vyššího přítlaku pro zvýšení rychlostí a snížení času na kolo." Auta díky tomu mají být delší, nižší a širší. Změny se dotknou také rozměrů předního a zadního křídla, rozšíří se i pneumatiky.

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 shora | zdroj: Giorgio Piola

"Máme na stole sadu pravidel - aerodynamických pravidel, která jsou OK, ale nic víc. Abych byl upřímný, tak je to momentálně velmi těžké říct, jak to všechno dopadne. Existují různé nápady, pokud jde o to, co je zapotřebí. Já jsem vždy říkal, že mi je jedno, jaká budou pravidla, pokud ale budou pro všechny stejná. A to je to, na čem záleží," dodává Symonds.

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu

Srovnání současného vozu s návrhem pro rok 2017 zezadu | zdroj: Giorgio Piola

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Z odkladu změn pravidel budou hodně těžit velké týmy, malé v nevýhodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Rossi v Mexiku

Alexander Rossi se stává náhradním pilotem Manoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

  2. Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud