Ferrari se nový systém kvalifikace nelíbí, zůstane nakonec vše při starém?

Petr Hlawiczka, 8. března 2016, 06:30 Google+

FIA nedávno schválila po několika úpravách konečné změny kvalifikačního formátu. Skutečně se ho ale dočkáme, nebo se schyluje k dalšímu překvapení? Ferrari, a zřejmě nejen jemu, se totiž nezamlouvá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.03. 12:54) Napište svůj názor
Vozy Ferrari po startu v Melbourne

Vozy Ferrari po startu v Melbourne | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Minulý týden Světová rada motorsportu FIA posvětila úpravu kvalifikace, v které mají v každé části po uplynutí několika minut postupně v 90 sekundových intervalech vypadávat nejpomalejší vozy (jak přesně má fungovat, to popisujeme zde). Není však vyloučeno, že v Melbourne bude vše při starém.

Situace se softwarem a televizní grafikou by měla být vyřešena, jenže poslední úprava se nezamlouvá prezidentovi Ferrari, Sergiovi Marchionnemu. Ke kýženému "zpestření" má totiž docházet na úkor těch nejrychlejších týmů, k nimž se Scuderia pochopitelně řadí.

"Myslím si, že nový formát kvalifikace potřebujeme více prodiskutovat. Musíme si dát pozor, abychom systém nenarušili. Nejsem si jistý tím, zda Ferrari může Bernieho nápady akceptovat. Musíme to lépe pochopit a nemyslím si, že s návrhem souhlasí všechny týmy," uvedl Marchionne na ženevském autosalónu.

img-responsive

Šéfům Ferrari se poslední kvalifikační změny moc nelíbí | foto: Scuderia Ferrari

V zákulisí probíhají stále jednání. Šéfové týmu schválili postupné vypadávání v Q1 a v Q2, ale Q3 měla zůstat nezměněna. FIA  mezitím schválila prvotní návrh, jejich úprava by musela znovu projít Strategickou skupinou a Komisí F1. Je zajímavé, že poslední prohlášení Světové rady motorsportu neuvádí, že ke změně kvalifikace dojde ihned. Píše se v něm, že "by mělo být" zavedeno ve Velké ceně Austrálie.

Komisí F1 byl navíc odsouhlasen pouze koncept bez specifických pravidel, proto FIA ve svém prohlášení popisuje "principy, které byl F1 komisí jednomyslně přijaty." A to je rozdíl proti tvrzení, že F1 komise plně přijala nová pravidla.

"Znění Sportovních pravidel týkající se nového formátu kvalifikace bude podstoupeno Strategické skupině F1 a Komisi F1," stojí dále v prohlášení. To znamená, že přesná pravidla musí být zaslána týmům, a pouze pokud ty budou jednomyslně souhlasit, dojde ke změně.

img-responsive

Dočkáme se po tlaku ze strany Ferrari překvapení? | foto: Pirelli

Veškerá hlasování mohou proběhnout elektronicky, do prvního závodu se tedy vše dá stihnout a odsouhlasit. Bude k tomu ale zapotřebí jednomyslný souhlas všech týmů. Pokud se nebude líbit byť jedinému, zůstane teoreticky vše při starém. Poslední verze pravidel, které jsou na stránkách FIA k dispozici, zmínku o novém formátu kvalifikace neobsahují. Co tedy vzejde z pařížských kuloárů, na to si musíme počkat do příštího týdne.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari se nový systém kvalifikace nelíbí, zůstane nakonec vše při starém?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.03.2016 12:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 na okruhu Gillese Villeneuva

Renault sáhl po týmové režii, Hülkenberga tím naštval

Lewis Hamilton po vítězství v Kanadě

"Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen při posledních předsezónních testech v Barceloně s vozem Renault RS16

Renault v Melbourne v nových barvách, v Kanadě o 35 koní více

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  2. "Udělal bych totéž, co Vettel. Taky bych ho zmáčkl," říká Hamilton po shlédnutí opakovaného záznamu

  3. "Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  4. Renault sáhl po týmové režii, Hülkenberga tím naštval

  5. "Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

  6. Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud