Francouzská automobilka při své prezentaci vstupu do F1 3. února v Paříži použila pouze "předváděcí auto" a dočasné barvy. Monopost RS16 byl při testech vyveden v černé se žlutými prvky s bílými nápisy sponzorů.
S výkony svého monopostu tam byl hodně spokojený: "Jsme potěšeni, protože je po hmotnostní stránce lepší, než jsme čekali, a těžiště je tam, kde jsme doufali. Výkonnost je dobrá z pohledu konzistentní ovladatelnosti. Jde o solidní základnu, na které můžeme v budoucnu stavět. I když auto zaostává v hlavních výkonnostních číslech, přítlaku a zřejmě i ve výkonu motoru, tak vlastně jezdí velmi dobře. Je hezky vyvážené, konzistentní, výborně ovladatelné. Jde o dobré, použitelné závodní auto," hodnotí Bob Bell.
Příští středu v Austrálii představí nové barvy, s nimiž bude závodit v letošní sezóně. Na voze přibude více matné zlatožluté, křídla by měla zůstat černá, podobně jako například u sportovního vozu RS01, který představil před necelými 2 roky.
Matné zakončení barev, které letos použil také Red Bull, přináší váhovou výhodu - na celém monopostu se dá ušetřit až půl kilogramu, spekuluje se také o aerodynamické výhodě. Renault během zimy stáhl náskok Mercedes ve výkonu motoru o půl sekundy, další vylepšení pohonné jednotky chystá pro Kanadu, kde získá dalších 35 koní a zrychlí tak o 0,6 sekundy.