McLaren minulý týden ujel za 4 dny v Barceloně jen 257 kol (dnes dopoledne jich měl za tento týden na kontě už 385). Dostal se mírně do skluzu a nedokázal si v Katalánsku vyzkoušet všechny své díly pro Melbourne, některé tam ani dnes nedorazily - například křídlo, podlaha a nos. Dobrou zprávou však je, že se spolehlivost oproti loňsku výrazně zlepšila.
"Nejezdíme tady se specifikací pro rok 2016. Jsme v programu trochu pozadu. Znamená to tedy, že se v Austrálii objevíme s více díly na voze, které jsme žel nestihli. Ale taková už je situace," krčí rameny závodní ředitel McLarenu.
"Ne, nic není špatně. Byli jsme jen trochu moc ambiciózní. Když to přeženete, tak to někdy nefunguje. Nic se nepokazilo, vše je v pořádku. Nestihli jsme to o jeden den, tak už to někdy chodívá, když se to snažíte natáhnout až na samotnou hranici. Chtěli jsme aerodynamikům poskytnout maximum času pro vývoj balíku, pak musíte stlačit zaváděcí čas ve výrobě. Pak k něčemu dojde a vy jste pozadu. Nic není špatné, žádné drama, žádné příběhy. Stává se to každý den, každý závod, abych byl upřímný," vysvětluje Boullier.
"Dokázali jsme jezdit po většinu dní, což je velmi dobrou zprávou. Pokud jde o šasi, tak je důležité, že jsme dokázali projít všechny systémy, k čemuž loni nedošlo. To je pro nás velký úspěch. Nyní máme víceméně spolehlivé auto pro začátek sezóny, takže si věříme rozhodně více," pokračuje Francouz.
"Teď toho přijde více. Základ vypadá OK. V nadcházejících týdnech získáme mnohem více výkonnosti," věří Boullier, jehož tým ale zatím při testech v Barceloně rychlostí moc neoplývá - pomalejší je zatím jen Haas, Manor a Sauber.