"Je tam rozdíl. Není tak silný, jako motor Mercedesu, to cítíte. Očividným přínosem toho je ovladatelnost, která je dobrá. Kluci od motorů u Renaultu pracovali skutečně dobře. Během zimy jsme s nimi spolupracovali. Dobře zvládají procedury i ovladatelnost motoru, jak jsem řekl. Ale ve výkonu jsou stále za Mercedesem," popisuje Palmer.
V pondělí s Renaultem zvládl kvůli softwarovým potížím jen 37 kol, v úterý jich po závadě na turbu přidal pro změnu jen 42, celkově tak ujel 367,75 km - nejméně ze všech 23 pilotů, kteří se testování tento týden zúčastnili.
"Získával jsem dobrý cit pro auto, aniž bych zajížděl nějaké časy, a pak zastavilo, což je škoda. Opravdu jsme neměli žádný problém, najednou se ale objevil velký. Stále si z toho můžeme odnést pozitivní věci - alespoň jsme s autem odvedli práci na základním nastavení, abychom ho lépe poznali po pondělku, což byla větší katastrofa.
Aspoň jsme tedy ujeli nějaká relevantní kola, ale 79 - jo, to není ideální po polovině předsezónního testování. Dával jsem si pro ty dva dny za cíl mnohem více. Doufám, že se mi to podaří příští týden," těší se Palmer na 1. března, kdy v Barceloně začínají druhé předsezónní testy.
Doufá, že po převzetí Lotusu Renaultem budou schopni řešit potíže lépe než loni: "Když budeme mít problémy, budou se řešit snadněji, protože teď máme podporu Renaultu. Nejsme tak finančně omezeni a hledáme alternativní řešení. Máme za zády silnou společnost, takže na to můžeme tlačit."