Lítost? Haas vypočítává důvody, proč je odkoupení existujícího týmu lepším nápadem

Petr Hlawiczka, 16. srpna 2016, 06:30 Google+

Majitel týmu Haas připouští, že by byl býval udělal lépe, kdyby odkoupil existující tým místo vstupu do Formule 1 s novým, jak to učinil před letošní sezónou.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 17.08. 07:44) Napište svůj názor
Esteban Gutiérrez s Haasem během tréninku v Monaku

Esteban Gutiérrez s Haasem během tréninku v Monaku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Letos spojil Haas své síly s Ferrari a stal se prvním novým přírůstkem na startovním roštu od roku 2010, kdy se Formule 1 rozrostla o Lotus (později Caterham), Virgin (později Marussia, dnes Manor) a Hispanii (později HRT) - z nich přežil pouze druhá jmenovaná stáj.

Ačkoliv Haas odkoupil původní továrnu Marussie v Banbury, které si zvolil za svou evropskou základnu, neučinil tak s její licencí na závodění v F1. Americký podnikatel nyní přiznává, že mu Bernie Ecclestone důrazně doporučoval, aby raději odkoupil existující tým místo začátku s novým zcela od nuly.

"Bernie mi vždy říkával: 'Proč zkrátka nekoupíš nějaký existující tým?,' což byl vlastně lepší nápad, protože tehdy existovalo jen 10 týmů, takže by to ekonomicky bylo mnohem užitečnější," připouští Gene Haas pro Autosport. "Bernie měl zřejmě pravdu, protože to s sebou nese tolik výhod, když máte tým v elitní desítce."

img-responsive

Gene Haas připouští, že by byl býval udělal lépe, kdyby poslechl radu Bernieho Ecclestonea a raději odkoupil některý z existujících týmů | foto: Haas F1 Team

Přiznává, že finanční bonusy, které jsou nabízeny týmům, které skončily v první desítce posledního šampionátu, by mu pomohly, pokud by se řídil Bernieho radou: "Nejen, že dostáváte peníze ze 'sloupce A,' ale také dostanete přepravu a letenky pro tým. Jakmile je tým zavedený, dostává se mu velké finanční pomoci."

Haas si své místo zajistil původně již pro ročník 2015, rozhodl se však svůj vstup odložit až na sezónu 2016. Ušetřil významnou prostředků, protože jako první využil seznam dílů, které dle nových pravidel mohou týmy nakupovat od ostatních, aniž by si je musely samy vyvíjet. Americký tým používá kompletní pohonné ústrojí i zavěšení od Ferrari. To však podle Geneho bylo ve své pomoci, kterou bylo ochotno nabídnout v rámci pravidel, váhavější, než očekával.

Vytisknout

Diskuze: Lítost? Haas vypočítává důvody, proč je odkoupení existujícího týmu lepším nápadem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 17.08.2016 07:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel

Vettel vybírá jediné věci pro svůj život: Auto, okruh, hru, jídlo, éru F1 či…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud