Ecclestone souhlasí na "milion procent" s požadavky pilotů na pneumatiky

Petr Hlawiczka, 28. ledna 2016, 06:20 Google+

Bernie Ecclestone souhlasí s piloty, kteří chtějí trvanlivější pneumatiky, aby mohli jezdit po celou dobu závodu naplno.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 03.02. 19:23) Napište svůj názor
Max Verstappen zkoumá pneumatiku s hroty, kterou používal na sjezdovce v Kitzbühelu

Max Verstappen zkoumá pneumatiku s hroty, kterou používal na sjezdovce v Kitzbühelu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

S piloty souhlasí na milion procent
Šéf F1 přiznal, že "většina pilotů" po něm chtěla, aby se přešlo ze současných, rychle degradujících pneumatik, s nimiž mohou jezdit na limitu jen občas. Bernie s nimi souhlasí na "milion procent" - F1 by podle něj měla být o vozech a pilotech, kteří jezdí neustále naplno.

"Už jsem to Pirelli sdělil," uvedl pro BBC 85letý Ecclestone s tím, že tuto změnu budou probírat příští měsíc. Dodavatele pneumatik se však zastává - týmy mu totiž jeho práci na vývoji lepších pneumatik ztěžují, protože odmítají odsouhlasit adekvátní testovací program.

"Základní je to, že pneumatiky v F1 dodává Pirelli. To jsou ty pneumatiky, které bychom měli používat, a týmy a piloti by s Pirelli měli spolupracovat na jejich zdokonalení," vysvětluje.

img-responsive

Bernie Ecclestone (vlevo) s Lewisem Hamiltonem | foto: Daimler AG

Klíčová schůzka nejvyšších šéfů v Miláně
Na rok 2017 se chystají změny aerodynamiky, panují však obavy, že by vyšší zátěž pneumatiky nezvládly. Pirelli by muselo přijít s odolnějšími pneumatikami, které by negovaly část ze zamýšlených zisků (zrychlení vozů o pět sekund na kolo). Proto se 2. února v Miláně uskuteční organizační schůzka, které se zúčastní i všichni hlavní hráči - Ecclestone, FIA a týmy.

"Cokoliv si piloti přejí, aby se objevilo, tak se může objevit. Cokoliv si přejí týmy, s tím můžeme přijít. Bude tam prezident Pirelli, ne poslíček," objasňuje Ecclestone důležitost schůzky pro budoucnost F1.

Rovněž by si přál, aby po schválení testovacího programu s vývojem pomáhali ti nejlepší jezdci, nikoliv jen ti rezervní či testovací: "To, co jsem řekl, a oni to teď budou dělat: 'Chci při vývoji pneumatik vidět ty nejlepší tři týmy a jejich špičkové piloty.' Chci někoho, kdo umí jezdit na limitu, kdo dokáže přijít s odpovědí.

To se určitě stane. Pirelli se mnou 100% souhlasí. O to žádají - špičkový tým se špičkovými piloty. Ne tým, který nedokáže tlačit na limit a určitě ne jezdce, který na to nemá," pokračuje Ecclestone.

img-responsive

Příští týden je plánována klíčová schůzka v Miláně se šéfy Pirelli i zástupci týmů a FIA | foto: Pirelli

Smlouva s Pirelli na další tři roky, Michelin chtěl řídit F1
S Pirelli se dohodl na dodávkách pneumatik od roku 2017 do roku 2019, což oznámil minulý rok v Soči. "Odsouhlasili jsme si to. Nevím, jestli jsem to podepsal, nebo jestli je smlouva podepsána. Legrační je to, že jsme si s prezidentem Pirelli podali ruce a to je jako podpis, pokud jde o mě a o něj."

Proč nedošlo k dohodě s Michelinem, který podle některých dokáže vyrobit lepší pneumatiky? "Některé týmy by raději přešly k jiné společnosti - obzvlášť k Michelinu." Tuto společnost ale odmítl, protože "chtěli řídit F1 - chtěli přesně říkat, jak by mělo být vše vedeno."

Přiznává, že měl kvůli kritice obavy o odchod Pirelli z F1: "Představme si, že by vztah s těmito lidmi nebyl takový, že by šlo o normálního ředitele. Mohli by říct: 'No, pokud tito lidé nechtějí naše pneumatiky, pak vám řeknu, co uděláme - nebudeme je vyrábět.' Takže co, teď je leden? Běžte a najděte pneumatikovou společnost, která udělá všechny věci, které chcete, kdy jim řeknete, co chcete, a nepůjdete testovat, dokud nebudete chtít. Děsí mě to, že k tomu mohlo dojít. Bylo by to nemožné."

img-responsive

Fernando Alonso a Bernie Ecclestone před 11 lety | foto: Lotus F1 Team

Popírá, že by po Pirelli chtěl pneumatiky s teplotní degradací, což znamená, že když pneumatika překročí určitou teplotu, dojde k trvalému poškození a nikdy se ke své původní výkonnosti nevrátí. Piloti si proto musí hlídat, aby tento práh nikdy nepřekročili, proto musí jezdit po většinu závodu pod hranicí maximální výkonnosti.

"Já jsem Pirelli požádal o to, aby vyrobili pneumatiku, která by mohla zvládnout asi polovinu závodu. Pak bychom se dočkali několika zastávek. Pneumatiky odcházejí, což je dobré, a lidé musí zajet do boxů a vyměnit je." Zároveň ale dodává: "Piloti by i měli jezdit po svém. Když zhasnou světla, měli by být tak rychlí, jak jen můžou být, aby vyhráli závod."

Vytisknout

Diskuze: Ecclestone souhlasí na "milion procent" s požadavky pilotů na pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 03.02.2016 19:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso bude muset letos vydat více peněz

Toro Rosso se přechod na motory Ferrari prodražuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud