Maria Teresa de Filippis začínala na malých Fiatech 500, sváděla souboje se svým o čtyři roky starším bratrem Luigim, ale nikdy ho nedokázala porazit. S ohledem na následující okolnosti je to zajímavá informace. V roce 1949 si vyzkoušela na Circuito del Garda vůz Ferrari 166S (F2), ale na závodní účast si musela počkat až do roku 1955. Nebála se ani takových náročných podniků jako Mille Miglia či Targa Florio (tam si vydobyla v mužské konkurenci výborné deváté místo). Po účasti na prestižních 1000 km Buenos Aires (1956, 1958) už ji čekala výzva největší.
V Monacu na soukromém Maserati 250F se pokusila poprvé změnit historii F1, ale mezi šestnáctku kvalifikovaných se nedostala, patřil ji až 21. čas. O to sladší pocit zažila na slavném okruhu Spa-Francorchamps. 15. června 1958 přepsala historii F1: devatenáctá na startu a hlavně desátá v cíli. Není až tak důležité, že to bylo s dvoukolovou ztrátou na vítěze a za ní už byl jenom Francisco Godia-Sales, kterému v předposledním kole selhal motor.
Maria Teresa se pak kvalifikovala ještě v Portugalsku, kde dosáhla svého nejlepšího kvalifikačního výkonu (15.). Naposledy se na start postavila na domácí půdě v italské Monze, ale ani tady závod nedokončila. Naposledy se pokusila uspět v Monacu 1959, ale její první a poslední účast v týmu Jeana Behry na voze Porsche skončila stejně jako před rokem - 21. čas na kvalifikaci nestačil. Bohužel Behra, majitel týmu, téhož roku v předvečer GP Německa při doplňkovém závodě sportovních vozů za krajně nepříznivého počasí zahynul a otřesená Maria Teresa se rozhodla ukončit svou závodní kariéru. Za zmínku stojí, že její bratr Luigi se letmo v F1 také objevil, ale nikdy se na start nedostal, jeho účast v Grand Prix Itálie 1950 skončila pouze přihláškou.
V motoristickém sportu zůstala i nadále činná, v roce 1979 se připojila k International Club de Former F1 Grand Prix Drivers, kde se jí o osmnáct let dostalo cti vykonávat post viceprezidentky. Poctu jí ještě za jejího života vzdal známý motoristický autor Cesare de Agostini, který v roce 2005 vydal publikaci La Signorina F1, obsahující na dvě stovky fotografií, z nichž byly některé zveřejněny premiérově.
Maria Teresa de Filippis (11. listopadu 1926 - 9. ledna 2016)