Renault dal před několika lety jasně najevo, že setrvá v F1 pouze za předpokladu, že budou přijata pravidla týkající se hybridních turbomotorů. Ta vstoupila v platnost v roce 2014. Toto řešení však bylo zpochybněno především kvůli vysokým nákladům. Další důvody vedly ke snaze řešit situaci alternativními motory. Stávající výrobci pohonných jednotek mají čas do 15. ledna, aby předložili své návrhy, jak nastálou situaci řešit.
Generální ředitel Renault F1 Cyril Abiteboul připouští, že současné motory opravdu nemusí být nejlepší cestou kupředu, na druhou stranu odmítá i příliš radiální eventuality. "Hybridní motory jsou důležité nejen pro Renault, ale pro všechny ostatní výrobce motorů. Když se podíváte na produktové řady většiny značek, tak tu najdete hybridní prvky na všech vozech."
Abiteboul se dále zamýšlí nad vývojem motorů v F1. "Co se týče konkrétních úprav, jejich důležitosti, neměli bychom je přeceňovat. Nejsem docela přesvědčen, že předpisy týkající se motorů jsou zcela vhodné pro daný účel, pro model moderního agregátu F1. Mluvím o show, o nákladech pro výrobce, o ceně pro tým, o hluku, provozuchopnosti a tak dále a tak dále. Nelze pominout ani sportovní prvky s tím vším spojené. Máme systém žetonů, což je velmi matoucí, systém penalizací, což je to samé, zkrátka si nemyslím, že to je nějak geniální systém," pokračuje ředitel Renaultu.
"S ohledem na to, co jsem řekl, bude třeba všechno přepsat, změnit, co je třeba změnit, stanovit, co je potřeba opravit, nebo se pokusit přijít s něčím docela novým? Nejsem si vůbec jist. Problém je, že se snažíme přijít s nějakou inovací, která by měla být průlomem ve srovnání s tím, co bylo předtím, což ale neznamená, že to je geniální řešení. Pravidlem by měl být vývoj, nikoli radikální změny. Je totiž velice otížné odhadnout, jaký efekt taková radikální změna přinese. Ale co se týče změn v předpisech, otevřeně říkáme ano," dodává Abiteboul.