Proč je v F1 tak málo Američanů? Protože jezdí IndyCar. Změní se to?

Robert RoBertino Pavelka, 6. ledna 2016, 21:00 Google+

Buďme upřímní, američtí piloti se do F1 zase tolik nehrnuli a pokud odmyslíme stále značně kontroverzní přítomnost 500 mil Indianapolis v letech 1950-1960, zase tolik zástupců ze země hvězd a pruhů v F1 nenajdeme.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 08.01. 05:58) Napište svůj názor
Uvidíme v F1 více pilotů, kteří prošli sérií IndyCar?

Uvidíme v F1 více pilotů, kteří prošli sérií IndyCar? | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V historickém žebříčku národností, které zasáhly do F1, jsou Spojené státy co do počtu pilotů na první příčce před Velkou Británií, Itálií a Francií, ovšem má to onen háček jménem INDY. Pokud bychom odečetli jezdce, kteří jeli jenom mezi roky 1950 až 1960, a ponechali to mizivé množství, které se dostalo i na jinou trať než do pověstné "staré cihelny", figurovala by zámořská velmoc někde na konci první desítky.

Pamětníci si určitě vybaví jména jako otec a syn Andrettiové, Bucknum, Cheever, Donohue, Follmer, Ginther, Gregory, Gurney, Phil Hill, Lunger, Schell, Sullivan či Ward. Před čerstvou krví, kterou v uplynulé sezóně představoval Alexander Rossi, byl posledním pilotem hájícím zástavu hvězd a pruhů Scott Speed. A pokud bychom chtěli dojít ke zjištění, kdo to naposledy za Američany bodoval, bude nutné zdolat hranici větší než čtvrt století: Eddie Cheever získal v Grand Prix Maďarska 1989 páté místo (ve stejném roce i naposledy, symbolicky na domácí půdě, vystoupil na stupně vítězů). A když už jsme zavítali do archivů, připomeneme i poslední americké vítězství, které je už hodně zaváté - Mario Andretti triumfoval v Holandsku 1978 (pokud nepočítáme následnou Grand Prix Itálie, kde sice vyhrál, ale dostal minutovou penalizaci za předčasný start).

Nad současnou situací se zamýšlí i pětatřicetiletý Ryan Hunter-Reay, šampion seriálu IndyCar (2012) a vítěz několikrát zmiňovaných 500 mill Indianapolis (2014). Podle jeho názoru by zlepšení standardů v IndyCar mělo přinést častější přechod pilotů z této kategorie do F1. "Pro mnohé piloty by znamenalo zamířit do Formule 1 velice časné rozhodnutí v jejich kariéře. Pokud se chcete do F1 dostat, musíte absolvovat »žebřík« v Evropě, pro IndyCar jsou to zase americké závody slabších kategorií," vysvětluje Hunter-Reay.

Američan se však domnívá, že by mohlo dojít k určité změně. "Dříve se do F1 dostali piloti, kteří dosáhli nějakého výrazného úspěchu v IndyCar. Nyní by mohlo slabé období skončit, šampionát IndyCar je nejen stejně silný, ale stále se lepší a je konkurenceschopnější než kdy předtím. Každý týden můžeme prokazovat jeho kvalitu," předpokládá Hunter-Reay.

Vytisknout

Diskuze: Proč je v F1 tak málo Američanů? Protože jezdí IndyCar. Změní se to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 08.01.2016 05:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kde nakonec zakotví syn ze slavné závodnické rodiny?

Vyrazí Mick Schumacher v otcových závodních šlépějích?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud