Klíčovou otázkou v jeho setrvání měl být konkurenceschopný motor, který jeho McLarenu Honda ve střednědobém horizontu poskytnout nedokáže. Nadějí mohl být přechod k jinému výrobci. Jenže Mercedes i Ferrari odmítli své pohonné jednotky jeho týmu poskytovat, a situace se komplikuje i s Renaultem, protože zkolabovala jednání mezi japonskou automobilkou a stájí Toro Rosso.
"Formule 1 je stále mou prioritou, mým životem. A vítězství v šampionátu je to, v co doufám. Pokud nenajdu projekt, který by mi umožnil bojovat o vítězství, poohlédnu se mimo F1. Jde však o rozhodnutí, které učiním někdy v listopadu či v prosinci. Předtím vyzkouším veškeré možnosti," říká pro CNN Alonso, jenž třetím rokem závodí s nekonkurenceschopným motorem za zády.
"Jel jsem do Indianapolis a opět jsem zažil ten pocit, že tento závod můžu vyhrát. Pocit, že můžete vyhrát závod, byl výjimečný," popisuje svou letošní zkušenost ze zámořské Indy 500.
"Když naskočím do vozu, dám nohy do kokpitu, mechanici mi nasadí pásy a já si myslím, že možná budu vítězem, až si je budu odepínat a vystupovat z auta, což jsem si v tu chvíli myslel, tak šlo o magický pocit," pokračuje španělský pilot. Ač si vedl dobře, tak k tomu nedošlo - 21 kol před cílem mu vypověděl službu motor Honda.
"Je to takový druh pocitu, že je sport mimo hranice národností. Všichni z nás jsme tam byli hrdinové pro lidi na tribunách. Všechny nás podporují stejně a já jsem si ten závod opravdu užil," přiznává. IndyCar však zatím není tím místem, kdy by momentálně byl raději.
"Mou první prioritou je F1 - vyhrát svůj třetí mistrovský titul. Ale rád bych se také pokusil o trojkorunu," čímž myslí vítězství ve Velké ceně Monaka (to už má na svém kontě), v Indy 500 a v 24hodinovce Le Mans. "Může k tomu dojít. Rád bych se tam vrátil, ale možná ne úplně v blízké budoucnosti."