Písty a překvapivý problém s ovladatelností - řešení trvalo Renaultu moc dlouho

Petr Hlawiczka, 6. ledna 2016, 06:30 Google+

Renault, který loni dodával pohonné jednotky Red Bullu a Toro Rosso, uznává, že mu náprava jeho problémů během sezóny 2015 trvala příliš dlouho. O potížích s písty jsme již psali, nyní Rémi Taffin odhaluje další problém, který zaznamenali až při testech na dráze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Uvnitř motoru

Uvnitř motoru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před rokem během zimy provedl rozsáhlé změny zejména v oblasti hardware své pohonné jednotky, aby stáhl náskok Mercedesu. Mělo to ale i stinnou stránku - objevily se potíže se spolehlivostí a ovladatelnost byla na počátku rovněž mizerná.

"Trvalo to příliš dlouho, než se to vyřešilo. Mělo se to stihnout do prvního závodu, ale stihlo se to až pro pátý závod. Bylo to dáno některými hardwarovými změnami, pro které jsme se rozhodli mezi ročníky 2014 a 2015. Existuje jedna oblast, v níž jsme problém opravdu nezaznamenali," přiznává provozní ředitel Rémi Taffin.

"Tou byla ovladatelnost kolem 8 000 - 9 000 otáček. Během zimních testů šlo o vážný problém. My jsme se domnívali, že bychom to mohli případně napravit bez hardwarových úprav, ale to se prokázalo ještě složitější. Možná jsme tedy byli příliš velkými optimisty, pokud šlo o řešení tohoto problému," pokračuje zástupce Renaultu.

img-responsive

Při prvním testu se objevil vážný problém s ovladatelností, který Renault v továrně nezaznamenal | foto: Red Bull Content Pool

Vývojový směr si vybrali správně, i když některé změny v hardwaru pohonné jednotky podle něj zřejmě nebyly těmi nejlepšími: "Rozhodli jsme se provozovat náš motor s využitím odlišného hardwaru, což zřejmě nebylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme kdy učinili. Nakonec jsme to ale rozchodili, což je dobré, protože z toho pramenila určitá výkonnost."

"Další věcí je náš problém s písty z počátku roku, kdy jsme to nečekali. Pracovali jsme na dynamometru a všimli si toho, takže jsme to museli řešit. Jde o celkem velký díl pro změnu konstrukce, proto si myslím, že to bylo klíčové. Když se podíváte na celou sezónu celkově, řekli byste: 'Á, to byla náročná sezóna,' možná v ní ale byly dvě věci, které z ní udělaly takovou, jakou jsme nečekali," říká provozní ředitel Renaultu Sport F1.

img-responsive

Renaultu to zřejmě ještě chvíli potrvá, než se mu podaří dostatečně zvýšit výkonnost své pohonné jednotky | foto: Renault Sport F1

Šéf Red Bullu Christian Horner nedávno uvedl, že z počátku sezóny budou muset zřejmě "šlapat vodu." A podle Taffina to opravdu může ještě nějakou dobu trvat, než budou moci využít potenciál své pohonné jednotky.

"Ve výkonnosti si zkrátka musíme najít svou cestu. Dali jsme se do toho před několika měsíci a implementace vyžaduje celkem dost času. Když změníte způsob, jakým přemýšlíte o motoru a o tom, jak bude fungovat se zbytkem balíku, pak musíte projít celkem dost věcí, abyste zajistili, že budete mít ta správná řešení," dodává Taffin.

Vytisknout

Diskuze: Písty a překvapivý problém s ovladatelností - řešení trvalo Renaultu moc dlouho

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pastor Maldonado s Lotusem E23, který loni poháněl Mercedes

Chester: Co se stane s Lotusem E23 a kdy se dočkáme nového vozu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud