Bývalý prezident Ferrari hájí Alonsa: Stačilo, aby vyhrál titul v roce 2010

Robert RoBertino Pavelka, 16. prosince 2015, 14:00 Google+

Bývalý prezident Luca di Montezemolo se při tradiční vánoční tiskové konferenci v Maranellu zastal Fernanda Alonsa, jehož působení u Ferrari je označováno za málo týmové. Dle jeho názoru není vina pouze na jeho straně, ale leží na především na nepovedené sezóně 2010.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rok 2014 byl pro oba poslední u Ferrari - Alonso a di Montezemolo

Rok 2014 byl pro oba poslední u Ferrari - Alonso a di Montezemolo | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Osmašedesátiletý Luca Dordero di Montezemolo, nositel Trofeje Lorenza Bandiniho za rok 1997, jenž rezignoval na funkci prezidenta Ferrari 10. září 2014, reagoval na prohlášení svého nástupce Sergia Marchionneho v rámci vánoční tiskové konference v Maranellu. "Vettel byl od počátku svého působení u naší stáje mnohem větší »Ferrarista« než Alonso po pětiletém působení. Seb je pro nás velkým přínosem. Při vánoční večeři s týmem mluvil italsky - připravil si svou řeč a naučil se jí celou zpaměti. Svým vnímáním a myšlením se s Ferrari velice záhy propojil," uvedl Marchionne.

Luca di Montezemolo u příležitosti předávání tradiční Zlaté přilby časopisu Autosprint Marchionneho připomínku označil za nespravedlivou, protože prezident Ferrari vůbec nevzal v úvahu problémy, kterým Alonso u Ferrari musel čelit. "Fernando by byl určitě větší »Ferrarista«, kdyby v roce 2010 vyhrál šampionát - a tehdy bylo rozhodně lehčí ho vyhrát než prohrát. Jenže když ztratíte dvakrát titul v posledním závodě, je třeba na takovou věc brát zřetel," prohlásil di Montezemolo.

Je pravdou, že čím blíže má pilot k Itálii, tím je v Maranellu oblíbenější. Stěžoval si na to například Niki Lauda, že Clay Regazzoni, pocházející z italského kantonu, požíval u Ferrari větší úcty. Až když Rakušan prokázal své kvality a hlavně naučil se pořádně italsky, situace se změnila. Podobné to bylo s Reutemannem, který zásadně nechtěl mít s italštinou nic společného, nepřizpůsobil se ani Jody Scheckter, naopak Michael Schumacher byl oceňován za snahu, takže mu bylo s úsměvem prominuto i malé faux-pas, když si při oficiálním představování vozu pro rok 2001 nemohl honem vzpomenout na správný italský výraz a uklouzlo mu jadrné "scheisse". Citlivé mikrofony byly zkrátka hodně blízko. 

Pochopitelně jsou to do jisté míry informace zavánějící určitým koloritem. Ferrari se po neúspěšné sezóně 1972 nerozpakoval Regazzoniho na rok vyhodit, zopakoval to v roce 1976, nepříliš vybíravě zacházel i s krajany Scarfiottim, Merzariem či Alboretem. Připusťme, že malou výhodu ve výše uvedeném hledisku piloti mohou získat, ale určitě ne rozhodující.

img-responsive

Vettel může být pro Ferrari obrovským přínosem, myslí si di Montezemolo. | foto: www.raceofchampions.com

Vettel je nová Ferrariho hvězda

Di Montezemolo na počátku své kariéry ještě zažil hvězdnou sestavu Lauda-Regazzoni, která po několika jalových letech dokázala Ferrariho stáj zase vytáhnout na výsluní. A přes svou loajalitu k Alonsovi rozhodně nemíní přehlížet kvality čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela.

"Je to pilot, který už mnohokrát prokázal velkou schopnost pracovat pro tým. Právě proto pro něj může být hodně důležitý, posílit jeho růst, morálku a hodnotu. Ale musí to udělat nikoli slovy, ale činy, jako to dokázal Michael Schumacher," dodává di Montezemolo.

Vytisknout

Diskuze: Bývalý prezident Ferrari hájí Alonsa: Stačilo, aby vyhrál titul v roce 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Budeme příští rok vídat Toro Rosso před Red Bullem?

Marko připouští změnu: Toro Rosso může být rychlejší než Red Bull

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud