"Je to neuvěřitelné, jak značka Alfa zůstává v srdcích lidí. Z tohoto důvodu přemýšlíme o tom, že bychom ji vrátili zpět k závodění do Formule 1, jako našeho soupeře. Pro Alfu je návrat důležitý," uvádí Marchionne, jenž působí také jako prezident Ferrari.
Rudé vozy přitom v této sezóně nosí na zádi logo Alfy Romeo. V závěru sezóny Red Bull vyjednával o možnosti toho, že by v roce 2016 využíval motory Ferrari pod její značkou. K dohodě nakonec ale nedošlo a rakouský tým bude příští rok pokračovat s pohonnými jednotkami Renault, které si bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer.
Ferrari bude příští rok své motory dodávat novému americkému týmu Haas, Sauberu a Toro Rosso - poslednímu jmenovanému ale poskytne pouze rok staré specifikace z letošní sezóny.
Zakladatel Ferrari Enzo začínal jako šéf týmu Alfa Romeo před tím, než si ve 30. letech založil svůj vlastní. Alfa Romeo vyhrála první dva šampionáty v letech 1950 a 1951 - tehdy za ní nastupovali Ital Giuseppe "Nino" Farina a Argentinec Juan Manuel Fangio. Automobilka dodávala v do F1 motory v 60. a v 70. letech, jako konstruktor se vrátila v roce 1979, v roce 1985 se z ní ale opět stáhla jako konstruktér (i když poslední dva roky v ní působila pod hlavičkou týmu Euroracing) a v roce 1987 i jako dodavatel motorů.
Fiat Chrysler hodlá v příštích pěti letech investovat 1,3 miliardy Kč do Alfy Romea, Jeepu a Maserati, aby z nich učinili světové značky. Loni se prodalo jen 72 000 vozů značky Alfa Romeo, Marchionne by přitom rád pozvedl prodeje na 400 000 do roku 2018.