Pirelli v říjnu dostalo tříletou smlouvu na dodávky pneumatik pro F1 v letech 2017-2019; od té doby usilovalo o větší počet testovacích dnů, zvláště kvůli změnám, které se očekávají před sezónou 2017 a budou se ve velké míře týkat i pneumatik. S ohledem na požadavek, aby se rychlost vozů zvýšila až o pět vteřin na jedno kolo, Pirelli žádalo o větší počet testovacích dnů pro rok 2016, jinak italská firma hrozila odchodem z F1.
FIA nyní potvrdila, že Pirelli bude mít k dispozici 12 dnů, rozdělených do šesti dvoudenních testů. Jak bylo zdůrazněno, jediným účelem budou zkoušky pneumatik. "Po konzultaci s týmy a jmenování dodavatele pneumatik si FIA vyhrazuje právo organizovat až šest dvoudenních testů s výlučným zaměřením na poskytnutí možnosti zlepšit dodavateli pneumatik konstrukci svých výrobků," uvádí se v oficiálním prohlášení.
Pirelli zrovna tak požaduje opakování dvanáctihodinového testu po skončení sezóny v Abú Zabí na okruhu Jas Marina. V lednu by pak měla následovat "mokrá varianta" na tradičním testovacím okruhu v Le Castellet.
Pirelli také zdůraznilo, že do tohoto pátku, tedy 11. 12. je nutno nahlásit podle předpisů FIA výběr směsí pro Grand Prix Austrálie, která se bude konat ve dnech 18. až 20. března 2016. "Týmy musí informovat FIA ne méně než osm týdnů před začátkem každého závodu konaného v Evropě a dva týdny u mimoevropských závodů, jaké specifikace chtějí pro své piloty použít."
Týmy, které se na trati objeví poprvé až v předsezónních testech v Barceloně, bude nutno postoupit větší riziko ohledně jejich volby do prvního závodu sezóny.