Vrátí nový prezident Argentině její Grand Prix?

Robert RoBertino Pavelka, 24. listopadu 2015, 09:15 Google+

Argentinci zažili tři přílivové vlny Formule 1. Té první dominoval "Maestro" Fangio a její sedmiletá éra byla zakončena v roce 1960. Podruhé se éra závodů na Municipal Buenos Aires propojila s působením Carlose Reutemanna a tato existence argentinské GP byla nejdelší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes může navázat v Argentině na úspěch Fangia z roku 1955

Mercedes může navázat v Argentině na úspěch Fangia z roku 1955 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V letech 1972 až 1981 chodili diváci na okruh sledovat svou velkou naději, ovšem Reutemann, pozdější guvernér provincie Santa Fé, tu k jejich lítosti nikdy nevyhrál. Zato tu diváci viděli i poněkud bizarní vojenské manévry, to když v rámci chystaného šampionátu ve fotbale vyhlásila vláda autodrom za vojenské území a piloti F1 tu kroužili vedle bojové techniky a před hlavněmi vojáků. A jen pro pořádek dodejme, že díky Ecclestoneově drsné obchodní politice se v roce 1976 diváci v Argentině těšili na závod marně.

img-responsive

Naposledy se v Argentině jelo v roce 1998, Mika Häkkinen tu dojel na druhém místě. | foto: McLaren

Poslední éra už byla spjata s tím, co pro závody v této jihoamerické zemi je příznačné - s politikou. Reutemann v této sféře stoupal výš a výš, v rámci obnovené argentinské Velké ceny v roce 1995 dokonce usedl do vozu Ferrari se "svým" startovním číslem 11 (užíval ho v sezóně 1978, v posledním ročníku svého působení v Maranellu) a v deštivé záplavě si odkroužil pár symbolických kol. Jenže složitá situace v zemi La Platy vedla nejen k jeho změně záměrů, ale také k třetímu a prozatím definitivnímu dochodu Argentiny z kalendáře F1. Éra v letech 1995-1998 je posledním zápisem v knize závodů F1.

Změní situaci prezident Macri? 

Nově zvolený první muž země Mauricio Macri může pro Argentinu na poli motoristického sportu znamenat velkou naději. Už dříve avizoval své snahy oživit chátrající Autodromo Buenos Aires v souvislosti s posílením turistického ruchu. Macri dobře ví, o čem je řeč, protože od roku 2007 byl starostou argentinského hlavního města. Rozhodl se ale jít odlišnou cestou a místo výstavby nových areálů provedl s odborníky analýzu současného okruhu a dospěl k názoru, že dojde pouze k radikální modernizaci obohacené o další podpůrné oblasti.

Těmi by se měla stát závodní škola pro mladé talenty, motoristické muzeum, nový hotelový komplex a výstavní prostory pro automobily. Město tak jednoznačně spěje ke snaze opět přivést F1 do Buenos Aires, ale je zároveň evidentní, že bez přímé podpory vlády se tato myšlenka těžko uskuteční. Macri už před několika lety oslovil Ecclestonea, ale další kroky v návratu Argentiny do série Grand Prix zhatila ekonomická situace země. Přesto Hermann Tilke dostal zakázku a vypracoval plány na revitalizaci okruhu, nové boxy a paddock plus nezbytnou změnu samotné trati. 

Macri má v úmyslu změnit hospodářskou situaci země a zastavit inflaci. Pokud se mu podaří splnit volební cíle svého programu, může se velmi rychle dostat i na Autodromo Buenos Aires - odhaduje se, že pokud bude dostatek finančních prostředků, přestavba by mohla být do 18 měsíců hotova, takže bychom v roce 2017 mohli opět vidět jihoamerické spřežení Argentiny a Brazílie, jak tomu bylo v posledních dvou etapách závodní historie druhé největší země jihoamerického kontinentu. Odborníci se však spíše kloní k názoru, že bude nutné čekat až do roku 2018, protože práce na renovaci okruhu je pořád víc než dost.

Vytisknout

Diskuze: Vrátí nový prezident Argentině její Grand Prix?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mecachrome usiluje o návrat do F1

Mecachrome se hlásí o návrat do F1: Máme zdroje i dobrý základ motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud