Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Petr Hlawiczka, 17. listopadu 2015, 06:35 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 18.11. 11:15) Napište svůj názor
FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory

FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

FIA ve hledání zájemců zatím nezveřejnila žádnou cenu za dodávku těchto motorů, požaduje ale, aby byla co nejnižší. Možná právě to bude rozhodovat o tom, kdo z případného tendru vyjde vítězně.

 

Technické požadavky na konfiguraci motoru

- 2,5litrový (nebo méně) přeplňovaný V6 s výkonem převyšujícím 640 kW (tj. 870 koní), který by mohl být v kvalifikacích a závodních úrovních snížen na 530 kW

- hmotnost do 135 kg

- FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva

- žádný hybridní výkon

- hydraulika musí být stejná pro všechny zákaznické týmy

- musí být kompatibilní se standardní ECU a se záznamníkem dat

img-responsive

FIA v některých oblastech poskytne nezávislému dodavateli volnost | foto: Renault Sport F1

Výrobci, kteří projeví zájem o to, aby se ucházeli o pozici výhradního dodavatele alternativních motorů, budou mít svobodu v oblasti:

- počtu turbodmychadel - jedno či dvě; musí být ale schopna snést maximální přeplňování stanovené FIA

- volnost v oblasti klikového pohonu a ovládání ventilu ve všech oblastech kromě délky klikové hřídele

- volnost v oblasti výfukového systému, variabilní výfukový systém ale povolen nebude

img-responsive

V6 turbomotor Ferrari z roku 1987 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V technických specifikacích FIA také vysvětluje finanční omezení, která se týkají motorových subdodávek, všech přeplňovacích komponent turba, obtokového ventilu, systému sání, palivového systému a elektrických komponent.

Kandidáti musí navíc poskytnout podporu v podobě pěti lidí na zákaznický tým ve všech závodech a testech společně s dostatečným množstvím motorů pro 20 podniků a 5 000 km testování.

Zájemci musí svůj zájem a schopnosti splnit tyto požadavky zaregistrovat do 23. listopadu do 17:00 hod včetně požadované podpůrné dokumentace.

Vytisknout

Diskuze: Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 18.11.2015 11:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jaké logo tedy uvidíme v příštím roce na motorovém krytu Red Bullu?

Red Bull si na definitivní řešení otázky motoru musí počkat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud