Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Petr Hlawiczka, 17. listopadu 2015, 06:35 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 18.11. 11:15) Napište svůj názor
FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory

FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

FIA ve hledání zájemců zatím nezveřejnila žádnou cenu za dodávku těchto motorů, požaduje ale, aby byla co nejnižší. Možná právě to bude rozhodovat o tom, kdo z případného tendru vyjde vítězně.

 

Technické požadavky na konfiguraci motoru

- 2,5litrový (nebo méně) přeplňovaný V6 s výkonem převyšujícím 640 kW (tj. 870 koní), který by mohl být v kvalifikacích a závodních úrovních snížen na 530 kW

- hmotnost do 135 kg

- FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva

- žádný hybridní výkon

- hydraulika musí být stejná pro všechny zákaznické týmy

- musí být kompatibilní se standardní ECU a se záznamníkem dat

img-responsive

FIA v některých oblastech poskytne nezávislému dodavateli volnost | foto: Renault Sport F1

Výrobci, kteří projeví zájem o to, aby se ucházeli o pozici výhradního dodavatele alternativních motorů, budou mít svobodu v oblasti:

- počtu turbodmychadel - jedno či dvě; musí být ale schopna snést maximální přeplňování stanovené FIA

- volnost v oblasti klikového pohonu a ovládání ventilu ve všech oblastech kromě délky klikové hřídele

- volnost v oblasti výfukového systému, variabilní výfukový systém ale povolen nebude

img-responsive

V6 turbomotor Ferrari z roku 1987 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V technických specifikacích FIA také vysvětluje finanční omezení, která se týkají motorových subdodávek, všech přeplňovacích komponent turba, obtokového ventilu, systému sání, palivového systému a elektrických komponent.

Kandidáti musí navíc poskytnout podporu v podobě pěti lidí na zákaznický tým ve všech závodech a testech společně s dostatečným množstvím motorů pro 20 podniků a 5 000 km testování.

Zájemci musí svůj zájem a schopnosti splnit tyto požadavky zaregistrovat do 23. listopadu do 17:00 hod včetně požadované podpůrné dokumentace.

Vytisknout

Diskuze: Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 18.11.2015 11:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jaké logo tedy uvidíme v příštím roce na motorovém krytu Red Bullu?

Red Bull si na definitivní řešení otázky motoru musí počkat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud