DISKUZE K ČLÁNKU Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení
Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
09:32 18.11.2015 109.81.245.XXX- životnost neomezena - to ale nepovede k nárůstu nákladů pro týmy, protože o vítězi případného tendru (tohle je stále jen výzva k vyjádření zájmu) bude rozhodovat cena, za kterou bude schopný zajistit podporu pro 20 závodních víkendů a 5000 km testování. Když to dotáhnu ad absurdum: Nikdo do toho nepůjde s tím, že by za korunu musel po každém závodu měnit motor. FIA již naznačila, jakou má přestavu o maximální ceně.
- průtok - v článku zmíněno: bez omezení
- požadují výkon 640 kW, tj. 870 koní. To je se současnými hybridy srovnatelné. Požadují jen mít možnost ho snížit-
fifo
10:30 18.11.2015 213.94.78.XXXv prvom rade dakujem ze odpoved.
to sa ale dostavame k tomu ze budeme mat 2 sady pravidiel. jedny pre sucasne hybridy a druha sada pre alternativny motor, zo vsetkymu negativami s tym spojene. Co ked sa pride na to ze jedna sada pravidiel je vyhodnejsia? Bude sa to upravovat za pochodu? Ci pre FIA nic nemozne ?
Mate pravdu je pozadovany vykon je 640kW, to by mohlo stacit.-
Petr
11:15 18.11.2015 109.81.245.XXXTak když už chtějí dva různé motory, musí mít dvě sady pravidel. Ano, se všemi negativy. Na otázku odpovím protiotázkou: Co když se ukáže že jeden druh motoru je výhodnější?
Pokud budou chtít ekvalizovat výkon, budou muset pravidla "upravovat za pochodu." Ale v tom bych ale problém neviděl - to se děje i dnes (pomocí technických směrnic).
-
-
-
-
-
-
eliSKA-PUNKova
15:14 17.11.2015 78.98.11.XXXplatilo pro lonskou sezonu
"Minimálna celková hmotnosť nebude stanovená iba pre motor tak ako doteraz, ale pre celú pohonnú jednotku (motor vrátane systémov na rekuperáciu energie). Aby malo porovnanie s nastupujúcou generáciou pohonnej jednotky zmysel, k dnešnému limitu 95 kg pre agregát musíme pripočítať aj hmotnosť KERS, pretože pohonnú jednotku v zmysle nových pravidiel by dnes tvoril motor spolu s KERS. V tom prípade hovoríme o hmotnosti približne 120 kg. Naproti tomu v roku 2014 bude minimálna celková hmotnosť stanovená na 145 kg a z toho 20 až 25 kg musí pripadnúť úložisku energie systémov na rekuperáciu energie. Dôvodom pre navýšenie minimálneho hmotnostného limitu je zavedenie výkonnejších a sofistikovanejších hybridných systémov, ktoré budú kompenzovať nižší výkon samotného motora. Pomer hmotnosti a výkonu sa však oproti dnešným osemvalcom nijak výrazne nemení, aj keď dodatočná hmotnosť sa premietne do zvýšenia minimálnej celkovej hmotnosti vozidla. Tá nebude nižšia ako 690 kg, pričom z toho na prednú nápravu pripadne 314 kg a na zadnú 369 kg, čo dáva priestor ľubovoľne hýbať so zvyšnými siedmimi kilogramami." -
-
eliSKA-PUNKova
15:07 17.11.2015 78.98.11.XXXMinulost ukazuje, ze drzeni 2 typu motoru s umelym dorovnavanim nebo omezovanim vykonu skonci casem zakazem jednoho z nich.
Kdyz prisel <> s 1,5l turbem, vsichni se mu smali, ale po 3 letech uz mel 100 koni navic a postupne ten rozdil jenom narustal. Kazdemu bylo jasne, ze Cosworth nema zadnou sanci. Pak se zaclo omezovat a omezovat, cimz se problem nevyresil, jenom soutezeni bylo mene. Az se nakonec jeden (paradoxne ten lepsi) typ motoru zrusil a F1 byla na 25 let v slepe ulicce. A nejak tak podobne to dopadne i ted, snad jenom s tim rozdilem, ze pak zrusi ten horsi ... i kdyz tomu moc neverim. -
-
-
Skull55
11:33 17.11.2015 213.226.239.XXX"FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva"
Znamená to, že budou moci mít 1 motor na jeden závod? Pokud ano tak doufám, že u současných motorů zruší penalizace za výměnu motorů. Možná by nebylo od věci povolit tankování i zrušit omezení průtoku a ať si to týmy zařídí jak chtějí. Každopádně si myslím, že tohle moc domyšlený neni (dle mě) a ještě bude za behu velká úprava pravidel.
-
-
Jake HorseRadisher
11:04 17.11.2015 78.45.253.XXXTrochu nechápu ten požadavek na výkon motoru... může dosahovat výkonu nad 640 koní, ale musí se umožnit aby byl snížen na 530... a to má být motor do F1? s 530 koňmi jste nahraní, i s 640 když současné PJ dosahují tohoto výkonu a společně s ERS takový Mercedes má dokonce 900 koní v kvalifikačním režimu, takže ty požadavky na výkon motoru jsou trochu mimo ne?
Navíc pokud bude mít ten motor objem 2.5, hodí tam 2 turba a nebudou mít nijak omezený průtok paliva a žádné omezení otáček, tak ten motor si troufám trvrdit bude schopen v kvalifikaci vyvinou výkon přes 1000 koní, ale zase pokud bude stále platit zákaz tankování během závodu a jen 100 kg paliva, tak polovina nedojede do cíle a druhá polovina dojede, ale dostanou 3 kola protože jeli na poloviční výkon...
zavést 2 motory je totální blbost, pokud se jim nelíbí současné PJ, tak ať dají návrh na rok 2019 na nové PJ, ale ať dají výrobcům motorů nějaký limit, za kolik můžou ten motor prodat zákazníkům, tečka!-
-
airwar1939
17:43 17.11.2015 176.74.128.XXXBez rekuperace by museli mít cca 180 kg paliva aby byly k současným jednotkám konkurenceschopné. PS: ten návrh FIA je nesmysl.
-
-
Ferda
13:11 17.11.2015 46.47.176.XXXNesmíš porovnávat s téměř třicet roků starými 1,5kami.
Ten nízký výkon je mi taky trochu záhadou, ale je to asi adekvátní výkon se současnými hybridy, které sice mají chvilkově vyšší výkon, ale jsou moc těžké a to ubírá jak na rychlosti, tak na obratnosti.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek