DISKUZE K ČLÁNKU Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 18.11.2015 11:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kostěj (Hlasovalo 24 lidí) 17.11.2015 11:24
V těch pravidlech už se nemůže vyznat ani sama… »
» Skull55 (Hlasovalo 20 lidí) 17.11.2015 11:33
"FIA nestanoví žádné limity na maximální… »
» Situs (Hlasovalo 18 lidí) 17.11.2015 11:05
530 koní? Není to málo? A jen do týdne přihlášky?… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Jedním slovem kravina.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    - co pravidlo ze motor musi vydrzat 4 zavody ?
    - co praivdlo o prietoku ?
    - 530 KW ma byt dost na vyrovnanie sa sucasnym hybridom? Ci budu tento limit menit od pretekov k pretekom ?

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      - životnost neomezena - to ale nepovede k nárůstu nákladů pro týmy, protože o vítězi případného tendru (tohle je stále jen výzva k vyjádření zájmu) bude rozhodovat cena, za kterou bude schopný zajistit podporu pro 20 závodních víkendů a 5000 km testování. Když to dotáhnu ad absurdum: Nikdo do toho nepůjde s tím, že by za korunu musel po každém závodu měnit motor. FIA již naznačila, jakou má přestavu o maximální ceně.
      - průtok - v článku zmíněno: bez omezení
      - požadují výkon 640 kW, tj. 870 koní. To je se současnými hybridy srovnatelné. Požadují jen mít možnost ho snížit

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • fifo

        fifo

        213.94.78.XXX
        v prvom rade dakujem ze odpoved.
        to sa ale dostavame k tomu ze budeme mat 2 sady pravidiel. jedny pre sucasne hybridy a druha sada pre alternativny motor, zo vsetkymu negativami s tym spojene. Co ked sa pride na to ze jedna sada pravidiel je vyhodnejsia? Bude sa to upravovat za pochodu? Ci pre FIA nic nemozne ?
        Mate pravdu je pozadovany vykon je 640kW, to by mohlo stacit.

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Tak když už chtějí dva různé motory, musí mít dvě sady pravidel. Ano, se všemi negativy. Na otázku odpovím protiotázkou: Co když se ukáže že jeden druh motoru je výhodnější? 03
          Pokud budou chtít ekvalizovat výkon, budou muset pravidla "upravovat za pochodu." Ale v tom bych ale problém neviděl - to se děje i dnes (pomocí technických směrnic).

          + 11 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Vidieť, že to šili horúcou ihlou a ani sami tú vtákovinu neberú vážne.

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eliSKA-PUNKova

    eliSKA-PUNKova

    78.98.11.XXX
    platilo pro lonskou sezonu

    "Minimálna celková hmotnosť nebude stanovená iba pre motor tak ako doteraz, ale pre celú pohonnú jednotku (motor vrátane systémov na rekuperáciu energie). Aby malo porovnanie s nastupujúcou generáciou pohonnej jednotky zmysel, k dnešnému limitu 95 kg pre agregát musíme pripočítať aj hmotnosť KERS, pretože pohonnú jednotku v zmysle nových pravidiel by dnes tvoril motor spolu s KERS. V tom prípade hovoríme o hmotnosti približne 120 kg. Naproti tomu v roku 2014 bude minimálna celková hmotnosť stanovená na 145 kg a z toho 20 až 25 kg musí pripadnúť úložisku energie systémov na rekuperáciu energie. Dôvodom pre navýšenie minimálneho hmotnostného limitu je zavedenie výkonnejších a sofistikovanejších hybridných systémov, ktoré budú kompenzovať nižší výkon samotného motora. Pomer hmotnosti a výkonu sa však oproti dnešným osemvalcom nijak výrazne nemení, aj keď dodatočná hmotnosť sa premietne do zvýšenia minimálnej celkovej hmotnosti vozidla. Tá nebude nižšia ako 690 kg, pričom z toho na prednú nápravu pripadne 314 kg a na zadnú 369 kg, čo dáva priestor ľubovoľne hýbať so zvyšnými siedmimi kilogramami."

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eliSKA-PUNKova

    eliSKA-PUNKova

    78.98.11.XXX
    Minulost ukazuje, ze drzeni 2 typu motoru s umelym dorovnavanim nebo omezovanim vykonu skonci casem zakazem jednoho z nich.
    Kdyz prisel <> s 1,5l turbem, vsichni se mu smali, ale po 3 letech uz mel 100 koni navic a postupne ten rozdil jenom narustal. Kazdemu bylo jasne, ze Cosworth nema zadnou sanci. Pak se zaclo omezovat a omezovat, cimz se problem nevyresil, jenom soutezeni bylo mene. Az se nakonec jeden (paradoxne ten lepsi) typ motoru zrusil a F1 byla na 25 let v slepe ulicce. A nejak tak podobne to dopadne i ted, snad jenom s tim rozdilem, ze pak zrusi ten horsi ... i kdyz tomu moc neverim.

    + 13 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Víte někdo kolik váží současná pohonná jednotka včetně ERSu?

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    213.226.239.XXX
    "FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva"

    Znamená to, že budou moci mít 1 motor na jeden závod? Pokud ano tak doufám, že u současných motorů zruší penalizace za výměnu motorů. Možná by nebylo od věci povolit tankování i zrušit omezení průtoku a ať si to týmy zařídí jak chtějí. Každopádně si myslím, že tohle moc domyšlený neni (dle mě) a ještě bude za behu velká úprava pravidel.

    + 20 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kostěj

    Kostěj

    188.75.128.XXX
    V těch pravidlech už se nemůže vyznat ani sama FIA. Je na čase aby někdo založil konkurenční sérii s jednoduchými pravidly, kde budou jezdit silná auta, která jen tak nějakej zelenáč nezkrotí. Celá F1 pak může jít s klidem do kopru.

    + 24 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    530 koní? Není to málo? A jen do týdne přihlášky? No jde to tam rychle, možná jako by bylo něco upečeno ne? 03

    + 18 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    78.45.253.XXX
    Trochu nechápu ten požadavek na výkon motoru... může dosahovat výkonu nad 640 koní, ale musí se umožnit aby byl snížen na 530... a to má být motor do F1? s 530 koňmi jste nahraní, i s 640 když současné PJ dosahují tohoto výkonu a společně s ERS takový Mercedes má dokonce 900 koní v kvalifikačním režimu, takže ty požadavky na výkon motoru jsou trochu mimo ne?
    Navíc pokud bude mít ten motor objem 2.5, hodí tam 2 turba a nebudou mít nijak omezený průtok paliva a žádné omezení otáček, tak ten motor si troufám trvrdit bude schopen v kvalifikaci vyvinou výkon přes 1000 koní, ale zase pokud bude stále platit zákaz tankování během závodu a jen 100 kg paliva, tak polovina nedojede do cíle a druhá polovina dojede, ale dostanou 3 kola protože jeli na poloviční výkon...
    zavést 2 motory je totální blbost, pokud se jim nelíbí současné PJ, tak ať dají návrh na rok 2019 na nové PJ, ale ať dají výrobcům motorů nějaký limit, za kolik můžou ten motor prodat zákazníkům, tečka!

    + 16 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Ty motory by to samozřejmě se současnými 100 kg nemohly zvládnout. Opět budou vozit kolem 140 kg, takže hmotnost vozů na startu dále naroste a během závodu bude větší rozdíl ve výkonnosti kvůli úbytku paliva.

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Bez rekuperace by museli mít cca 180 kg paliva aby byly k současným jednotkám konkurenceschopné. PS: ten návrh FIA je nesmysl.

        + 13 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Nesmíš porovnávat s téměř třicet roků starými 1,5kami.
      Ten nízký výkon je mi taky trochu záhadou, ale je to asi adekvátní výkon se současnými hybridy, které sice mají chvilkově vyšší výkon, ale jsou moc těžké a to ubírá jak na rychlosti, tak na obratnosti.

      + 14 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama