Prezident GPDA se definitivně loučí se závodním volantem

Robert RoBertino Pavelka, 10. listopadu 2015, 14:50 Google+

Proslul mimo jiné i různobarevnými závodními botami - prý si je jednou omylem vzal a byl úspěšný, tak tento zvyk praktikoval po většinu své závodní kariéry. Do historie se zapsal i několika velmi nebezpečnými nehodami a jako neúspěšný šéf týmu F1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.11. 15:45) Napište svůj názor
V roce 1997 tu válel sudy, o deset let později zde naposledy stanul na stupních vítězů. Alex Wurz v Kanadě

V roce 1997 tu válel sudy, o deset let později zde naposledy stanul na stupních vítězů. Alex Wurz v Kanadě | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Vzpomínáte na Monaco 1998? Montreal 1998? Austrálii 2007 či Fuji 2007? Případně Paul Ricard a testovací jízdu v roce 2005? To je jen pár karambolů, který dnes jedenačtyřicetiletý Rakušan absolvoval v F1. A že uměl štípat třísky závodních vozů více než zdatně, dokazuje i bouračka z Le Mans v roce 2011. 

Ovšem to neznamená, že se Wurz řadí k typům, které nazýváme demoličníky. Během čtyř sezón a dvou záskoků, rozprostředných do let 1997 až 2007 nakonec třikrát stanul na stupních vítězů a zdobí ho i jedno nejrychlejší kolo v závodě. A také jedna zvláštnost - v Singapuru 2008 si vyzkoušel i safety car. Nelze ani pominout jeho bohatou kariéru na testovacím postu a marný pokus vstoupit do F1 s na pozici stájového principála. Jeho pokus s Teamem Superfund, formovaného v roce 2009 s cílem nastoupit v další sezóně do šampionátu F1 nevyšel.

Proč taková vzletná slova? Současný prezident GPDA se totiž rozhodl definitivně ukončit závodní kariéru. Jeho poslední štace byla série WEC v barvách Toyoty. "Užil jsem si závodění v nejprestižnějších kategoriích motorsportu, takže mám pocit, že nastal ten správný den na to, abych uzavřel svou profesionální kariéru," oznámil Wurz.

Jedním z příčin tohoto rozhodnutí byl i loňský závod 24 hodin Le Mans, kdy na voze Toyota TS040 Hybrid jezdil v posádce s Francouzem Sarrazinem a Japoncem Nakajimou 15 hodin v čele, ale po 219 kolech pro ně závod skončil. "Věnoval jsem přípravě na sezónu 2014 a tento závod velké úsilí, pak jsem zjistil, že je velmi obtížné pokračovat. To byl moment, kdy jsem si uvědomil, že moje závodní dny spějí ke konci."

Naposledy uvidíme Wurze bojovat o pozice za volantem závodního vozu v šestihodinovce v Bahrajnu - půjde o poslední podnik letošní série WEC, pořádaný 21. listopadu. V posádce bude mít nám již známého Stéphana Sarrazina a Brita Mike Conwaye. "Moje budoucnost bude i nadále spojena se závodním prostředím, stalo se mou součástí. Budete mě tedy vídat na závodech, jenom už bez kombinézy," dodává Wurz.

Vytisknout

Diskuze: Prezident GPDA se definitivně loučí se závodním volantem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.11.2015 15:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Todt měl za svého působení u Ferrari dost času problematiku veta nastudovat

FIA vysvětluje podmínky veta Ferrari, které ho uplatnilo na cenu motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud