Před 2 týdny bylo pozdě
"Teď máme začátek října. V továrně v Milton Keynes inženýři šoupou nohama a chtějí vědět, co se děje kolem modelu RB12. Kdy bych chtěl mít řešení na stole? Před dvěma týdny!" vysvětluje Horner.
"Adrian Newey mi říká: 'Christiane, potřebujeme odpověď. Mě je jasné, co se děje s přední a zadní částí auta, potřebujeme ale konečně vědět, co přijde doprostřed,'" přibližuje šéf Red Bullu nervozitu v továrně, kde vývoj monopostu pro příští sezónu nabírá značné zpoždění.
Nelze totiž navrhnout auto bez motoru. Proč? "Protože nejde jen o motor. Jde také o chlazení, které ovlivňuje tvar bočnic. Je to o převodovce, která ovlivňuje tvar zadní části," odpovídá 41letý Brit.
Stále bez řešení, Ecclestone si dělá starosti
Majitel týmů Red Bull a Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, dal jasně najevo, že pro příští rok nechce žádné podřadné pohonné jednotky. Po rozchodu s Renaultem jej ale Mercedes odmítl, Honda není konkurenceschopná a Ferrari mu nechce poskytnout stejnou specifikaci, jakou bude mít jejich tovární tým. Rakouskému soupeři nabídlo pouze možnost dodávat rok staré motory - a to by Mateschitz překousl pouze u Toro Rosso.
"Rozhodnutí, jak to nakonec dopadne, spočívá na Dietrichovi Mateschitzovi. Mým úkolem je: hned, jak se dozvíme, který motor budeme mít, to rozhodnutí realizovat. Ale teď, jak tady sedíme, nemáme ještě žádné řešení," přiznává Horner.
"Samozřejmě, že ostatní závodní týmy teď mají určitou výhodu. Ale kvalita Red Bullu je tak vysoká, že bychom se s tím skluzem dokázali vypořádat. Všichni v továrně jsou vysoce motivovaní, chceme opět vítězit. Ale nechceme pokračovat tak, jako minulý rok a půl," připomíná trápení s motory Renault po přechodu na přeplňované hybridní pohonné jednotky minulý rok.
"V zákulisí probíhá spousta jednání. Samozřejmě, že si promotér Formule 1, Bernie Ecclestone, dělá starosti o to, jak to s námi dopadne," dodává Horner. Myslí to Red Bull s odchodem z F1 vážně nebo se jen snaží hrozbou vyjednat co nejlepší podmínky?