Jak jsme vás již dříve informovali, vedení Mercedesu se rozhodlo neposkytovat své pohonné jednotky Red Bull, který se rozchází s Renaultem, a proto hledá nového motorového partnera.
"Rozhovory s Mercedesem skončili ještě dříve, než došlo na detaily. Byly tam určité specifické požadavky, ale nedostali jsme se ani k tomu, abychom je podrobně probrali. Teď se uvidí, jaké motory budeme používat," popisuje pro SpeedWeek Marko, který nese nelibě přístup Mercedes.
"Možná je budeme moci s novým balíkem porazit. Pak to bude mnohem nepříjemnější, než kdybychom to dokázali s motorem Mercedes," hrozí odborný poradce Red Bullu, který nyní o pohonných jednotkách pro příští rok jedná s Ferrari. Jeho šéf Maurizio Arrivabene uvedl, že se silných soupeřů nebojí. A výkonný ředitel Fiatu Sergio Marchionne již v červnu uvedl, že pokud si to bude rakouský tým přát, rádi jim svůj motor poskytnou.
Red Bull se s Renaultem sejde ještě před Singapurem, aby projednali ukončení svého partnerství: "Můžeme říci, že s Renaultem budeme mít v Singapuru nebo ještě před tím schůzku. Na ní probereme všechny tyto věci a pokusíme se přijít řešení," prozrazuje Marko. Na otázku, zda půjde o předčasné ukončení kontraktu na konci roku, odpověděl: "Více toho můžu říct až po naší schůzce."
Rakouský tým ukončením spolupráce s Renaultem nepřijde jen o motorového partnera, ale také o 88 milionů Eur (2,4 miliardy Kč) od jeho sponzorů - společností Total a Infiniti.
Čas na rozhodnutí se krátí, týmy jsou pod tlakem
Stále se také čeká na to zda se Renault rozhodne převzít Lotus nebo z F1 vycouvá. S tím, jak týmy přesouvají svou pozornost k vozům pro rok 2016, se Red Bullu krátí čas - pro přípravu nového monopostu potřebuje znát budoucího dodavatele motorů a jejich parametry.
Kritické to podle Marka ale pro Red Bull ještě není: "Ne, protože Red Bull má velmi vysoké technické standardy. Nejsme pod tak velkým tlakem jako například Toro Rosso, protože jsou mnohem menším týmem. Ale jedna věc je jistá: čím dříve se rozhodneme, tím lépe to bude."
Tvrdí, že kromě Ferrari mají z krátkodobého hlediska ještě jiné možnosti. Scuderia je však tou nejpravděpodobnější variantou: "Pro nás by šlo o první krok mít opět konečně konkurenceschopný motor," uvádí k případné dohodě s Maranellem. "Pak bychom nebyli znevýhodněni hned od počátku."