Ikonická místa by měla ve formuli 1 zůstat!

Robert RoBertino Pavelka, 13. srpna 2015, 18:48 Google+

Alespoň takový je názor Toto Wolffa, který se svým výrokem vrací znovu k boji o Grand Prix Německa. Podle šéfa Mercedesu je důležité také to, aby závodníci měli možnost prožívat radost z domácího prostředí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.08. 06:48) Napište svůj názor
Wolff si přeje zachování tradičních okruhů

Wolff si přeje zachování tradičních okruhů | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Právě to bylo letos odepřeno silné německé komunitě ve startovním poli: Vettel, Rosberg a Hülkenberg si domácího prostředí neužijí, a to ještě můžeme přičíst Mercedes, který by si na německé trati vysloužil také nemalé ovace. Wolff proto žádá, aby takzvané "základní" evropské okruhy měly určitý status ochrany do budoucna.

"Podle mého názoru jsou ikonické a z hlediska historie tradiční závody pro automobilový sport velice důležité. Chápu, že je těžké dosáhnout rovnováhy v zajištění příjmů pro sport a týmy, není to vůbec snadné a ani se to nedá jednoduše rozhodnout. Německý závod je ale pro F1 velice důležitý, stejně tak Monza a Spa - bylo by dobré, kdybychom tyhle závody pro formuli 1 udrželi,"domnívá se Wolff.

Zástupce Hondy Jasuhisa Araj zase tvrdí, že zájem diváků by se měl méně soustředit na domácí závodníky, o to více by je mělo zajímat celé startovní pole. "Když byli na Suzuce v osmdesátých letech Ayrton Senna a Alain Prost, přišlo 200 000 lidí na každý den, tedy včetně tréninků. Dobří piloti, dobré týmy, dobré motory, to vše je nesmírně důležité. O národnost se nestarám... Rád bych viděl v F1 japonského pilota, ale chybí nám talent. A v tomto případě jsou fanoušci důležitější."

Na Arajových slovech je něco pravdy, pochopitelně že pro pořadatele je nejlepší kombinace úspěšný a ještě domácí závodník. Na konci 80. let například na tratích sváděli souboje zmínění Senna a Prost, ale Němcům chyběla výrazná domácí osobnost, proto na Grand Prix Německa nechodilo zdaleka tolik lidí, jako o tři čtyři roky později, kdy se začal projevovat talent Michaela Schumachera. A ještě jeden argument - když se jely první dva ročníky japonské Grand Prix, byli diváci zvědaví právě na své, třebaže velké šance nemající matadory. A to nemluvě ani o nadšení, s jakým se oživila v prvním ročníku zoufalá značka Maki a v obou velice příjemně překvapila Kojima. 

Vytisknout

Diskuze: Ikonická místa by měla ve formuli 1 zůstat!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.08.2015 06:48 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michelin začíná v boji o startovní rošt tlačit na soupeře

Měla by nastat válka pneumatik, žádá Kaltenbornová

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud