Monza má stále více zastánců, vyzdvihují její historii, ale také žádají úpravy

Robert RoBertino Pavelka, 5. srpna 2015, 16:30 Google+

Souboj o Grand Prix Itálie pokračuje neztenčenou silou. Jak ale naznačují množící se zprávy, nejen fanoušci, ale i piloti a někteří týmoví šéfové jsou spíše nakloněni k pořádání závodu v královském parku Monza.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.08. 12:09) Napište svůj názor
Vitantonio Liuzzi zdůrazňuje význam historie a tradic pro F1

Vitantonio Liuzzi zdůrazňuje význam historie a tradic pro F1 | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Do hry v posledních dnech významně vstoupil i politický aspekt - poté, co do věci hodlá vstoupit italská vláda, může dojít k zásadním rozhodnutím (čtěte zde). Snahu mužů v oblecích a zaštítěných funkcemi ocenili i dva bývalí italští piloti Emanuele Pirro a Vitantonio Liuzzi. 

Oba v rozhovoru pro server Motorsport.com vyjádřili úlevu, že předpokládané investice budou znamenat posílení dlouhodobé budoucnosti Grand Prix Itálie. "V našem sportu hraje tradice významnou roli, to lze vidět na téměř každém kroku," říká Emanuele Pirro, jenž vstoupil do F1 v roce 1989, kdy nahradil u Benettonu zraněného Herberta. Další dvě sezóny pak strávil v týmu BMW Scuderia Italia na vozech Dallara. "Formule 1 pochopitelně hledá nová odbytiště a možnosti, ale dle mého názoru je nutné zachovat hodnoty sportu. Proto vítám, že vláda hledá způsob, jak udržet italskou Grand Prix na Monze. Koupit můžete leccos, ale nikdy to nemůže fungovat v případě historie a tradic. Pro ně musí být v F1 vždy místo."

Vitantonio Liuzzi absolvoval ve formuli 1 osmdesát závodů na čtyřech značkách, naposledy jsme jej viděli v sezóně 2011 na monopostu HRT. Jeho názor se podobá Pirrovu: "Grand Prix Itálie je nedílnou součástí samotné F1 a také italského veřejného života. Bez Monzy si prostě formuli 1 neumím představit, sálá z ní vášeň a historie. Má naprosto unikátní atmosféru, proto věřím, že se najde řešení, aby se na této jedinečné trati jezdilo dál."

img-responsive

Lowdon se domnívá, že místa jako Monza musí být stálou součástí F1 | foto: Manor Racing

Svůj hlas na podporu Monzy přidává i šéf Manoru Graeme Lowdon. "Podporuji konání závodů na trati jako je tato. Myslím, že pro F1 nejsou důležité jen ikonické týmy, ale také okruhy, tolik důležité pro fanoušky. V obchodní struktuře musíme nacházet i prostor pro uznání právě takových míst, která přispěla významnou měrou k hodnotám a historii tohoto sportu. Pokud se místa jako je královský park v Monze ocitají v ohrožení, tak to nejspíš poukazuje na skutečnost, že jsme něco a někde mohli nebo měli udělat lepším způsobem. Pokud budou důležité jen zisky z určité sportovní oblasti, tak se může stát, že jednou pozře sebe sama. Nebude to fungovat a nakonec se to vymkne kontrole. Proto žádám určitou rovnováhu, obchodní zájmy, ale i přítomnost kultovních týmů a tratí, musí být v jedné rovině."

S ohledem na další konání závodů F1 na Autodromo Nazionale di Monza budou nutné úpravy, konkrétně se hovoří o přebudování šikan Variante del Rettifilo a Variante della Roggia. Jejich nová podoba by měla být novou výzvou pro všechny účastníky. Pirro se domnívá, že by se svým pojetím měly blížit provedení Variante Ascari. "Série Ascariho zatáček je zajímavá, ale nemůžete jí označovat za šikanu. Myslím si, že by i oba zmíněné úseky měly být podobné, více plynulé, něco na způsob Mulsanne v Le Mans. Rychlost by se tam zvýšila a do budoucna by to přineslo Monze nové možnosti a dramatičnost," domnívá se Pirro.

Vytisknout

Diskuze: Monza má stále více zastánců, vyzdvihují její historii, ale také žádají úpravy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.08.2015 12:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Válečná porada týmových špiček (Keye vidíme uprostřed).

Key se domnívá, že po úspěšném Maďarsku může přijít útlum

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud