Japonský výrobce je však proti tomuto radikálnímu nápadu. Její sportovní ředitel Jasuhisa Araj si nepřeje, aby jeho soupeři byli takto hendikepováni: "Tohle je divný nápad. To není Formule 1. Věřím, že správnou cestou je ta bez stropu."
Součásti motivace v motorsportu podle něj jsou výzvy, které nabízí. Dobré výsledky si Honda chce zasloužit vlastními výsledky, nikoliv změnami pravidel: "Lepší výkonnost by neměla být výsledkem nových pravidel, ale našeho vlastního úsilí."
"Cíl je velmi jasný: překonat Mercedes. Oni se dostanou na další úroveň s vyšším výkonem, takže je musíme dohánět a snažit se dostat před ně. Tohle je soutěžení a vlastně i Formule 1. Je to velmi vzrušující a představuje to velkou výzvu. Přál bych si, abychom je brzy dohnali a překonali," pokračuje Araj pro Motorsport.
To však nebude tak jednoduché vzhledem k tomu, že má Mercedes ve vývoji minimálně tříletý náskok a že v továrně na motory v Brixworthu zaměstnává přes 400 zkušených lidí, kteří každým dnem usilovně pracují na vylepšení každého detailu svých pohonných jednotek.
Věří Honda, že mohou ve srovnání s Mercedesem dosáhnout pokroku? "Ano, ano, ano. Oni jsou stále velmi silní, proto potřebujeme čas. Ale cíl se nemění. Mají schopné lidi, ale my je musíme porazit," dodává Araj.