Renault vyhodnocoval několik posledních měsíců se zaměřením na marketingovou návratnost jeho investic do F1. Nelze v tuto chvíli pořád vyloučit ani úplný odchod, čemuž by napovídaly zejména nepříliš uspokojivé výsledky z první poloviny šampionátu, média se spíše domnívají, že primárním cílem bude získat licenci pro provozování vlastního týmu, nejlépe odkoupením stáje Lotus.
Zprávy naznačují, že debaty s Lotusem a jeho akcionáři jsou nyní v pokročilé fázi a management Renaultu se nyní pokouší sestavit finanční balíček pro zmíněnou transakci, jehož podoba by měla být po letní přestávce oficiálně představena vedení automobilky.
Jedním z klíčových bodů je podíl z příjmů, který by měl Renaultu pomoci při rozjezdu investic do vlastního týmu F1. Proto se očekává tlak na nové posouzení bilaterálních obchodních práv, která má nyní Ecclestone uzavřena s Lotusem. Ve hře je také bonus za historický tým (více zde). Je téměř jisté, že právě tato okolnost bude na Hungaroringu předmětem jednání mezi vedením Renaultu a CVC Group.
Je tu také otázka sponzorských vztahů, které by v budoucnu měly týmu po finanční stránce ulehčit v otázce nákladů. Volba pilotů by pak mohla padnout na jedince se slušným zázemím - což je případ třeba Maldonada nebo Péreze. Šéf Renaultu Ghosn hodlá seznámit veřejnost s plány Renaultu během několika příštích týdnů, protože na rozhodnutí Francouzů závisí i některé další kroky.