Obnovené partnerství britského týmu s japonským dodavatelem motorů letos vyústilo zatím jen ve čtyři body, které získal Jenson Button v Monaku. Spíše ho ale provázejí neustále potíže se spolehlivostí, což vedlo v posledním závodě v Kanadě k odstoupení obou vozů.
A jak je vidět z maximálních rychlostí na rovinkách, motor za soupeři stále zaostává v oblasti výkonu - v kvalifikaci v Montrealu například ztrácel kolem 14 km/h na Mercedes a 9 km/h na Ferrari. Trápí se pak také s vyšší spotřebou, protože na rovinkách při plném plynu musí trávit více času než vozy konkurence.
Před Velkou cenou Kanady Honda využila 2 vývojové žetony pro vylepšení motoru, které by se mělo na výkonu projevit tento týden v Rakousku: "Po využití dvou žetonů a navyšování počtu koní po krocích v příštích závodech se v blízké budoucnosti dočkáme vyššího výkonu," slibuje Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Velmi tvrdě pracujeme jako tým nejen na pohonné jednotce, ale i na aerodynamice a na šasi. V těchto dvou oblastech jsme mezi Austrálií a Kanadou pozorovali velký pokrok a možná v dalších závodech a ve druhé polovině sezóny budeme moci dosáhnout špičkové výkonnosti a soutěžit s top týmy," pokračuje Araj.
Honda slibuje dodat vyšší výkon, McLarenu musí zlepšit šasi
(foto: McLaren)
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, připouští, že tlak narůstá, ale vedení přitom důvěřuje svým lidem a tvrdé práci, kterou odvádějí: "Tlak vnímáme, to je normální. Všichni jsme soutěžícími a chceme vyhrávat. Chceme být konkurenceschopní, proto vzniká tlak na Hondu, McLaren a na naše ramena."
"Když chcete vyhrát, musíte být nejlepší ve všem. Pokud jde o aerodynamiku, dynamiku vozidla, šasi, pohonnou jednotku a ovladatelnost - musíme se zlepšit ve všem. Schází nám přítlak k tomu, abychom měli špičkové šasi, proto na tom musíme tvrdě pracovat a zlepšit to.
Letos jde o nový koncept, o novou filozofii a na straně Hondy je samozřejmě více práce na výkonnosti," dodává Boullier, který se s týmem přesouvá do Rakouska, kde je o víkendu čeká osmý závod letošní sezóny.