Kolem zvuku motorů je až moc veliký humbuk, tvrdí prezident FIA. Musíme respektovat trendy

Albert Hadáček, 1. srpna 2017, 15:00 Google+

Cíle nového majitele komerčních práv F1 - americké společnosti Liberty Media - jsou pro období po roce 2020 vcelku jasné: levnější, jednodušší a hlasitější motory

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 04.08. 08:54) Napište svůj názor
Jean Todt

Jean Todt | foto: FIA

Sdílejte článek

Snížení nákladů a zjednodušení techniky by mohlo přilákat (staro)nové automobilky do Formule 1 a autentičtější zvuk by byl zase rájem pro uši fanoušků motoristického sportu.

Tato vize se ale až tolik nezamlouvá prezidentu Mezinárodní automobilové fererace Jeanu Todtovi. Ten již několikrát zmínil, že krůčky zpět (případný návrat k V10 apod.) nedávají smysl.

"Děláme moc velký humbuk ohledně zvuku motorů," řekl pro Todt pro Financial Times. Důležitá je prý návaznost na trendy automobilového průmyslu, který směřuje k elektromotorům: "Tisíce lidi umírají kvůli problémům s dýcháním. Formule 1 zásadně neznečišťuje ovzduší, které dnes zabíjí lidi. Jsme ale zodpovědní, jelikož jsme vidět," pokračoval Francouz.

Snaží se Liberty Media vzít osud do vlastních rukou?                        Sám Ross Brawn, současný ředitel motorsportu F1, se snaží vytvořit vlastní tým expertů a poradců. Tím ale náznakem odstrkuje od pomyslného kormidla právě automobilovou federaci FIA. 

Jak se to jeví Todtovi? "Proč by mi to mělo vadit? Oni jen vytvářejí vlastní strukturu, která jim dovolí pracovat efektivněji. Pokud FIA bude moci vykonávat svou povinnost, tak je vše v pořádku."

Vytisknout

Diskuze: Kolem zvuku motorů je až moc veliký humbuk, tvrdí prezident FIA. Musíme respektovat trendy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 04.08.2017 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uvidíme v budoucnu Kubicu opět v této roli?

Kubica zvládl povinný test FIA ohledně opuštění kokpitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud