"Můžeme potvrdit, že nový nos od MP4-30 prošel crash testy FIA a bude k dispozici při VC Rakouska," objevilo se na Twitteru McLarenu.
Letos jsou po změně v pravidlech krátké nosy v módě, větší týmy už je mají nasazené, ale McLarenu se zatím nepoštěstilo. Je obecně těžší projít nárazovými testy s kratším nosem, protože se odstraní části, které by jinak zpomalovaly vůz.
Pro McLaren je to ale opravdu důležitý krok v celé sezóně. S tímto vylepšením může McLaren nasadit i další velké spousty vylepšení, jež už jsou dlouho ve vývoji a které na vůz nemohl nasadit dříve, protože nos je zcela rozhodující, kam dále proudí vzduch okolo vozu.
Vzhledem k tomu, že se objevily informace, že McLaren připravoval aerodynamická vylepšení, jejichž podmínkou byl nový nos, hodně dlouho, může to pro tým znamenat zásadní krok ve vývoji pro celou sezónu. Pokud zlepší aerodynamiku, motor Hondy přestane konzumovat tak velké množství paliva, protože monopost stráví na rovince méně času na plný plyn. Potom už jen musí McLaren zlepšit spolehlivost.