MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Miluji Montreal, trať i město, byl to skvělý víkend. Vítězství chci věnovat otci svého inženýra, který mi pomohl vyhrát. Měl jsem ale problém s vyvážením, měl jsem trošku nedotáčivosti, necítil jsem se ale pod tlakem, mohl jsem na to šlápnout, když jsem potřeboval. Závod jsem si opravdu užil, po Monaku to byla příjemná vzpruha.
Chci poděkovat fanoušků, zde to je vždy skvělé po stránce podpory, atmosféra je fantastická. Je tu hodně britských vlajek i kanadských vlajek, v roce 2007 jsem zde oslavil své první vítězství, takže je to zde vskutku emotivní.
Nico Rosberg, 2. místo
Byl to dobrý závod vůči Lewisovi, ale neudělal žádnou chybu. Musel jsem se věnovat brzdám, pneumatikám i palivu, ale tlačil jsem na to, jak jsem jen mohl. Byla to celkem velká výzva, ale bylo to stejné pro mě i pro Lewise. Takže 2. místo je pro mě dobré. Jen kvalifikační pozice mi zhoršila závod, musím na tom příště zapracovat.
Toto Wolff, výkonný ředitel
Kluci na boxové zídce odvedli skvělou práci, zvládli tu hranici mezi umožněním oběma pilotům bojovat spolu a zdravým dojezdem do cíle. Co se spotřeby týče, je Montreal nejnáročnější okruh a stejně tak na brzdy. Nebyl zde safety car, aby to zdramatizoval, takže šlo o jasný boj. Po zastávce to byl souboj kočky s myší. Nico hlídal brzdy, Lewis spotřebu.
Posledních deset kol to bylo napínavé, ale odvedli skvělou práci a měli to pod kontrolou. Tento výsledek jsme po Monaku potřebovali, bylo to bezchybné. I zastávky v boxech byly skvělé. Gratuluji Lewisovi k výhře a Nicovi k dobrému výkonu, bylo to mezi nimi těsné.
Bylo dobré vidět na pódiu Valtteriho. Dobrá práce na motorech Mercedes a jejich vylepšení. Víme však, že jsme neviděli maximum od Ferrari, měli divné odpoledne, takže stojíme nohama na zemi a stále budeme tvrdě pracovat.
Niki Lauda, nevýkonný šéf
S palivem to bylo mírně na hraně. Po závodě v Monaku si na nic nemůžu stěžovat, Lewis odvedl dobrou práci, Nico také, ostatní byli více méně nikde, takže jsem šťastný. Byl to pro nás skvělý víkend i po stránce motoru, týmům s naším motorem se dařilo. Už jsme Monako hodili za hlavu.
Nico Rosberg s Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 3. místo
Je to skvělé, jsem spokojený, skvělá práce týmu a jsem hrdým členem tohoto týmu. Chyba, kterou Kimi udělal, nám umožnila získat další pozici. Také jsme změnili strategii a myslím, že to bylo velmi dynamické. Tým odvedl dobrou práci a ani já si nevedl špatně. Myslím, že jsme tento výsledek potřebovali.
Loni to bylo velké povzbuzení sebevědomí a zase víme, že jsme top tým a můžeme bojovat o pódia. Po Rakousku a s novinkami, které tam přivezeme, si myslím, že můžeme doufat přinejmenším ve zopakování tohoto výsledku.
Felipe Massa, 6. místo
Dneska jsem si užil spoustu zábavy, hodně předjíždění. Byl jsem na jednozastávkové strategii, takže jsem si musel dával pozor na pneumatiky, a to hlavně ve 2. stintu, kdy jsem jezdil na super-měkkých pneumatikách více než 30 kol.
Trochu jsem sice ztratil při zastávce, ale ani nevím, co se přesně přihodilo. Ale nemyslím si, že bych kvůli tomu ztratil pozici v závodě. Na tratích, jako byla tato, můžeme útočit na Ferrari, navíc přineseme do Rakouska novinky, už loni jsme tam ukázali dobrý výkon. Takže se tam těším.
Rob Smedley, ředitel traťových operací
Věděli jsme, že naše auto zde bude mít dobré tempo. Takže jsme před závodem věřili, že získáme hodně bodů, a to i s Felipem. S Valtterim jsme chvíli váhali, jestli bychom neměli zajet i podruhé do boxů, měli jsme diskuzi, ale neudělali jsme to, měli jsme malou degradaci. Nakonec to vyšlo.
S Ferrari svádíme těsné souboje, do Rakouska přineseme další vylepšení, takže se možná dostaneme i před ně a jako tým musíme věřit, že se před ně dostaneme, musíme získávat více bodů než oni. Myslím, že druhé místo v šampionátů týmů je možné, jsme top tým, musíme se rychle zlepšovat, což umíme.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 4. místo
Není to výsledek, který jsme chtěli. Pneumatiky víceméně fungovaly. Naše rychlost byla po smyku omezená, byl to stejný příběh jako loni. Z nějakého důvodu se něco stalo s autem, nemohl jsem kontrolovat plyn. Není to ideální. Pokud jde o smyk, loni jsme to spravili a doposud jsme tady neměli žádný problém, ale proč se to stalo - kdo ví? Neznám na to odpověď.
Sebastian Vettel, 5. místo
Myslím, že to bylo maximum. Je to škoda, protože zde je krásné pódium a bez penalizace jsem se o to mohl pokusit. Ale mohl, chtěl, měl - na tom nezáleží, takový je život. Bylo to dobré a byl jsem s vozem spokojen a stejně tak s rychlostí, jel jsem stále rychleji. Po startu jsem nebyl spokojen, byl jsem agresivní, ale někdy jste spokojeni, jindy ne a možná se musíme podívat, co jsem mohl udělat lépe a kde příště získat víc.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Přišli jsme o podium, které bylo v našem dosahu. Avšak Seb [Vettel] předvedl úžasný závod. Mohl tento závod skončit za Mercedesy, ale to se nepodařilo, musel totiž hodně předjíždět. Je pravdou, že by podium bylo trochu nudné, ale nebýt tam je ještě nudnější. Musíme na to dále tlačit. Čekal jsem, že se udržíme na třetích místech na podiu, ale trochu jsme se propadli a to není dobré. Nemáme žádnou výmluvu.
LOTUS
Pastor Maldonado, 7. místo
Konečně body! Myslím, že když jsme je začali získávat, je zde potenciál na skvělou sezónu, protože rychlost máme. Museli jsme zajet do boxů brzy, abychom získali pozici Nica Hülkenberga, což znamenalo, že závěr byl náročný. Jsem rád, že máme oba vozy na bodech a snad to tak bude i pokračovat.
Romain Grosjean, 10. místo
Bylo dobré dostat oba vozy na body. Bohužel auto nebylo tak silné jako v kvalifikaci, ale i tak jsem na to mohl tlačit. Může to být náročné v provozu a párkrát mě zdrželi i přes modré vlajky. Myslel jsem, že jsem Manor předjel, ale brzy bylo jasné, že nikoliv. Byla to čistě moje chyba a omlouvám se. Jako pilot se nikdy nepřestanete učit.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Byl to dobrý den. Pastor získal první letošní body a Romain byl na bodech, i když to měl ještě náročnější. Pro Pastora by to měl být bod zlomu a děkujeme jeho sponzorům, že nám věřili. Oba vozy získali body a to je vždy cílem a chceme takovýchto výsledků víc.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 8. místo
Sebastian mi v poslední šikaně okruhu nenechal moc místa, ale tam jedete 320 km/h a je to hodně na hraně. On měl nejspíše mnohem lepší přilnavost než já a mé auto, když jsem se bránil, bylo to těžké. On mě chtěl předjet za každou cenu, aby vyšla jeho strategie. Nakonec by můj závod nejspíše skončil stejně, i kdybych se v poslední zatáčce neroztočil, takže to moc neřeším.
Sergio Pérez, 11. místo
Byl to náročný závod a neměl jsem rychlost, abych dojel na bodech. V prvním stintu jsem se trápil s nedotáčivostí a nemohl útočit. Bojoval jsem především s Red Bully a dostal se před Ricciarda, ale bylo těžké držet se Kvjata. Ke konci jsem musel šetřit pneumatiky, brzdy a palivo, takže jsem se musel ujistit, že dojedu do cíle.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je povzbudivé vidět další dobrý výkon a přidat čtyři body do tabulky. Nico byl po celý víkend působivý a osmé místo je zasloužené po jeho výborné jízdě. Sergiovi unikly body, ale nebyl příliš spokojen s vyvážením vozu a v tak přímém závodě nebyly příležitosti využít strategii ku prospěchu.
Ve středu pole je to těsné a chybí nám pár bodů od pátého místa tabulky konstruktérů. Celý tým pracuje tvrdě, abychom vytěžili z VJM08 víc a jsme optimističtí, pokud jde o přidání rychlosti v dalších závodech týče. Máme se na co těšit.
RED BULL
Daniil Kvjat, 9. místo
Byl to pro nás náročný okruh, protože auta vybavená motory Mercedes měla nad námi zřejmou výhodu. Povedlo se nám získat dva body. To bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Tým odvedl dobrou práci, ale potřebujeme se samozřejmě zlepšit ve spoustě oblastí. Nejvíce pak potřebujeme vylepšit motor.
Daniel Ricciardo, 13. místo
Předjel mě o kolo Williams, to vysvětluje můj den. Byl to nejhorší víkend letošního roku. Musíme se na to podívat, ale zatím nemám odpovědi. Směji se, protože nechci brečet. Auto bylo zkrátka pomalé, hodně to klouzalo, musíme se na to podívat.
Christian Horner, šéf týmu
Pro tým to byl náročný závod, protože jsme neměli rychlost na nějaký postup vpřed. Zároveň Dany odvedl dobrou práci a získal body a to bylo dnes maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Daniel se trápil celý víkend, což je pro něj nezvyklé a musíme se na to řádně podívat a zjistit příčinu.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 12. místo
Nemyslím sis, že bychom si dneska mohli vést nějak lépe. Už od začátku roku jsme věděli, že tohle pro nás bude jedna z nejtěžších tratí z celého kalendáře a že bude velmi těžké dostat se na body. Odjel jsem slušný závod.
Vždy, když to bylo možné, tak jsem útočil. Dokonce se mi povedlo i pár předjížděcích manévrů. Ale se vším tím šetřením paliva, které bylo třeba, to nebylo jednoduché. Po těžkém víkendu dojet na 12. místě není špatné, ale doufám, že příště se vrátíme do bodované TOP10.
Max Verstappen, 15. místo
Povedl se mi start a první zatáčky. Díky tomu jsem se dostal do středu pole s pneumatikami, které měly větší výdrž [než jezdců kolem mě]. Úvod byl tedy povedený. Poté jsem si odbyl svoji 10 vteřinovou penalizaci a začal závod o probojování se zpět. Nepovedlo se mi předjet Ericssona a zůstal jsem za ním. Když jsem viděl, že ho nepředjedu, tak jsem se trošku stáhl, abych nezničil pneumatiky a také pošetřil motor.
Franz Tost, šéf týmu
Věděli jsme, že zde v Kanadě budeme s naší výkonností bojovat, protože nám jednoduše chybí rychlost na rovinkách. Nicméně musím říct, že oba jezdci odvedli skvělou práci. Carlos měl dobrý start, ale bohužel ztratil pár míst, když byl během prvního kola blokován. Později byl schopen se dostat zpět a bojovat.
Max také předvedl velmi dobrý závod, navzdory všem těm penalizacím byl schopný vše dohnat a předvést několik velmi slibných časů na kolo. Teď je Montreal za námi a my se už těšíme do Rakouska, kde očekáváme, že ukážeme mnohem konkurenceschopnější výkon také díky rozložení okruhu, který by našemu autu měl sedět lépe.
SAUBER
Marcus Ericsson, 14. místo
Nebyl to špatný závod, měl jsem pár dobrých soubojů, ale zároveň jsem se musel bránit. Celkově se vůz řídil dobře, ale neměl jsem dostatečnou rychlost a nebyli jsme schopni bojovat o body jak bychom doufali. Nyní se musíme podívat, co můžeme pro příště udělat lépe.
Felipe Nasr, 16. místo
Náročný závod. Auto se řídilo těžce a vypadalo to, že máme pár problémů. Na začátku jsem neměl výkon, kromě toho se přehřívaly brzdy, takže jsem musel ubrat aby se to napravilo. Musíme nyní zanalyzovat data a pochopit to.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Výsledek je zklamáním. Rozhodně jsme očekávali více, ale bohužel to nevyšlo. Musíme to nyní projít a zjistit, proč jsme nebyli schopni udržet rychlost s našimi hlavními soupeři.
MANOR
Will Stevens, 17. místo
Po dobrém začátku jsem prožíval dobrý závod, když jsem byl před mým týmovým kolegou. Můj závod se odvíjel bez problému až do doby, kdy jsem měl kontakt s Grosjeanem v 50. kole, když mě předjížděl. Překvapilo mě to, protože jsem mu nechal opravdu dostatek místa.
Toho incidentu je opravdu škoda, protože jsem musel znovu zastavit, abych nechal vyměnit přední křídlo. Kromě toho to byl pro nás dobrý víkend. Je škoda, že jsme s autem Roberta museli vzdát. Ale jsem si jistý, že tým před Rakouskem problémy vyřeší.
Roberto Merhi, nedokončil
Pro mě i tým to byl pozitivní víkend. Sobota se hodně povedla, dnes jsme poprvé v letošní sezoně museli odstoupit. Až do té doby jsme měli hezký souboj s Willem [Stevensem]. Za volantem jsem se dnes hodně bavil. Hodně jsme se toho tento víkend naučili a cítím, že jsem udělal s vozem pokrok. Teď se musíme dobře připravit na další závod, ve kterém snad bude zlepšování pokračovat.
John Booth, šéf týmu
Je škoda, že po dobrém víkendu v Kanadě následovalo odstoupení ze závodu, naše první v sezóně. Spolehlivost byla jinak dobrá, Roberto jel dobře a Will měl také dobrý závod, než do něj narazil Grosjean a rozbil mu přední křídlo. Alespoň však dojel do cíle, můžeme si odvést spoustu pozitiv.
MCLAREN
Jenson Button, nedokončil
Teď půjdu a dám si dobré jídlo a zhodnotím dnešek... Byl to náročný den. Pro mě to bylo ještě horší, startoval jsem poslední a měl penalizaci průjezd boxy. A potom vás vedoucí auta předjedou o kolo, odjedou, zajedou do boxů a zase vás o kolo předjedou. Ztrácíte tolik času. Jedním z našich největších problémů je spotřeba paliva na kolo a potom i ztratíte teplotu pneumatik.
Rychlost na starších měkkých pneumatikách nebyla vlastně špatná, ale... Všichni šetří palivo, ale když nemáte rychlost na rovince, využijete paliva více. Možná je to úspora, možná to bylo přítlakem, ale musíme se na to podívat. V dalších okruzích budou také rovinky, sice ne tak moc jako zde, ale i tak to bude náročné.
Dnes to bolelo, ale Monako bylo dobré, takže jsem rád, že jsme tam bodovali, ale nemyslím, že je fér říci, že je to pro nás špatná sezóna kromě Monaka, protože se dost zlepšujeme alespoň s jedním vozem. Kromě dneška zde je zlepšování, ale vzhledem k charakteristice tohoto okruhu to pro nás bylo těžké. Snad budeme v Rakousku zpět, přivezeme tam novinky. Je lehké říci, že je to špatné, ale já si myslím, že bychom měli být s odvedenou prací spokojeni. Ale jsou i špatné dny.
Fernando Alonso, nedokončil
Jsem trochu zklamaný, potřetí za sebou jsem nedokončil závod. Dělali jsme vše, co jsme mohli. Situace je teď taková, musíme pracovat tvrději. Ale vidíme pozitivní příznaky a všechno začíná do sebe zapadat, musíme jen pracovat usilovněji.
V závodě jsem nebyl frustrovaný. Bojoval jsem s ostatními a najednou jsem musel šetřit palivo, připomínali mi to. Já jim říkal: „Nechte mě závodit.“ To bylo mou dobrou motivací, protože jsem měl kolem sebe auta, ale my jsme museli šetřit palivo, jen to mi vadilo.
Šetření palivem není optimální, zrovna jsem si užíval souboje a zábavy, byl jsem v tom nejlepším, když jsem bojoval. V různých fázích závodu používáte různé techniky a musíte šetřit palivo a pneumatiky, jen jsem nesouhlasil s tím, že jsme zrovna v takové fázi. Ale když nebudete šetřit palivo, nedojedete do cíle. Snažil jsem se bránit před Vettelem a užíval jsem si to, on asi ne.
Eric Boullier, závodní ředitel
Honda se rozhodla před dvěma lety vstoupit do F1. Zatím náš společný projekt ještě není tak vyzrálý, jak bychom si přáli. Věříme však tomu, že ještě do letní pauzy dokážeme dostat z motoru vyšší výkon. Máme jasný plán pro zlepšení spolehlivosti. Motor ještě není 100%. Kolik z něj dokážeme ještě získat, vám zatím nedokážu říct.
Jonathan Neale, šéfinženýr
Souhlasím s komentáři Fernanda. Je to závodním, který chce práci odvést na trati. Měli bychom ho nechat. Když jsme potom kontrolovali data, mohl dojet do cíle.
Kdybychom zůstali s Mercedesem, nebyla by vůbec šance, že bychom je porazili. Mám Tota i Paddyho rád, jsou jako bratři, ale nesdíleli by s námi data. Musíme být nezávislí, musíme jako tým bojovat. To je jediná cesta zpět k titulu - nezávislost. Honda odvedla kus práce za krátkou dobu.