F1 pracuje na zlepšení zvuku: Vrátí se už od roku 2016 dvě koncovky výfuku?

Petr Hlawiczka, 27. května 2015, 06:30 Google+

Výrobci motorů F1 pracují na rychlém řešení pro zlepšení zvuku motorů a jejich hlučnosti. Od roku 2016 bychom se měli opět dočkat rozdělení výfukového systému do dvou koncovek. Jak bude u současných turbomotorů řešen?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.05. 13:59) Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Zatímco Strategická skupina F1 představila několik návrhů na zrychlení vozů o 5 - 6 sekund od roku 2017, výrobci se během schůzky v Monaku dohodli na rychlejším řešení současného zvukového projevu turbomotorů.

Podle Motorsport.com všechny čtyři automobilky - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - pracují na pravidlu, které by je donutilo ke změně výfukového potrubí na monopostech již od příštího roku. V plánu je opět zavedení dvou povinných koncovek místo jediné.

Má se za to, že toto řešení přinese lepší zvuk, který je v zastřený kvůli současnému řešení turba, obtokového ventilu a jediné koncovky výfuku. Podle návrhu by pak byl rozdělený na dvě koncovky: jedna pro obtokový ventil, zatímco druhá by poskytovala zvuk přímo z motoru.

Tento návrh má být zaslán Strategické skupině F1, která bude hlasovat o jeho podpoře. Pokud bude většina pro, pak bude zapotřebí jednomyslné shody na pozdějším jednání Komise F1, která se sejde ještě před červencovým zasedáním Světové rady motorsportu FIA, která změny pravidel ratifikuje.

renault
Výrobci motorů přemýšlejí o návratu dvou koncovek výfuku, aby pomohli ke zlepšení
zvukového projevu současných V6 turbomotorů (foto: Renault Sport F1)

I když by dva výfuky nepřinesly zpět hluk původních atmosférických V8 motorů z roku 2013, měly by alespoň zvýšit hlučnost a přinést surovější zvuk. Šéf Renaultu Sport F1 tento návrh vítá: "Vítané je cokoliv, může zlepšit zvuk. Já jsem s tím spokojený. Nechci být negativní. Jen doufám, že to bude stačit," uvádí Abiteboul.

Mezi dalšími návrhy pro zlepšení zvukového projevu je snížení počtu převodových poměrů z osmi na šest a snaha donutit výrobce pohonných jednotek k tomu, aby své motory provozovaly ve vyšších otáčkách - blíže k maximu 15 000 ot/min. V současnosti týmy využívají nejvýše 11 - 12 tis. ot/min kvůli palivovým omezením.

Vytisknout

Diskuze: F1 pracuje na zlepšení zvuku: Vrátí se už od roku 2016 dvě koncovky výfuku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.05.2015 13:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nasr, Felipe

Nasr se přidává ke kritice Verstappena: Nehoda je důkazem jeho nezkušenosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud