Motory se v kontrolovaných podmínkách továrny chovají extrémně spolehlivě, během závodních víkendů s nimi ale má Red Bull a Toro Rosso potíže: po pěti podnicích jsou již tři piloti (Kvjat, Ricciardo a Verstappen) na letošním limitu 4 použitých kusů, brzy je tedy čeká posun o deset míst zpět na startovním roštu za nasazení nového agregátu.
"Na dynamometru jsou motory spolehlivé, ale když vyjedeme na trať, tak nejsou. Očividně je něco špatně v našem validačním procesu od dynamometru po trať. Je tam něco, co musíme prošetřit," uznává Cyril Abiteboul, generální ředitel společnosti Renault Sport F1.
Renault tuší, že u nich v továrně něco není v pořádku (foto: Renault Sport F1)
Podobné problémy ale podle něj mají týmy běžně s aerodynamikou. Korelace dat mezi aerodynamickým tunelem a realitou není nikdy 100%: "Je to jako s aerodynamikou, když vám aerodynamický tunel neříká pravdu. Ve světě motorů to je úplně stejné."
Věří ale, že své problémy vyřeší a jejich partnerství s Red Bullem bude opět stejně silné a úspěšné jako v minulosti. "Procházíme náročnými okamžiky. Tento sňatek má všechny důvody na světě k tomu, aby pokračoval. Musíme tedy odvádět lepší práci na dráze, ale také mimo ní," dodává Abiteboul.
Stav použitých součástí pohonných jednotek po Barceloně
(ICE = motor s vnitřním spalováním; TC = turbo; MGU-K/MGU-H = motorgenerátor
pro rekuperaci kinetické/tepelné energie; ES = baterie; CE = řídicí elektronika)