DISKUZE K ČLÁNKU Renault: V naší továrně něco není v pořádku, je to podobné jako s aerodynamikou
Renault přiznává, že někde v jeho ověřovacím procesu v továrně ve Viry dochází k chybě. Motory na testovacích stolicích spolehlivě fungují, ale na trati pak selhávají.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: V naší továrně něco není v pořádku, je to podobné jako s aerodynamikou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
13:18 15.05.2015 165.72.200.XXXTo bude renaultem Kamarád jel s magánem a před Plzní mu na dálnici shořelo celé auto.
Švára co opravuje auta mi vždy říká, abych se při nákupu vozu držel vždy pravidla čtyřikrát F. Nikdy nekupuj Ford, FIAT a Fšechny Francouzský :D
Ale přiznávám, že jsem měl FIATa a bylo to fakt spolehlivý a dobrý auto. Tedy až na to, že se sami spouštěly stěrače a přestaly jedině s vypnutím světel :D Škoda, že jsem zadřel motor :D, ale to byla moje chyba. Sem tam mi problikávalo čidlo oleje a pak mi přesto čidlo unikl naráz olej.-
Adi
15:45 15.05.2015 176.74.130.XXXTy si komik. O autech nevíš nic. Takových případů shořelých aut najdeš od každé značky spousty, německé a japonské nevyjímaje. Je to jen stroj a u něj nelze mít 100% spolehlivost a životnost.
V dnešní době neexistuje globální výrobce, který by byl vyloženě poruchový. Ale zrovna Renault posledních 6 - 7 let vykazuje nadprůměrnou spolehlivost.
A k tomu tvému FIATu - buď to je to ironie (ale to si nemyslím), nebo nemáš tucha, co je to spolehlivé a dobré auto - takovým autům se totiž samovolně nespouštějí stěrače a nezadírá se motor :D Kor když ti "problikávala kontrolka oleje"... příště se raději šváry zeptej, co dělat, když ti bliká kontrolka oleje a debatu o autech nech na dospělých-
mi88ki
11:28 17.05.2015 86.49.14.XXXTy si zase chytrej jak rádio, viď. Polovina mých kamarádů se živý prodejem či opravou aut a i když se francouzská auta v posledních letech hodně zlepšila, tak pořád ztrácí a všichni mě od nákupu Peugeota odrazovali, přestože se manželce líbil.
Kamarádka si koupila nového peugeota a i když ji postupně vyměnili snad celou elektroinstalaci, tak nakonec jí museli vrátit peníze a koupila si raději Toyotu.
Kamarád co měl Forda, měl neustále nějaké problémy a pokaždé když jsem ho potkal, tak měl co vyprávět, co se zase pos.alo. Dokonce mu museli vyměnit celé brzdy a ty se mu znovu porouhali a byl rád že se nezabil. Mimochodem, také mu hořel na dálnici. nakonec jsem ho zbavil a jak je rád.
A to svévolné spouštění stěračů u FIATu, je docela známá věc. Jiné auta mají také své mouchy a mnohdy horší.
Olej jsem samozřejmě furt hlídal a nikdy nic nechybělo i když čidlo sem tam hlásilo že ano, prostě vadné čidlo. To, že pak přesto unikl olej nikdo nečekal ale vyměnit jsem ho měl. Proto jsem taky psal moje chyba.
Já vím, že F1 má společného s motory aut akorát to, že to jede taky na benzín, ale já prostě Francouzům nevěřím. Italové umí dělat dobré motory i když to dílenské zpracování v porovnání z Němci dost zaostává. Ale hodně dílů se u německých vozů dělá různě po světě, i u nás, a přestože mají hodně přísné normy kvality, tak obejít se to také dá, když pak jde lidem o prémie. Vím svoje. -
-
-
-
anonym
11:12 15.05.2015 95.102.115.XXXnebude to nahodou tym, ze tie motory na ICH testovacej stolici nepracuju v tak extremnych podmienkach ako ked ich naistaluju do auta?
ak ten isty motor prezije na testovacom stanovisku 3000km ale v aute vydrzi len 300km tak je jasne, ze pri testovani ten motor nedostatocne zatazuju ci uz teplom, vybraciami,...
to je take tazke dopriat motorom pri testovani trochu vybracii, spravit im kapotaz aby mali teplucko ako v aute, dat im len tolko chladenia kolko sa im dostane v aute,....
a s aerotunelom to nieje dobre porovnanie len tam testuju 60% model zatial co oni testuju realny motor nie ziadny 60% model
-
Kapor
11:51 15.05.2015 194.160.178.XXXNemáš o tom vôbec predstavu,... ...lebo na stolici Red Bullu testujú celé auto, kde im všetko doprajú aj vibrácie, lebo testujú nielen pohonnú jednotku, ale celé auto, aj nápravy, t.j. pružiny a tlmiče, kde celé auto cvičí a aj kapotáž je na pohonnej jednotke, to však nie je dôvod, aby nebola dodržaná teplota chladiacej kvapaliny, aké je pre prevádzku predpísaná a bola napríklad vyššia.
Dôvod môže byť aj iný a to riadiaci SW, ktorý procesy, ktorých je tam neúrekom neriadi, pri závode optimálne a to preto, lebo v prvom rade je na programe výkon a to spôsobuje odchylku jednotlivých komponentov od žiadanej hodnoty, prípadne preregulovanie a tým smerovanie k poruche niektorej časti a jej najslabšieho miesta. Ty si si to až nereálne moc zjednodušil na triviálne veci, ktoré sú v skutočnosti nereálne, lebo sa jedná o veľmi komplikovaný systém HW riadený SW, kde každé prečo, má svoje preto. A všetko sa predvídať nedá, preto sa to nemôže zaviesť ani do testov.
Porovnanie aerotunela a stolice, je v analógii, nie skutočnosti, čo si zase zle pochopil. Takže vysvetľovať ti, čo to analógia vôbec je, je zbytočnosť ak to nechápeš. Nájdi si to v slovníku, aby si veril, že ťa nik nezavádza. Bola však myslená tak, že nikdy pri simulácii nedospeješ na 100% k výsledku, len sa priblížiš (konverguješ) a to viac, alebo menej k reálnej skutočnosti a v tom je tá analógia (podobnosť), lebo aj podmienky na trati sú stále iné a preto sa autá vždy nastavujú vzhľadom na ne. Treba rozumieť jednotlivým pojmom, potom to už ide samo !
-
-
Kapor
09:37 15.05.2015 194.160.178.XXXO čom to vlastne Abidebo hovorí,... ...že budú... a prečo to doteraz nerobili ? Veď proces kvality hovorí jasne, že ak niečo nesedí a je tam otázka, alebo viac otázok, prečo ? Tak treba na ňu hľadať odpoveď a tú nik nenájde na dynamometri, ale v hangári Red Bullu, kde sa montuje do monopostu F1 aj s ostatnými komponentami, či sú dodržané všetky postupy, nielen na montáž oživenie a odskúšanie, ale aj na chladivá a mazivá, kontrolu všetkých funkcii a prevádzku pred nasadením do tréningu, ako to predpisuje výrobca pohonných jednotiek. Ak je všetko splnené, tak by nemal byť problém. Ale chýbajúci výkon, to pohonným jednotkám od Renaultu nepridá. Priom red Bull vlastní aj stolicu, kde je možné celý monopost odskúšať predtým, ako ide na VC, preto sa čudujem, že o tom Abidebo hovorí, ako keby o tom nevedel a ak aerotunel vykazuje nepresnosti treba ho rektifikovať podľa posledných testov a je vymaľované. To vie aj učeň u Red Bullu a ak to tento pán vie až teraz, tak je už nekoro. Ale hodnoty na stoliciach a v tuneloch nikdy nie sú na 100% totožné, len konvergujú viac lebo menej a záleží od mechanikov, ako auto pripravia, odskúšajú, nastavia a vyvážia v tréningu, aby bolo čo najlepšie pripravené na závod. Tu však bude kameň úrazu v tom, že technici Red Bullu pre kvalifikáciu aj závod vyšpičkujú výkon pohonnej jednotky tak, aby mala čo najväčší nielen výkon, ale aj krútiaci moment a to má ako vidieť veľký vplyv na životnosť pohonnej jednotky, respektíve úmrtnosť pohonných jednotiek Renaultu a naopak trvanlivosť tých od Mercedesu, keďže tie nie sú nastavené na najvyšší výkon, aký vedia poskytnúť a preto s nimi jazdci Mercedesu spoľahlivo nielen krúžia po trati, ale aj vyhrávajú veľké ceny a 4. pohonné jednotky na rok im na rozdiel od Red Bullu a Toro Rosso postačujú.
-
uzivatel000968
00:11 17.05.2015 95.105.187.XXXNesúhlasím Milá redakcia, nesúhlasím s dehonestovaním a komolením mena Cyrila Abiteboula... ani odborníkom akým je Kapor...!-
-
uzivatel000968
23:58 17.05.2015 95.105.187.XXX... samozrejme že nie...ale je veľkým rozdielom skomoliť meno nechtiac (preklepom, či neznalosťou jazyka) a cieleným skomolením, ako v tomto prípade "Abidebo", ktoré dotyčného dehonestuje na debila...-
-
uzivatel000968
23:04 18.05.2015 95.105.187.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek