McLaren v Barceloně slíbil významné vylepšení šasi i motoru ve snaze získat své první letošní body. Honda ale zatím žádné vývojové žetony pro úpravu své pohonné jednotky nepoužila. Zatím využívá možnosti modifikace v rámci zvyšování spolehlivosti.
Zlepšení pro Velkou cenu Španělska jsou zaměřena nejen na vyšší spolehlivost, ale také na ovladatelnost a výrobní kvalitu drobných dílů pohonné jednotky. Kromě toho dojde také k úpravám jejího softwarového mapování, aby zlepšila svůj dosavadní nejlepší výsledek - 11. místo Fernanda Alonsa v Bahrajnu.
Závodní ředitel Eric Boullier nám včera v rozhovoru potvrdil, že velmi tvrdě pracují na tom, aby se dostali na slušnou úroveň konkurenceschopnosti. A pokud bude motor i šasi na katalánském okruhu fungovat tak, jak očekávají, pak souhlasil, že by se možná na body dostat mohli.
"Krátká přestávka byla pro Hondu dobrá. V klidu jsme mohli přemýšlet o tom, co se přihodilo v prvních čtyřech závodech a analyzovat to, co jsme udělali dobře a co méně, a připravit se tak na evropské závody," uvádí sportovní ředitel Hondy, Jasuhisa Araj.
"Doufáme, že ve Španělsku dojde k dalšímu pokroku Hondy, pro který jsme připravili vylepšení pohonné jednotky, abychom pomohli ovladatelnosti a spolehlivosti. A stejně jako my zažil dva produktivní týdny i McLaren, jenž přiveze na dráhu k otestování novinky.
Uvidíme, jak bude auto dohromady fungovat. Věříme, že každý krok, který společně jako tým učiníme, je správný, a doufáme, že tento víkend opět potvrdí naše pokračující zlepšování," očekává Araj.
Honda před Barcelonou ladí software a spolehlivost, McLaren chystá
velký balík pro vylepšení aerodynamiky (foto: McLaren)
McLaren kromě toho potvrdil, že od Španělska své zbarvení změní: chromovou stříbrnou má nahradit grafitová šeď pro zlepšení vizuálního dojmu, zejména pod umělým osvětlením. "Výsledkem je dynamické, dravé, grafitově-šedé zbarvení doplněné o velmi jasnou fluorescenční 'Speedmarky' a klíčové linie," uvedl mluvčí týmu.
Japonská automobilka má letos k dispozici 9 žetonů, Ferrari 10, Mercedes 7 a Renault 12. Žádný z nich do Barcelony neuplatní ani Ferrari, které velké vylepšení motoru chystané pro Kanadu zřejmě odloží na Rakousko, Renault s ním přijde ještě později. V Barceloně se má zaměřit podobně jako Honda na zlepšení spolehlivosti, výkonnostní úpravy přijdou na řadu s příspěvkem Maria Illiena až v létě.