Prohlášení týmů po závodě v Číně: Alonso vidí pokrok a doufá, že příště budou výš

Petr Hlawiczka, 12. dubna 2015, 09:59 Google+

Konec závodu pod safety carem, další double Mercedesu a vítězství Hamiltona. Ferrari v závěsu za Stříbrnými šípy a pokračující problémy Renaultu. Jak hodnotí závod v Číně jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 13.04. 08:30) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Měli jsme dobrý závod, jen jsem musel kontrolovat Nica a pneumatiky. Safety car nebyl na konci závodu dobrý pro nikoho, když všichni měli rozjeté zajímavé strategie, ale aspoň se pošetřily motory a nedošlo k žádným problémům.
Tým odvedl dobrou práci, že se vrátil po minulém závodu, když jsme se trošku trápili. Zlepšili jsme naše tempo, jsem hrdý na kluky v továrně, kteří tvrdě pracovali. 

Nico Rosberg, 2. místo
Skončil jsem druhý, tak to je. Dal jsem do toho všechny, abych dohnal Lewise. Zkoušel jsem riskovat, ale nakonec se to nevyplatilo, protože jsem měl problémy s pneu, takže se to nevyplatilo. Je to dobrý comeback pro tým, když jsme v Malajsii nevyhráli, teď jsme měli před Ferrari slušný náskok.

Niki Lauda, nevýkonný šéf
Těžký, ale dobrý a bezchybný závod se safety carem na konci. Musíme si promluvit s Lewisem ohledně jeho prostředního stintu, kdy neměl dostatečnosu rychlost. Hlásil nějaké problémy, ale odvedl dobrou práci.

Toto Wolff, šéf týmu
Double po náročném závodě je to, v co jsme doufali. Rychlost na měkké sadě pneumatik byla také dobrá, střední ještě lepší. Báli jsme se, jak dlouho je udržíme, ale nakonec jsme vydrželi dlouho a Lewis zajel dobrá kola na konci stintu s měkkou sadou. Rychlost byla dnes tedy na obou směsích dobrá a výhra je zasloužená. Navíc dnes bylo teplo, což Ferrari svědčí. Udělali velký pokrok přes zimu, když vezmete v úvahu, kde byli loni v Abú Zabí. Jsou nejsilnějším soupeřem a nepochybujeme, že to bude čím dál náročnější.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Třetí ze tří (pozn. red. má na mysli pódiové umístění), takže se cítím dobře. Přes zimu se hodně věcí změnilo a já jsem v týmu spokojen. Snad se Mercedesu dostaneme blíž. Chtěli jsme na ně zatlačit tím, že jsme zastavili později, ale na tvrdší sadě byli prostě moc rychlí.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Nevím, jak by to dopadlo bez safety caru, možná bych se alespoň mohl pokusit jej (pozn.red. myslí Vettela) předjet, kdo ví? Měli jsme rychlost, ale došel nám čas. Po včerejšku jsme získali maximum. Pochopitelně by pomohlo startovat výš. Nečekali jsme, že tu budeme tak silní, ale když budeme dál pracovat jako doteď od loňského roku, dostaneme se blíž a v jednu chvíli je dostihneme. Musíme být trpěliví. Víme, co pro to musíme udělat.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Jsem moc moc šťastný za Kimiho. Jsme teď vepředu nejen se Sebem, ale i s Kimim. Jsem spokojen. Strategie byla jasná - útočit v první části, bránit v té druhé.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 5. místo
V první zatáčce jsem musel brzdit o něco dříve, takže jsem přepustil pozici Valtterimu a Kimimu, což rozhodně nebylo dobré. Poté jsem odvedl své maximum, bohužel jsme nebyli tak konkurenceschopní jako Ferrari nebo Mercedes. Ale jinak jsme získali slušné body, vše kromě staru bylo dobré. Myslím, že po stránce motoru na Mercedes neztrácíme, možná nám chybí trošku přítlaku.
Myslím, že máme šanci dohnat Ferrari na jiných tratích, které nám více sednou. Jen mám obavu z jejich mírných opotřebení pneumatik. Jestli s nimi tak dobře pracují tady a v Malajsii, budou s nimi dobře pracovat všude. 

Valtteri Bottas, 6. místo
Na startu jsme se s Felipem oba snažili zůstat před Kimim a mít po prvním kole co nejlepší pozici, ale bohužel to nevyšlo. Celou dobu jsme se trápili se závodní rychlostí, to je všechno, jak bych ohodnotil dnešní závod.

Rob Smedley, šéfinženýr
Tým dneska odvedl dobrou práci a maximalizoval výkonnost auta. Páté a šesté místo je přesně to, na co jsme dneska měli. Zastávky v boxech byly vynikající a strategie velmi dobrá. Ale stále musíme pokračovat ve vývoji výkonnosti auta.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 7. místo
Měl jsem dobrý start a bylo to dobré, přesto - potom jsem měl problém s brzdami a bylo proto těžké bojovat. Musíme se podívat, proč se brzdy tak lehce zablokovaly při příjezdu do boxů. Hodně jsem tam ztratil a ovlivnilo to zbytek závodu. Je to to nejlepší, co jsme dnes mohli získat a jsem spokojen, že máme konečně první body, jsem pyšný na všechny v Enstone. Udělali jsme dobrý pokrok a toto je odměna. Příště to také může být slibné.

Pastor Maldonado, nedokončil
Byla to skvělá bitva s Jensonem, když jsme se čistě předjížděli, zábava. Bohužel potom zřejmě minul brzdný bod a najel do mě zezadu. To se může při bojích lehce stát...

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Je skvělé získat body a zbavit se toho, že se to zatím nepodařilo. Romain zajel skvěle celý víkend a sedmé místo je odměnou. Tým to povzbudí a těšíme se do Bahrajnu, abychom k prvním bodům přidali další.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 8. místo
Pro tým to byl skvělý den, oba vozy jsou na bodech. Jsem spokojen. Nebylo to lehké, bojovali jsme proti Lotusu a Toro Rosso, kteří byli rychlejší. Já z auta i strategie dostal maximum, takže s výsledkem můžeme být spokojeni.

Marcus Ericsson, 10. místo
Nejprve ze všeho musím říci, že to byl další skvělý výsledek týmu. Cílem bylo mít oba vozy na bodech, což jsme splnili. Můj závod byl těžký, hodně bojů až do konce. Doufal jsem také v lepší rychlost. Trošku jsem se trápil s předními pneumatikami, abych si udržel požadovanou rychlost. I tak to byly skvělé souboje a myslím, že dobrý závod, jsem rád za body.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Můžeme být spokojeni. Startovali jsme ze slibných pozic, ale bylo to náročné. Oba piloti museli bojovat a to proti rychlejším soupeřům. Zajeli skvěle! Tým odvedl dobrou práci a oba vozy máme na bodech. Je to skvělé, že jsme splnili cíl.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 9. místo
Na startu jsem měl problém se systémem proti zhasnutí motoru, což je novinka a musíme se na to podívat. Je to frustrující a ovlivnilo to můj závod, v provozu to bylo náročné se probojovat vpřed. Měl jsem problém se zahřátím měkkých pneumatik. Tým však řekl, že tvrdší nevypadají lépe. Nakonec o něco lepší byly a musíme se podívat, jestli jsme nemohli udělat něco lépe.
Pozitivní je, že jsme našli pár oblastí, kde se musíme zlepšit a kluci v týmu vědí, co s tím. Měl jsem bitvu s Danielem, nevím, jestli jsem byl optimistický, když jsem se před něj snažil dostat, měli jsme různé strategie, vyříkáme si ti na poradě. Výsledek je horší, než měl být, ale snad se to příští týen zlepší a získáme lepší výsledek. Nakonec dostaneme penalizace kvůli výměně motoru, je to nevyhnutelné. Snad se však spolehlivost do té doby zlepší.

Daniil Kvjat, nedokončil
Byl to náročný víkend se špatným koncem. Uviděl jsem spoustu kouře v zadní části auta a nevím, co přesně se stalo, prošetříme to. Není to pro nás lehká situace, ale musíme zůstat silní a budeme na tom s týmem pracovat, do Bahrajnu odjedeme se vztyčenou hlavou.

Christian Horner, šéf týmu
Frustrující odpoledne. Daniil měl dobrý start, ale rozhodli jsme se pro odlišnou strategii, takže vyjel na tvdší směli, která se v prvních kolech hůře zahřívala, nakonec ale jeho závod skončil předčasně kvůli selhání motoru. Daniel dostrartoval špatně, což znamenalo propad, ale potom ukázal slušnou stíhací jízdu na deváté místo a předvedl pěkné předjížděcí manévry. Start vypadá na lidskou chybu, vypadá to na chybu na pedálu. Nevím, co přesně se stalo. Bohužel ho to stálo hodně, protože jsme potom bojovali s McLareny na chvostu pole. Dnešní výsledek všan není nic, co bychom si přáli.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 14. místo
Byl to pro nás náročný závod. Začali jsme na tvrdší sadě, ale trať byla špinavá a chyběla nám přilnavost. Během snahy předjet Force Indii jsem udělal chybu. Škoda! Potom, co jsme přezuli, už bylo vyvážení lepší a zlepšilo se chování auta. Bohužel jsem měl problém s převodovnou, což musíme zanalyzovat. Ztratil jsem čas. Bez potíží bychom mohli bojovat o body.

Max Verstappen, nedokončil
Závod byl dobrý, je vždy super, když můžeme bojovat v nejlepší desítce. Takže bylo opravdovým zklamáním, když jsme nakonec museli odstoupit. Myslím, že předjetí Ericssona bylo pěkné, většinu předjetí jsem si užil. Na rovinkách se sice trápíme, ale na brzdách a v zatáčkách jsme dobří. Dneska jsem si závod užíval jako v Malajsii.

Franz Tost, šéf týmu
Strategie u Maxe fungovala dobře a předjel několik soupeřů a předvedl skvělý výkon. Bohužel nakonec musel kvůli motoru odstoupit. Důvody zjišťujeme. Co se Carlose týče, byla škoda ho vidět po dobrém startu v hodinách. Potom ztratil čas kvůli převodovce, která se přeřadila na neutrál a musíme zjistit, co se stalo. Výsledek je zklamáním, protože tým ukázal dobrý výkon a myslím, že jsme si zasloužili alespoň s Maxem osmé místo. Ale tohle je F1 a je to součást hry. Ale víme, že máme rychlé auto a těšíme se do Bahrajnu, snad tam budeme úspěšní.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 11. místo
Dneska jsme hodně závodili, ale na konci jsme bohužel nebyli dostatečně dobří, abychom skončili na bodech. Naše strategie byla otevřena všem možnostem, hned na začátku jsme ji změnili na tři zastávky, což bylo správné rozhodnutí. Celou dobu jsem mohl tlačit na pilu. Hlavní problém je, že ještě nejsme tak konkurenceschopní, jak chceme. Ale rozhodně jsme se od Malajsie zlepšili.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Je zklamáním skončit v závodě tak brzy, obzvláště když jsme předtím měli tak dobrou spolehlivost. Už od začátku jsme měli dobrý progres, bojovali jsme s Toro Rosso a Sauberem, což bylo povzbudivé. Stále ale přesně nevím, co způsobilo můj problém, tým to musí řádně prošetřit. 

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Opouštíme Čínu se smíšenými pocity. Sergio měl dobrou rychlost, i když ji neproměnil v body. Octl se v několika soubojích, kdy jeho soupeři měli podobné tempo. Je škoda, že Nico odstoupil kvůli technickému problému, obzvláště když se mu vydařila první část závodu. Stejně jako Sergio ukazoval dobré tempo a bylo by zajímavé vidět, kde by dokončil závod. Během víkendu jsme mohli vidět pokrok na autě, jak vývoj VJM08 pokračuje.

 

McLAREN

Fernando Alonso, 12. místo
Závod pro nás byl obtížný, už dopředu jsme věděli, že nebudeme zrovna konkurenceschopní. Hlavně jsme chtěli dokončit závod, což se nám povedlo s oběma vozy. Máme hodně dat k analýze, po 12 kolech v testech a 22 kolech v Malajsii jsem konečně absolvoval více kol. Zlepšeujeme se a snad to je jeden z posledních závodů, kdy jsme tak vzadu.
Připravoval jsem se na útok na Jensona a Pastora, když kolidovali, nebylo to nutné. Ale hlavní je, že obě auta dojela do cíle. Všichni jsme spokojení se zlepšeními, která děláme. I spolehlivost je lepší. Brzy budeme ještě konkurenceschopnější. 

Jenson Button, 13. místo
Myslel jsem si, že na vnitřní straně bylo nějaké místo, ale asi jsem měl špatný úsudek, takže jsme s Pastorem kolidovali. Na měkčích pneumatikách jsme neměli moc dobré tempo, ale tvrdší byly ještě o něco horší, ale možná jsme nějaké problémy měli i s provozem a s teplotami, které klesaly, když jsme museli často zpomalovat kvůli modrým vlajkám. Vypadá to, že pro Barcelonu máme připravené zajímavé novinky, takže bychom se měli posunout dopředu.

Eric Boulliere, šéf týmu
V prvé řadě je důležité, že jsme bez problémů zvládli dovést obě auta do cíle. Za to bychom měli pogratulovat Hondě - dojetí do cíle je výsledkem jejich velmi tvrdé práce. Za druhé jsme viděli zlepšení závodního tempa: Jenson jel rychle v prostředním stintu, Fernando ve svém posledním.
Souboje na konci pole není to, kde bychom chtěli být. Vím, že zatím nemůžeme bojovat o body, ale krok za krokem se k tomu přibližujeme.

Yasuhisa Araj, šéf Hondy
Po dnešním výsledku to vypadá, že jsme opustili období zimních testů a že pro nás začíná sezona. Dostat do cíle obě auta je jen jeden bod na našem seznamu. Teď budeme pokračovat ve zlepšování se, abychom splnili cíle, co jsme si sami vytyčili.
Může to vypadat, že jsme dosáhli jen malých cílů a my víme, že ještě velké množství práce je před námi, ale i tak si celý tým zaslouží uznání a díky za jejich tvrdou práci.

 

MANOR

Will Stevens, 15. místo
Skvělý závod pro mě i tým. Ukázal, jak moc velký kus jsme urazili za tak krátkou dobu. Rád jsem zase závodil a dojet s oběma vozy do cíle je pro nás v tuto chvíli vývoje velmi důležité. Věděli jsme, že když jsme vyřešili potíže, máme spolehlivé auto. Neměl jsem nejlepší starty, ale ty potíže se lehce vyřešily a jsem si jistý, že uvidíme další pokroky.

Roberto Merhi, 16. místo
Jsem rád, že jsem dojel další závod a tentokrát s oběma vozy týmu, což je pro nás velmi důležité. Udělali jsme velký pokrok a zlepšujeme i rychlost. Doufám, že to tak bude pokračovat i příští závod v Bahrajnu.

John Booth, šéf týmu
Celý tým může být pyšný na to, co v Číně dokázal. Cílem bylo vidět šachovnicovou vlajku a je skvělé splnit to a vidět pokrok, který jsme udělali. Začíná se zlepšovat i rychlost, takže můžeme být spokojeni a máme se na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Číně: Alonso vidí pokrok a doufá, že příště budou výš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 13.04.2015 08:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton znovu slaví, Ferrari rychlé, safety-car v závěru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud