Honda má nízký výkon a vysoku spotřebou paliva, McLaren očekává velké zlepšení

PH, 8. dubna 2015, 06:30 Google+

Jenson Button věří, že s uvolňováním výkonu motoru Hondy dojde k efektu sněhové koule a výkon celého balíku bude s klesající spotřebou paliva výrazně narůstat.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 08.04. 15:43) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: McLaren

Sdílejte článek

Honda si stále kvůli spolehlivosti nemůže dovolit jezdit na plný výkon, v Malajsii dosahovala o 125 koní méně než Mercedes, byť by se mu mohla teoreticky vyrovnat. Na limit se nemohou dostat zejména kvůli odlišnému řešení hřídeli MGU-K, s níž mají při zátěži stále problémy. To však v Japonsku mohou vyřešit, aniž by na to museli čerpat vývojové žetony - jde totiž o úpravu, která vede primárně ke zvýšení spolehlivosti.

"Jakmile budeme moci dosahovat vyššího výkonu a nebudeme ho muset ubírat, pak snad najdeme více výkonnosti v oblasti výkonu a času na kolo, než jsme očekávali," doufá Button před Velkou cenou Číny, kde by si měl McLaren vyzkoušet další vylepšení aerodynamiky i pohonné jednotky.

"Existuje jeden motor, který má více výkonu než ostatní [Mercedes], pak je další, jenž mu je v tom blízko [Ferrari] a ještě jeden, který za ním docela dost zaostává [Renault]..  a pak jsme my [s Hondou]," popisuje britský jezdec momentální rozložení výkonnosti pohonných jednotek.

"Největším problémem je, že při výkonnostním deficitu dochází k efektu sněhové koule. Nemůžeme používat stejné množství paliva. Trávíme více času na plném plynu než Mercedes, takže ho spotřebováváme více. To znamená, že jezdíte ještě pomaleji," vysvětluje Button problémy s vysokou spotřebou méně výkonnějšího motoru.

mclaren honda diffuser
McLaren musí jezdit stále na nižší výkon, s jeho uvolňováním se zlepší i palivová efektivita
(foto: Pirelli)

"Jde o velmi obtížnou situaci, ale my jsme to věděli, když se s tím začínalo a bylo to navrhováno, takže si opravdu na to moc stěžovat nemůžeme," pokračuje jezdec McLarenu, jenž v Číně očekává kvůli dlouhým rovinkám a nižším teplotám náročný závod a méně výrazný pokrok.

O palivové efektivitě promluvil také závodní ředitel Eric Boullier: "Když dosahujete vyšší efektivitu, pak je vaším prvním cílem dosahovat vyššího výkonu a dobré aerodynamické efektivity - to je jediný způsob, jak zajistit, abyste měli nízkou spotřebu paliva. Samotnou efektivitou je také motor. Od Austrálie jsme už dosáhli obrovských zisků a nyní máme opět normální spotřebu paliva."

Vytisknout

Diskuze: Honda má nízký výkon a vysoku spotřebou paliva, McLaren očekává velké zlepšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 08.04.2015 15:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Juki Cunoda připravil mechanikům hodně starostí (ilustrační foto)

KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Lewis Hamilton v Maďarsku osmkrát vyhrál, ale v třetím tréninku chyboval (ilustrační foto)

Třetí trénink ovládly McLareny, Red Bully odpočívaly, Leclerc a Hamilton v potížích

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto)

Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Sergio Pérez věří, že si své místo u Red Bullu udrží

Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

Lance Stroll s Aston Martinem AMR24

"Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

Max Verstappen se vydává zpět na trať

Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

Juan Pablo Montoya byl velkým talentem, ale na mistrovský titul nikdy nedosáhl.

V Goodwoodu se opět projedou staré vozy Williams. Do kokpitu se vrátil jeden z rebelů F1

Liam Lawson se loni coby náhradník předvedl v dobrém světle. Byl by v Red Bullu úspěšný?

Staré téma v novém hávu. Zvoní Pérezovi umíráček?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Force India odsouvá nasazení B-specifikace vozu do Rakouska, stěhování je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Staré téma v novém hávu. Zvoní Pérezovi umíráček?

  2. Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

  3. "Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

  4. V Goodwoodu se opět projedou staré vozy Williams. Do kokpitu se vrátil jeden z rebelů F1

  5. Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

  6. První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud