Hodnocení výkonnosti jezdců v Malajsii: Nejtvrději brzdil Ricciardo

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2015, 06:50 Google+

Jak si vedli piloti dle oficiálního hodnocení výkonnosti (tzv. performance ratingu) založeného na telemetrických datech v Malajsii?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 09.04. 20:16) Napište svůj názor
Ricciardo, Daniel

Ricciardo, Daniel | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Po Austrálii jsme se podívali na hodnocení rychlosti průjezdu zatáčkami, kde byly McLareny čtvrté nejrychlejší (více zde), po Velké ceně Malajsie se zaměříme na údaje o brzdění tak, jak je v průběhu přenosů poskytuje oficiální web Formule 1.

Co je to hodnocení výkonnosti (performance rating)?
V průběhu závodu se na základě hrubých telemetrických údajů vyhodnocuje pět klíčových kategorií: agresivita (aggression), brzdění (braking), přetížení v zatáčkách (cornering), zatáčení (steering) a práce s plynem (throttle).

performance rating - malajsie
Hodnocení dílčích oblastí výkonností po Velké ceně Malajsie

Pokud má například jezdec nejvíce vstupů přes volant (korekce při průjezdu zatáčkami), dostává desítku, zatímco pilot pracující s volantem nejméně dostává jedničku. Ostatní jezdci dostávají relativní známky mezi tím. Tyto údaje jsou během závodu aktualizovány každých pět sekund, jejich průměr poté dává celkový výkonnostní rating jezdce v závodu.

Brzdění: Ricciardo s Maldonadem v Sepangu na špici
Skóre při brzdění odráží to, jak tvrdě pilot zpomaluje do zatáček. Toto číslo je počítáno z rozdílu v rychlosti od zmáčknutí pedálu po jeho uvolnění, rozdíl je poté vydělen časem stráveným na brzdě. Stejně jako u ostatních kategorií jsou porovnávány hrubé údaje pro každý vůz a jezdci jsou dle toho hodnoceni od 1 do 10. Pilot s nejvyšším skóre při brzdění je ten, kdo nejrychleji zpomalil, a tedy nejtvrději brzdil.

braking ricciardo - maldonado
Srovnání nejtvrději brzdících pilotů v Sepangu (zdroj: formula1.com)

Jak vidíte z grafu, Ricciardo byl nejprudčeji brzdícím jezdcem Velké ceny Sepangu po většinu závodu, což je zřejmě výsledkem toho, že tvrdě bojoval s jinými piloty, který se ho snažil předjet. Z televizních záběrů bylo ostatně dobře zřejmé, jak jeho brzdy dostávaly zabrat - na konci cílové rovinky se z nich linula oblaka černého kouře.

V závěru se v této oblasti zlepšili Nasr, jenž se snažil dostihnout Grosjeanův Lotus, a Verstappen útočící na svého týmového kolegu Sainze, což se mu v 48. kole také povedlo.

Boj o pódium
Zajímavé bylo, že se vítězný Vettel nikdy v tomto hodnocení nedostal mezi nejlepší, přesto si dokázal vybudovat a udržet potřebné vedení nad dvojicí Mercedesu. K tomu přispěly okolnosti závodu: jízda na čistém vzduchu a jízdní styl. Ke konci mírně polevoval, naopak Rosberg přidával poté, co se na začátku zdržel v boxech během safety car fáze.

braking mercedes vettel
Brzdění v Malajsii - Vettel proti Mercedesům (zdroj: Formula1.com)

Merhi a McLareny při brzdění zaostávali
Mezi nejhorší při hodnocení brzdění patři s Marussia (nastoupila pouze s jedním vozem) a McLareny. Merhi začínal jako nejhorší, protože s vozem moc kilometrů letos neujel, jeho důvěra však během závodu rostla a skóre rostlo.

Horší výsledek u McLarenů byl dán nízkými maximálními rychlostmi (Alonso byl na rovinkách druhý a Button čtvrtý nejpomalejší - více zde), proto do zatáček nemuseli tak prudce zpomalovat. Ani jeden z jejich vozů však do cíle nedojel. V zatáčkách i tentokrát patřili mezi špičku, což potvrzuje kvality šasi a jeho dobrou aerodynamickou výkonnost v rychlých zatáčkách.

braking mclaren merhi
McLareny se v brzdění mohly měřit leda tak s Marussií (zdroj: Formula1.com)

Vytisknout

Diskuze: Hodnocení výkonnosti jezdců v Malajsii: Nejtvrději brzdil Ricciardo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 09.04.2015 20:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ricciardo, Daniel

Marko: Cílem je 3. místo - Mercedes není možné dohnat, pokud se nezmění pravidla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud