Po našem povedeném závodě v Singapuru jsme očekávali, že Velká cena Malajsie pro nás bude trochu složitější kvůli dlouhým rovinkám v Sepangu, které pro nás nejsou ideální. A nic, co jsem v pátek viděl, mě nepřimělo ke změně názoru, protože to bylo fakt těžké odhadnout, jak na tom jsme.
Nízká očekávání před Malajsií, špatný pátek
V prvním tréninku jsme se museli vyrovnávat s náročným počasím. Musel jsem poznat trať a druhý trénink byl zkrácen kvůli červeným vlajkám, jež byly vyvěšeny poté, co Romain Grosjean trefil poklop kanálu. Z mé strany tedy rozhodně nešlo o ideální den. Necítil jsem se ve voze 100% pohodlně.
Ale v sobotu se vše změnilo k lepšímu. Na voze jsme provedli velmi, velmi dobré změny, a v nastavení jsme se vydali trochu odlišným směrem. Udělali jsme to částečně kvůli tomu, že Fernando Alonso měl odlišné aerodynamické díly na voze, zatímco my jsme je neměli.
Hned od počátku posledního tréninku jsem se cítil jistěji a auto bylo od prvního kola opravdu mnohem lepší. Rychlost, kterou jsme [v sobotu] dopoledne předvedli, povzbudila naše naděje před kvalifikací. Počítali jsme, že bychom mohli mít šanci se těsně dostat do první desítky.
Kvalifikace příjemným překvapením pro celý McLaren
Po prvních kolech v Q1 tomu všechno nasvědčovalo. V Q2 jsem zajel několik výborných kol. Potom v Q3 jsme viděli, jak těsné to bylo s Renaulty, Force Indiemi a s Fernandem - a všimli jsme si příležitosti některé z těchto aut porazit.
Velmi tvrdě jsem na to tlačil, snažil jsem se dát úplně dohromady kolo a nakonec z toho byla skvělá kvalifikace. Skončit na sedmém místě s tím, že před námi byla jen jedna Force India, to byla paráda - a příjemné překvapení.
Před závodem jsme si mysleli, že to pro nás bude velmi těžké udržet za sebou Force Indie a Williamsy, protože jsou obvykle v závodních podmínkách o něco rychlejší než my. Ale povedlo se mi velmi dobře odstartovat a jezdil jsem několik kol na páté pozici.
Klíčový okamžik závodu
V tu chvíli jsme se drželi celkem dobře, pak ale začalo být náročné za sebou držet Sergia Péreze, protože byl podstatně rychlejší. Nakonec si našel cestu přede mě, ale my jsme na to tlačili dál, a po dobré zastávce jsem vyjel velmi blízko Williamsů, které spolu bojovaly. Šlo rozhodně o klíčový okamžik závodu a já jsem opravdu musel využít své lokty v 1. zatáčce, abych se protlačil dopředu!
Jakmile jsem to dokončil, tak to už bylo o tom, abych si udržoval odstup od Lanceho za mnou. Musel jsem se ujistit, že se nedostane na dostřel DRS, a také jsem musel šetřit pneumatiky a zároveň i palivo. Nebylo to lehké, ale jakmile jsme se přiblížili konci závodu, tak jsem věděl, že mám ještě nějakou rychlost ve svých rukou - a v posledním kole se mi podařilo zvýšit náskok na Williams.
Body a posun v šampionátu před Alonsa
Body za sedmé místo mě dostaly před Fernanda v šampionátu jezdců, což po závodě komentovala sousta lidí. V této chvíli to ale opravdu není důležité, protože nejsme v pozici, kdy bychom bojovali o titul. Zisk bodů pro tým je nicméně vždycky důležitý.
Víme, že je to velmi těžké bodovat v každém závodě, a my k tomu moc příležitostí nemáme. V této sezóně stále zbývá pár závodů a snad se nám povede ještě skórovat. Pokud budu na konci sezóny stále před ním, pak to bude určitě příjemné.
Ačkoliv šlo o můj první závod v Sepangu, pro F1 tam byl v dohledné době poslední. I tak jsem mohl ocenit nadšení a vášeň místních fanoušků a opravdu pochopit, proč F1 v minulých letech ráda do Malajsie jezdila.
Dalším na řadě je Suzuka a já se na ní fakt moc těším. Strávil jsem hodně času závoděním v japonské Super Formuli. Okruh je jedním z nejlepších na světě a já se těším, až ho budu odhalovat s těmito vozy F1. Myslím, že to bude v rychlých zatáčkách úžasné.
Pokud jde o výsledky, tak je těžké říct, co očekávat. Musíme jít do víkendu zkrátka velmi dobře naladěni, pokusit se z něj vytěžit maximum a japonským fanouškům poskytnout skvělou show.