Kimi loni u Ferrari výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem. Letos nastupuje se Sebastianem Vettelem a monopost SF15-T mu vyhovuje mnohem více než ten loňský, byť to zatím na výsledcích tolik vidět není, protože měl v úvodních dvou podnicích sezóny 2015 velkou smůlu. Fin je známý tím, že simulátory moc nemusí, což potvrzuje inženýr, který s ním pracoval u McLarenu i u Ferrari.
"Svým talentem dohání to, co mu schází v přípravě. Před léty, když jsme v letech 2003 - 2005 poprvé vyvíjeli simulátory, se pro nás stávaly užitečnými a my jsme se snažili získat řádného závodního pilota, který by je využíval," vzpomíná Fry pro F1 Racing.
"David přijížděl a hodně na simulátoru pracoval, což jsme si přáli. Ale Kimiho jste nedonutili, aby se na něm ukázal: 'Mě to nezajímá, jde jen o počítačovou hru. Nechci s tím marnit čas.' Ten stroj tedy odepsal zejména proto, aby na něm nemusel trávit čas, protože je obecně líný.
David dělal veškerou tu přípravu a myslel si: 'Jo, v pátek se skutečně ukážu.' A Kimi jen přišel a zametl s ním, aniž by cokoliv udělal. Což Davida samozřejmě ničilo, a našemu simulátoru to také neprospívalo. Je ale třeba říct, že kdyby Kimi trávil na simulátoru čas, pokud by se více připravoval, pak by byl ještě lepší," myslí si Fry, kterého ke konci minulého roku Ferrari při velké restrukturalizaci propustilo.
Kimiho Räikkönena simulátory nikdy moc nebavili, svým přirozeným talentem ale
nedostatečnou přípravu dokázal vynahradit (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen zatím s novým týmovým kolegou obě letošní kvalifikace prohrál a ztrácí na něj 28 bodů, během závodních víkendů ale podává velmi dobré výkony. Prokáže v následujících závodech svůj talent a začne Vettela porážet?