Mercedes o strategii a závodu v Sepangu: "Nečekali jsme to, musíme urychlit vývoj"

Petr Hlawiczka, 31. března 2015, 06:20 Google+

Sportovního ředitele Mercedesu překvapila rychlost Ferrari a to, že je v Malajsii porazili. Jeho tým nyní musí zabrat ve vývoji, aby soupeřům dalo jasnou odpověď.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 01.04. 16:41) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jak opět získat náskok
To by mohlo znamenat nejen rychlejší nasazení nových aerodynamických dílů, ale také dřívější využití žetonů pro vývoj motorů místo jejich odložení pro specifikaci 2016.

"Nečekali jsme, že k tomu dojde tak rychle. V Melbourne jsme si byli dost jistí. Vždy jsme ale byli trochu skeptičtí o našem vlastním náskoku. A vždy jsme věřili, že musíme být ostří a pokračovat ve vývoji, abychom nebyli dostiženi.

Do dvou týdnů nás stáhlo Ferrari a závod jsme jasně a férově prohráli na dráze. Je to trochu překvapení, ale zároveň i budíčkem, což je po nás dobré," soudí Wolff po Velké ceně Malajsie, kde Mercedesy obsadily druhé a třetí místo.

"Pokud bych měl být optimistou, tak bych řekl, že Malajsie byla obtížná už loni, že teploty byly hodně výjimečné a my jsme jimi trpěli - to by ale bylo trochu naivní. Myslím, že odvedli skvělou práci, mají dobré auto, motor a skvělé jezdce.

Musíme zkrátka v příštích dnes zanalyzovat, co se nepovedlo, kde se potřebujeme zlepšit, jestli neurychlit některé věci ve vývoji a nenasadit je na auto dříve, co děláme s motorem č. 2 - a pořádně to vyhodnotit. Ale určitě potřebujeme urychlit tempo našeho vývoje," přemýšlí sportovní ředitel Mercedesu nad tím, jak opět získat náskok.

hamilton - vettel
Lewis Hamilton první místo před Sebastianem Vettelem neuhájil (foto: Daimler AG)

Strategie Mercedesu v Malajsii
Mercedes odjel závod v Sepangu na tři zastávky, zatímco vítězný Vettel pouze na dvě. Stříbrné šípy se rozhodly velmi brzy pro dvojzastávku, když ve 4. kole na trať vyjel safety-car. Pokud jde o strategii, tak Wolff ničeho nelituje.

"To je vždy snadné litovat a při zpětném pohledu si říct, že jsme mohli to či ono udělat lépe. My však tato rozhodnutí přijímáme společně, a v posledních dvou letech si nedokážu vybavit, že bychom udělali nějaké strategické chyby - proto nemá smysl poukazovat na jeden závod. Musíme přijít na to, proč jsme se trápili v těchto horkých podmínkách při dlouhých jízdách. Myslím, že to je hlavní věc, na kterou se musíme podívat.

Zažili jsme zde zcela odlišné podmínky. Pokud si vzpomínáte, tak jsme se minulý rok v závodě trápili proti Ricciardovi. Myslím, že jedno z vysvětlení poukazuje na vysoké teploty vzduchu a asfaltu a na to, že jsme byli možná v nastavení až moc agresivní," vysvětluje Wolff.

mercedes sepang
Mercedes chce ve vývoji pořádně zabrat (foto: Mercedes AMG F1 Team)

To nás nasměřovalo ke třem zastávkám, což bylo docela jasné - všechny algoritmy na to poukazovaly. Pak jsme se po zastávkách zasekli v provozu, poškodili za ostatními vozy pneumatiky, a tady to už nejste schopni dohnat.

Dnes strategii neurčují pocity nebo rozhodnutí založená na podvědomí, jde o algoritmy a o vědecký výzkum, k němu přidáváte trochu závodního ducha. Pokud jde o strategii, tak máme toho nejlepšího kluka v paddocku, a spoléhali jsme se na informace, které jsme o víkendu měli.

To, co jsme viděli od Ferrari, bylo něco lepšího, než jsme očekávali. Naše vlastní rychlost byla akorát, proto jsme si během závodu věřili, že je ke konci dostihneme. Ale nestačilo to," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který v šampionátu před druhým Ferrari vede o 24 bodů.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes o strategii a závodu v Sepangu: "Nečekali jsme to, musíme urychlit vývoj"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 01.04.2015 16:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Technika

Red Bull překvapen množstvím problémů s brzdami po změně dodavatele

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud