Grosjean cítí potenciál: Lotus E23 by mohl být k pneumatikám šetrný

iM2, 28. února 2015, 19:34 Google+

I Lotus má před startem sezony v Austrálii očividně před sebou nějakou práci. Romain Grosjean sice v sobotu zajížděl ve Španělsku solidní časy. Naprosto spokojený ale není.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.03. 08:47) Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Romain Grosjean v sobotu ujel 116 kol, čas 1:24,200 min. stačil na 5. místo. Francouz ztratil na špici 1,178s. Je třeba však podotknout, že zatímco Brit použil při svém pokusu měkkou sadu, Francouz super-měkkou. "Byl to dlouhý pracovní den. Podmínky na trati se hodně měnily. Ráno to šlo dobře, odvedli jsme hodně práce na aerodynamice a nastavení.

Chtěli jsme před Melbourne vyzkoušet co nejvíc věcí. Odpoledne jsme simulovali závod a provedli další výkonnové testy," řekl Francouz, který dnes najel 540 kilometrů. Lotus E23 zatím nepotkal ve Španělsku žádný technický problém (jaká to změna ve srovnání s loňskem). "Jsou jisté oblasti, ve kterých můžeme lépe využít našeho potenciálu.

Máme teď dost dat na to, abychom se připravili na Melbourne. Už se těším na start sezony," říká jezdec, zítra od něj převezme auto kolega Maldonado. V letech 2012 a 2013 dojel Lotus 24krát na podium, Kimi Räikkönen dva závody vyhrál. Velikou předností tehdejších vozů byla ohleduplnost k pneumatikám.


Ohleduplnost k pneumatikám by mohla být tajnou zbraní E23 - navázal by tak  na předchůdce E20 a E21 (foto: Lotus F1 Team)

Tou by mohl disponovat i nový E23 - alespoň takový dojem auto zanechává z zimních testech. "Během zimních testů je vždy těžké přinutit pneumatiky spolupracovat. V závislosti na tom, jestli jste v provozním okně nebo ne, se dost mění chování auta."

V teplých podmínkách by mohl Lotus opět patřit k nejšetrnějším. "Obvykle je to naše vlastnost," odpovídá vyhýbavě jezdec. "Musíme si počkat na horké závody, v těch chladných se potřebujeme zlepšit." 

Vytisknout

Diskuze: Grosjean cítí potenciál: Lotus E23 by mohl být k pneumatikám šetrný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.03.2015 08:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

FIA

FIA chce prosadit od příští sezóny nový kamerový systém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud