Indická stáj sice měla letos jako první prezentaci - v Mexiku se ale chlubila jen loňským vozem s letošním nosem a novým zbarvením. To skutečné auto poprvé odhalila až dnes. Bočnice jsou úzké a rychle se zužují, vpředu zůstává u zavěšení push-rod, vzadu u pull-rodu a před monokokem je patrné vyústění S-kanálu. Nos je kratší než při prezentaci před měsícem.
Provozní ředitel Otmar Szafnauer o jeho komplikovaných přípravách uvádí: "V posledních dnech to šlo dobře a auto jsme teď v továrně nastartovali. To je vždy klíčovým okamžikem, když se vůz probudí k životu. U každého oddělení jsme pozorovali ohromné úsilí v posledních měsících, abychom se dostali do této fáze. Těšíme se, až auto uvidíme později tento týden na dráze."
Srovnání hybridu VJM07 představeného v Mexiku (nahoře) s VJM08 (foto: Sahara Force India)
V Barceloně se s ním svezou závodní piloti Nico Hülkenberg a Sergio Pérez, ale počkat si na něj budou muset až do pátku, i když testování začíná už zítra. "VJM08 do Barcelony dorazí v pátek ráno a k poslednímu nastavení dojde až v garáži na trati. Máme za cíl vyjet v pátek a s novým vozem toho během víkendu urazit co nejvíce," pokračuje Szafnauer.
Minulý týden testovala v Katalánsku se starým vozem. Na co se indická stáj zaměřovala? "Šlo o produktivní týden, hlavním předmětem zájmu bylo poznávání pneumatik pro rok 2015. Protože loňské auto známe tak dobře, mohli jsme se soustředit čistě na vyhodnocování pneumatik při různém množství paliva. Využili jsme všechny suché směsi, které byly minulý týden dostupné, a veškeré informace můžeme přenést do našeho programu pro rok 2015."
Boční srovnání loňského vozu s letošním (foto: Sahara Force India)
Fotky nového vozu najdete pod článkem, snímky z prezentace v Mexiku a technické specifikace VJM08 zde.