Force India odhalila v Mexiku nové zbarvení i nos + technické specifikace VJM08

Petr Hlawiczka, 21. ledna 2015, 16:15 Google+ Force India 2015

Stáj Force India dnes v Mexiku odhalila na loňském voze VJM07, ovšem s novým nosem, zbarvení, se kterým bude nastupovat v sezóně 2015.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 22.01. 09:57) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Při úvodních proslovech Vijay Mallya připomněl loňskou úspěšnou sezónu: "Force India byla ještě 4 závody před koncem před McLarenem a málem jej porazila, sváděla vyrovnaný souboj se silnějšími soupeři. Vůz pro rok 2015 je vylepšením toho, co jsme se naučili v roce 2014."

Po krátkém rozhovoru s moderátorkou pak závodní piloti Sergio Pérez a Nico Hülkenberg odhalili monopost, který se do té doby nacházel pod černou plachtou. Na loňském šasi s nosem upraveným pro sezónu 2015 přibylo více stříbrné barvy. Přední zavěšení je typu push-rod, vzadu pull-rod jako u předchozího vozu.

Hlavními rozdíly u nového vozu, který bude představen až v Barceloně před druhými předsezónními testy, bude vykrojení bočnic, nové vstupní chladicí otvory a přepracované zadní zavěšení s hydromechanickým systémem, který má nahradit torzní pružiny. Propojení s předním zavěšením (tzv. FRIC) je ale letos zakázané.

force india - nove barvy
Závodní piloti s nově zbarveným vozem (foto: Sahara Force India)

Velkým krokem vpřed je také přechod na vývoj v moderním aerodynamickém tunelu Toyoty v Německu, kde se používají 60% modely monopostů. Force India doposud testovala pouze s 50% modely ve starším tunelu v Brackley ve Velké Británii.

"Doufáme, že s tímto novým a důležitým nástrojem, který máme k dispozici, se vůz pro rok 2015 prokáže skutečně hodný soutěžení s velkými kluky v F1, až začneme evropskou část sezóny. Máme štěstí, že máme dva výjimečné jezdce, které ho snad nasměřují do přední části roštu, a snad během letošního roku získají několik pódií," dodává Mallya.

force india
Srovnání loňského a letošního zbarvení (foto: Sahara Force India)

Technické specifikace vozu VJM08
- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken se zylonovými bezpečnostními výztuhami
- přední zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství
- zadní zavěšení: hliníkové vzpěry s rameny z kompozitů z uhlíkových vláken, závěsy typu trackrod a pushrod, hydro-mechanické pružiny, tlumiče a stabilizační (anti-rolll) příslušenství

- kola: Motegi Racing kovaná kola dle specifikace týmu Sahara Force India
- dodavatel pohonné jednotky: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V6 Turbo 1,6litru
- ERS: Mercedes AMG High Performance Powertraings
- převodové ústrojí: Mercedes AMG F1 osmirychlostní, poloautomatické bezprodlevové řazení
- paliva a maziva: Petronas
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: AP Racing
- brzdový materiál: Carbon Industrie
- tlumiče: Koni

Klíčové osobnosti pro rok 2015
- šéf týmu a generální ředitel: Dr. Vijay Mallya
- předseda a spolumajitel: Subrata Roy Sahara
- akcionář: rodina Mol

- zástupce šéfa týmu: Robert Fernley
- provozní ředitel: Otmar Szafnauer
- technický ředitel: Andrew Green
- sportovní ředitel: Andy Stevenson
- výrobní ředitel: Bob Halliwell
- ředitel aerodynamiky: Simons Phillips
- hlavní konstruktéři: Akio Haga, Ian Hall
- hlavní inženýr: Tom McCullough
- vedoucí závodního týmu: Mark Gray
- ředitel komerce: Stephen Curnow
- vedoucí komunikace: Will Hings

Snímky najdete pod článkem, foto ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

Vytisknout

Diskuze: Force India odhalila v Mexiku nové zbarvení i nos + technické specifikace VJM08

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 22.01.2015 09:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mattiacci, Marco

Surtees: Ferrari udělalo angažováním Mattiaciho velkou chybu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud