Newey očekává 60koňový deficit na Mercedes, hodnotí své 10leté působení u týmu

iM2, 2. února 2015, 00:07 Google+

Technický šéf Red Bullu, Adrian Newey, lobuje za užší spolupráci s Renaultem. Pro rok 2015 ale žádá trpělivost: "Vše potřebuje čas."

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 02.02. 16:09) Napište svůj názor
Newey, Adrian

Newey, Adrian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull bude mít i v letošní sezoně při snaze o stažení náskoku Mercedesu trochu svázané ruce. Alespoň s tím počítá technický šéf týmu z Milton Keynes. Adrian Newey, který se v rámci společnosti letos nebude starat jen o F1, říká, že před jejich motorovým partnerem, společností Renault, je velká výzva. Mohou být prý rádi za to, že vloni vyhráli tři závody.

"V našich očekáváních musíme zůstat realističtí. Mercedes má velmi silnou pohonnou jednotku. Vycházíme z toho, že na konci loňské sezony měli asi o 60 koní více než my. Renault dělá vše pro to, aby tuto díru zacelil, ale něco takového trvá určitý čas. Vývojové časy u pohonné jednotky jsou delší, než když člověk něco dělá na šasi. Renault přijal tuto výzvu. Ale musíme jim na to poskytnout potřebný čas," říká Adrian Newey.

"Člověk by neměl zapomínat na to, že to není jen spalovací motor, ale celý systém se všemi komponenty je hodně komplexní." Nejdelikátnější věcí je přimět fungovat celý systém a ještě jej stíhat uchladit. "Když má nějaký konkurent velký náskok, tak není tak jednoduché ho rychle dohnat nebo dokonce předehnat. Letos půjde jednoduše o to, abychom ztrátu dále zredukovali. Pokud bychom mohli opět vyhrát tři závody, tak by to bylo fantastické, ale spoléhat se na to každopádně nemůžeme. Musíme pro to udělat to nejlepší a položit tak pro budoucnost ten nejlepší základ."


Adrian v garáži s Dietrichem Mateschitzem
(foto: Red Bull Racing)

Adrian Newey se letos v rámci společnost Red Bull Advanced Technologies bude starat o vývoj závodní jachty pro závody America's Cup. "Je to první rok, ve kterém se budu vedle návrhu auta Formule 1 angažovaný ještě v jiných věcech. I přesto mám ale pohled na vývoj nového vozu, zvláště když jde o obal a o získání maximální výkonnosti." Na testech a prvních Grand Prix by měl být Newey osobně přítomen. "Možná, že mám já sám pár nápadů."

"V pravidlech nejsou žádné změny - až na malou drobnost týkající se nosů. Pro nás tak celkově půjde o proměnění toho, co jsme se naučili v loňské sezoně. Na základě této naučené lekce jsme auto optimalizovali." Newey pak ještě dodal, že odchod Sebastiana Vettela k Ferrari a příchod mladého Daniila Kvjata neměl na vývoj auta žádný vliv.

10 let u Red Bullu

Ovšem nesporná věc je, že pod vývojem aktuálního auta už Newey není podepsaný v tolika oblastech jako dříve. "U Red Bullu jsem už 10 let. Až doposud to byla zajímavá cesta. Když jsem k týmu přišel, tak měli v podstatě Jaguar přemalovaný na modro. Mým prvním úkolem bylo vybudovat potřebnou infrastrukturu. Šlo o to, aby spolu vše dobře spolupracovalo a měli jsme tak solidní základ. To vše se dělo během let 2006 a 2007 a v první části roku 2008. Změna pravidel pro sezonu 2009 se nám náramně hodila. Od poloviny roku 2008 jsme měli tým, infrastrukturu a veškeré nástroje byly k dispozici. 


Zde při týmovém focení: Newey (druhý zleva), vedle něj Christian Horner a vedle něj Helmut Marko (foto: Red Bull Racing)

Z toho jsme mohli při změně pravidel profitovat. V roce 2009 jsme mohli získat naše první vítězství. Od roku 2009 do roku 2013 byla pravidla v podstatě stabilní. Šlo už vlastně jen o finální doladění. Spolupráce byla stále lepší. Výsledkem bylo vítězství čtyřech mistrovských titulů. V roce 2014 jsme měli nevýhodu v pohonné jednotce. I přesto to byla dobrá sezona, když jsme vyhráli tři závody. 

Teď bude první sezona, ve které bude něco jinak než dříve. Já jsem se trochu stáhl a dělám ještě jiné věci. Formule 1 už není mým jediným zájmem. Pro mě osobně je to nový důležitý podnět, ale je to dobré také pro tým. Talentovaní technici v našem týmu mohou teď dále vzkvétat," pokračuje Newey, který oficiálně zůstává technickým šéfem, ale každodenní záležitosti vede šéfinženýr Rob Marshall.

"Na prvních závodech budu, budu navštěvovat také testy. Obstarám si přehled, na něco poukáži a budu působit jako takový art mentor. Určitě také sám přispěji několika nápady." Kromě F1 se bude tedy v rámci Red Bull Advanced Technologies starat kromě jiného o vývoj závodní jachty. "Děláme docela odlišné projekty. Momentálně stavíme především jachtu pro America's Cup. Je to vzrušující. America's Cup je kromě motorsportu pravděpodobně jediným sportem, který funguje s velkými rozpočty a vyspělými technologiemi. Je tu hodně parael. Základy například u simulací jsou stejné. Technologie jsou docela podobné, jen se rozdílně aplikují. Pro mě je to fascinující oblast." 

Vytisknout

Diskuze: Newey očekává 60koňový deficit na Mercedes, hodnotí své 10leté působení u týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 02.02.2015 16:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Co říká Vettel na nejlepší čas a nový design přilby? Dá svému vozu jméno?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud