Pirelli volí agresivnější strategii než loni, vozy mohou zrychlit až o 2 sekundy na kolo

Petr Hlawiczka, 9. ledna 2015, 06:40 Google+

Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, bude jeho společnost v dodávce pneumatik pro závody F1 agresivnější. Přispěje k tomu i vyšší rychlost vozů.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 09.01. 16:51) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Sezóna 2013 po několika defektech a stížnostech týmů vedla k tomu, že italský dodavatel pneumatik volil raději tvrdší a trvanlivější směsi - obzvlášť když měly být zavedeny nové motory s mnohem vyšším krouticím momentem.

Po jejich vylepšení Hembery očekává, že týmy začnou pneumatiky opět tlačit k jejich limitům: "Minulý rok lidé říkali, že jsme byli až moc konzervativní a možná i trochu nudní. Myslím si ale, že to bylo dáno spíše nástupem nové technologie - letos toho bude o něco méně," říká Hembery během návštěvy výstavy Autosport International v Birminghamu.

"Viděli jsme některá prvotní data, která naznačují, že vozy udělají další krok vpřed ve výkonnosti ve srovnání s loňskou sezónou. To, co mohlo být loni konzervativní, by v roce 2015 mohlo být celkem agresivní.

Podobně jako mnoho lidí nás zajímá, co se stane po krátkém rozmrazení motorových pravidel, co to bude znamenat pro většinu týmů. Obzvlášť v závodní rychlosti očekáváme velká vylepšení ve výkonnosti. A tak se může konzervativní volby stát náhle o něco agresivnější," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.

Rozdíly v časech na kolo mohou podle něj dělat až 2 sekundy na kolo: "Očekáváme velký skok. Pokud hovoříte o sekundovém nebo až o dvousekundovém zlepšení v rychlosti na kolo, pak to dramaticky změní způsob, jakým jsou pneumatiky využívány."

pirelli
Pirelli chce být letos agresivnější než loni, přispěje k tomu i zrychlení vozů
(foto: Red Bull Racing)

Směsi letos zůstanou v podstatě stejné, úpravy dozná super-měkká směs, což by mohlo otevřít prostor pro pestřejší strategie a zvýšit nepředvídatelnost: "Jde opravdu jen o jednu změnu, super-měkká bude trochu upravena, aby se zlepšil její pracovní rámec vzhledem k teplotám.

Struktura zadní pneumatiky bude změněna tak, aby došlo k lepšímu rozložení tepla. Všechno to jsou technické věci, které jsou asi pro většinu lidi trochu nudné, z pohledu světa pneumatik jsou nicméně velmi důležité.

Mají vliv na způsob, jakým se na vzdálenosti závodu udržuje výkonnost, a mohou mít velký vliv na rozdíly v pneumatikách. Letos tedy dochází k malým změnám, spíše k evoluci než k revoluci," shrnuje Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli volí agresivnější strategii než loni, vozy mohou zrychlit až o 2 sekundy na kolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 09.01.2015 16:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v 1. tréninku na GP Toskánska 2020

Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči

V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Charles Leclerc v závodě v Abú Zabí

Pátý pilot s koronavirem. Zprávu potvrdila hvězda Ferrari

Prezentace vozu Alpine A521

Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

Lawrence Stroll, otec mladého Lance

"Kdyby nebyl mým synem, jeho místo v F1 by nikdo nepozchybňoval," hájí Lance Strolla otec

Max Verstappen s Red Bullem RB16 v Abú Zabí

Mělo Ferrari lepší auto než Red Bull? "Max dělá takové rozdíly, může se postavit Hamiltonovi," tvrdí Jos Verstappen

Úvodní kolo závodu v Mexiku za plných tribun

F1 upravuje kalendář: Austrálii odsouvá na listopad, přidává Imolu, Čína zřejmě vypadne

Cyril Abiteboul v Soči

Abiteboul s okamžitou platností u Renaultu končí

Nikita Mazepin si vstup do F1 sám komplikuje

"Jasná chyba, Mazepin musí dospět," zlobí se šéf Haasu

Jenson Button při tréninku v Monaku

Smlouva s Ferrari už byla připravená, říká Button. Kdy mohl zamířit do Maranella?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Mercedes

FIA v nových pravidlech počítá s virtuálním safety carem. Jak bude fungovat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Jasná chyba, Mazepin musí dospět," zlobí se šéf Haasu

  2. Smlouva s Ferrari už byla připravená, říká Button. Kdy mohl zamířit do Maranella?

  3. Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

  4. Mělo Ferrari lepší auto než Red Bull? "Max dělá takové rozdíly, může se postavit Hamiltonovi," tvrdí Jos Verstappen

  5. Kalendář 2021 zahalen stále větší mlhou, jeden z pořadatelů požádal o přeložení termínu

  6. "Kdyby nebyl mým synem, jeho místo v F1 by nikdo nepozchybňoval," hájí Lance Strolla otec

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud