Pirelli volí agresivnější strategii než loni, vozy mohou zrychlit až o 2 sekundy na kolo

Petr Hlawiczka, 9. ledna 2015, 06:40 Google+

Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, bude jeho společnost v dodávce pneumatik pro závody F1 agresivnější. Přispěje k tomu i vyšší rychlost vozů.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 09.01. 16:51) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Sezóna 2013 po několika defektech a stížnostech týmů vedla k tomu, že italský dodavatel pneumatik volil raději tvrdší a trvanlivější směsi - obzvlášť když měly být zavedeny nové motory s mnohem vyšším krouticím momentem.

Po jejich vylepšení Hembery očekává, že týmy začnou pneumatiky opět tlačit k jejich limitům: "Minulý rok lidé říkali, že jsme byli až moc konzervativní a možná i trochu nudní. Myslím si ale, že to bylo dáno spíše nástupem nové technologie - letos toho bude o něco méně," říká Hembery během návštěvy výstavy Autosport International v Birminghamu.

"Viděli jsme některá prvotní data, která naznačují, že vozy udělají další krok vpřed ve výkonnosti ve srovnání s loňskou sezónou. To, co mohlo být loni konzervativní, by v roce 2015 mohlo být celkem agresivní.

Podobně jako mnoho lidí nás zajímá, co se stane po krátkém rozmrazení motorových pravidel, co to bude znamenat pro většinu týmů. Obzvlášť v závodní rychlosti očekáváme velká vylepšení ve výkonnosti. A tak se může konzervativní volby stát náhle o něco agresivnější," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.

Rozdíly v časech na kolo mohou podle něj dělat až 2 sekundy na kolo: "Očekáváme velký skok. Pokud hovoříte o sekundovém nebo až o dvousekundovém zlepšení v rychlosti na kolo, pak to dramaticky změní způsob, jakým jsou pneumatiky využívány."

pirelli
Pirelli chce být letos agresivnější než loni, přispěje k tomu i zrychlení vozů
(foto: Red Bull Racing)

Směsi letos zůstanou v podstatě stejné, úpravy dozná super-měkká směs, což by mohlo otevřít prostor pro pestřejší strategie a zvýšit nepředvídatelnost: "Jde opravdu jen o jednu změnu, super-měkká bude trochu upravena, aby se zlepšil její pracovní rámec vzhledem k teplotám.

Struktura zadní pneumatiky bude změněna tak, aby došlo k lepšímu rozložení tepla. Všechno to jsou technické věci, které jsou asi pro většinu lidi trochu nudné, z pohledu světa pneumatik jsou nicméně velmi důležité.

Mají vliv na způsob, jakým se na vzdálenosti závodu udržuje výkonnost, a mohou mít velký vliv na rozdíly v pneumatikách. Letos tedy dochází k malým změnám, spíše k evoluci než k revoluci," shrnuje Hembery.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pirelli volí agresivnější strategii než loni, vozy mohou zrychlit až o 2 sekundy na kolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 09.01.2015 16:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kovalainen, Heikki

Kovalainen vzpomíná: Na Hamiltona jsem neměl. Jakou sázku prohrál?

Lewis Hamilton během předsezonních testů v Barceloně

Mercedes bude před prvním závodem testovat v Silverstone, sveze se Bottas i Hamilton

Difuzor Ferrari

Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Toto Wolff se raduje z vítězství obou Mercedesů v kvalifikaci v Maďarsku

Wolff vysvětluje, proč Mercedes nepodpořil návrh experimentálního závodního víkendu

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - na dráze otestuje vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

FIA v nových pravidlech počítá s virtuálním safety carem. Jak bude fungovat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  2. "Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

  3. Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

  4. Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

  5. Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

  6. Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud